פסטיבל ג'אז בים האדום

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 15/1/2020 21:24 ● ערב ערב 2949
פסטיבל ג'אז בים האדום שיפתח בפברואר הקרוב כבר הפך למסורת של ממש גם במהדורת החורף. הפסטיבל בניהולו האומנותי של דובי לנץ חוגג השנה עשור ומצליח להביא לנקודה הישראלית הדרומית ביותר מופעים של מוסיקת ג'אז מתובלת בצלילים מכל העולם, עם אומנים מהארץ ומחו"ל וכל זה על רקע נופי מפרץ אילת ומזג האוויר המושלם של החורף האילתי המפורסם.
פסטיבל ג'אז בים האדום

יש מקום אחד בארץ שבו השמש תמיד מחייכת, ואפשר להגיד שזאת העיר היחידה שלנעול כפכפים בפברואר זה לגמרי לגיטימי. אם חיפשתם סיבה לצאת לחופשה כשמזג האוויר בדיוק בטמפרטורה הנכונה, בפברואר הקרוב תוכלו ליהנות באילת מסופ"ש של הופעות מעולות עם צלילי הצוענים של האחים תלמודי ואמיל וסניה קרויטר, ניחוח ברזילאי של ג'וקה פרפיניאן ומרסלו נמי עם אורחים מברזיל, חורחה לואיס פאצ'קו מקובה ועוד רבים וטובים.

 

אספנו עבורכם המלצות למופעים שלא תרצו לפספס מתוך הפסטיבל:

 

נפתח עם מופע שמגיע מאנגליה ומרגש אותנו באופן אישי. מדובר בהופעה של ג'ה וובל וההרכב שלו "The invaders of the heart".

 

וובל צמח במחוזות הפאנק, הפוסט פאנק והגל החדש, עם החברים ג'ון ליידון, הידוע בכינוי ג'וני רוטן, וסיד וישס. לאחר שלהקת הסקס פיסטולס התפרקה, ביקש ממנו ליידון להצטרף ללהקת PiL  פאבליק אימג' לימיטד, וסגנון הבס הייחודי שלו היה לצליל החלוצי של הלהקה. באמצע שנות השמונים עזב את הלהקה ופצח בקריירת סולו פורייה ושופעת ובהמשך הקים חברת תקליטים משלו והיה מעורב בכל היבט של הקריירה שלו.

 

וובל הוא אחד הבסיסטים החשובים והמשפיעים בעולם וגם זמר ונגן כלי הקשה, סלל בחריצות את דרכו כיוצר, מפיק ונגן ששיתף פעולה עם מגוון לא יאומן של שמות ביניהם: באבא מאל, ביורק, פריימל סקרים, בריאן אינו, שינייד אוקונור, דה אדג' מלהקת יו-2, נטשה אטלס, בל קנטו, ביל לאזוול, מדרדאוס, מאסיב אטאק ועוד ועוד.

 

יהיה מעניין לשמוע גרסאות ג'אזיות לשירים החדשים שלו וגם ללהיטים מכל השנים כמו "Visions of you" שהקליט עם שינייד אוקונור או "Becoming more like god".

 

אם חושבים על הופעה של אמן ישראלי וירטואוז שלגמרי נרצה לפגוש על הבמה ולשמוע את הפרשנות הג'אזית שלו , המופע של אסף אמדורסקי הוא בדיוק זה.

 

כבר 30 שנה שאמדורסקי פועל בתעשייה המקומית כאמן יוצר מוערך ומקורי שאינו מפסיק לחדש ולהפתיע עם מוזיקה בעיבודים שונים והופעות בועטות ומעוררות געגוע.  וכשלא חשבנו שאפשר עוד לחדש, הוא יגיע לפסטיבל  לראשונה עם הלהיטים הגדולים והמרגשים שלו בעיבוד ג'אזי ובליווי טריו של מוזיקאי ג׳אז מהבולטים והמבריקים בסצינה הישראלית הרותחת – אבישי כהן (חצוצרה) ועמוס הופמן על המיתרים ויחד ייצרו את מה שלדעתנו יהיה מופע בלתי נשכח.

 

מופע מסקרן לא פחות יהיה של הפסנתרן תום אורן שזכה בשנה שעברה בפרס הראשון בתחרות הפסנתר של מכון תלוניוס מונק לג'אז. אורן הצעיר הרבה לשמוע בילדותו את השירים של ז'ורז' ברסנס ויוסי בנאי מבצע ברסנס וכעת בפסטיבל הוא ינגן עיבודים מקוריים שלו לשירים של גדול השאנסיונרים הצרפתים. המופע הוא הפקת מקור לפסטיבל ולצד אורן ינגנו גם גלעד אברו ושי זלמן, יחד עם שני אורחים כובשים- קורין אלאל וערן צור שללא ספק יגישו באופן ייחודי ויוצא דופן את השירים האהובים.

 אגודת הידידים של פסטיבל " ג'אז בים האדום "

 יורי גיא רון


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש