מוקד צופה ותופס

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 22/1/2020 12:02 ● מה נשמע 636
המשל"ט העירוני המשמש "מוקד צופה" למערך המצלמות ברחבי העיר מהווה כלי מסייע לכוחות האכיפה לא רק בהתרעות אלא גם בזיהוי חשודים וסיוע לחקירה. בשבוע שעבר בזכות מצלמות אבטחה וערנות של מוקדן המשל"ט, זוהה אירוע דקירה.
מוקד צופה ותופס
צוות המשל"ט לאחר סיום קורס תצפיתנים

המשל"ט העירוני המשמש "מוקד צופה" למערך המצלמות ברחבי העיר מהווה כלי מסייע לכוחות האכיפה לא רק בהתרעות אלא גם בזיהוי חשודים וסיוע לחקירה. בשבוע שעבר בזכות מצלמות אבטחה וערנות של מוקדן המשל"ט, זוהה אירוע דקירה. האירוע עצמו לא נקלט בעין המצלמה אך בגדים מגואלים בדם שהושלכו בסמוך, תפסו את עינו של המוקדן וזה הזעיק במהירות את השיטור העירוני ואת משטרת המרחב. לצד דיווח בזמן אמת לכוחות האכיפה, מתבצעים גם מבצעים יזומים. אחד כזה נערך לאחרונה במסגרתו פעל המשל"ט בשיתוף פעולה עם השיטור העירוני בתחום השלכת כרטיסי ליווי. דיווח בזמן אמת על השלכת כרטיסים ומרדף קצר של השיטור העירוני הובילו לתפיסתו של החשוד, שהחזיק בידו לא פחות מ-500 כרטיסים שהיו מיועדים להפצה. אירועים נוספים מהשבועות האחרונות כללו גניבת מכשיר נייד מילדה ששיחקה בפארק הנגיש, תמונה של החשוד הועברה למשטרה, זיהוי רכב שפגע וברח, נערים שהתכוונו לבצע ונדליזם בפארק ונעצרו מיד על ידי השיטור העירוני ועוד. אלה כאמור, מתאפשרים הודות לצפייה ישירה 24/7 במערך המצלמות העירוני הממוקמות במוסדות חינוך, פארקים, טיילת, חופי רחצה, ונקודות חמות בעיר.


המשל"ט הממוקם במוקד העירוני, מנוהל על ידי אגף חירום וביטחון בעירייה בניהולו של אילן חדידה ומשמש מרכז שליטה ובקרה, המרכז צילומי אבטחה מאזורים נרחבים בעיר במשך 24 שעות ביממה. מטרת המשל"ט כחלק מתכנית "עיר ללא אלימות" הינה קיום הערכת מצב במקומות שונים בעיר והפעלת כוחות תגובה בהתאם לאירועים הנצפים, כמו גם לצמצם נזקי ונדליזם במוסדות ובמתקני העירייה ובמרחב הציבורי, להוות כלי עזר נוסף ובסיס מידע תפעולי, לטובת יחידות העירייה לאכיפת חוקי עזר עירוניים והצגת תמונת מצב לאירועי ביטחון וחירום במרחב העיר בזמן אמת, לטובת מתן מענה אפקטיבי מיידי של גורמי האכיפה וכן תיעוד המסייע לחקירת המשטרה. מאז פועל המשל"ט, נרשמו כאמור כבר מספר סיפורי הצלחה של דיווחים שהועברו בזמן אמת לגורמי אכיפה ומשטרה ובכך מנעו הסלמה של אירועים ואף סייעו למשטרה בתפיסת עבריינים ואכיפה כנגד עבירות. כך פועלים המוקדנים מול כל גורמי האכיפה העירוניים, ביניהם: שיטור עירוני, סיירת תיירות, פיקוח עירוני, סיירת הורים, כב''ה, מד''א וכמובן, משטרת מרחב אילת. במסגרת זו, מרושתת העיר אילת בלמעלה מ – 300 מצלמות. כיום מחוברות למשל''ט 180 מצלמות הממוקמות במוסדות חינוך, בתי ספר וגני ילדים, בהם מותקן גם לחצן מצוקה, פארקים, טיילת, חופי רחצה, ונקודות חמות בעיר. 


נאור וקנין - רכז משל"ט וקהילה באגף ביטחון וחירום בעירייה הדגיש, כי צוות המשל"ט עובר הכשרות בהתאם. לאחרונה עבר צוות המשל''ט הכשרת תצפיתנים על ידי מכללה המאושרת על ידי המשרד לביטחון הפנים בהיקף של 16 שעות. במסגרת ההכשרה קיבלו התצפיתנים כלים מעשיים, כגון שיטות סריקה וצפייה, תחקור אירועים מערים אחרות, תרגיל בטיילת אילת ביחד עם השיטור העירוני המדמה אירוע פח''ע. התרגיל כלל זיהוי החשוד, יצירת קשר, הכרזה אודות האירוע, הכוונת והולכת הכוחות עד החשוד וסגירת אירוע, זאת בנוסף למבחן מסכם שאותו כולם עברו בהצלחה יתרה. 


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש