הכי מוכנים במקלטים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 15/1/2020 17:59 ● מה נשמע 635
5 כוכבי יופי שהם הדירוג המרבי, הוענקו לעיר אילת בתחרות הארצית "המקלט והמיגון במרחב האזרחי בישראל יפה" לשנת 2019 - תחרות לבחינת מוכנות הרשות לשעת חירום ● העיר אילת המשתתפת כבר עשור בתחרות הארצית, זוכה שנה אחר שנה בדירוג הכוכבים המרבי ● עוד במהלך השנים, זכתה העיר אילת בדגל היופי הודות לתחזוקת המקלטים ובתעודת הצטיינות של פיקוד העורף כ"רשות הבולטת במחוז דרום"
הכי מוכנים במקלטים
תושבי אילת יכולים להרגיש בטוחים. ראש העירייה עם אילן חדידה -מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה ומאור ביטון - רכז המקלטים בעירייה

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר: "ריחוקה ובידודה של אילת, מחייב אותנו להיות ערוכים בכל עת לחירום ובהתאם לכך אנו פועלים, בתרגילים, בשמירה על תחזוקת המקלטים ובשיפור התשתיות. ההישגים של העיר הם בזכות עבודה מצוינת של אגף ביטחון וחירום בעירייה וכל גורמי הביטחון בעיר הפועלים בשיתוף פעולה למען שמירה והגנה על העיר אילת, תושביה והנופשים בה". 
מטרת התחרות המתקיימת ביוזמת פיקוד העורף, בשיתוף המועצה לישראל יפה, היא לעודד את הרשויות המקומיות להגביר ולשפר את פעילותן בתחום אחזקת המקלטים הציבוריים, תוך הגברת המעורבות והמודעות של הקהילה לחשיבות הנושא. התחרות כוללת מקלטים ציבוריים, ביניהם גם דו-תכליתיים, שהם מקלטים המשמשים את הקהילה למטרות שונות גם בשגרה. המקלטים נבחנו על פי מספר קריטריונים של מוכנות, חזות ותחזוקה, כולל חזות פנימית, חזות חיצונית, הימצאות ותקינות מערכות שירותי העזר הנדרשות בחירום, הימצאות ותקינות אמצעי כיבוי ואמצעי תקשורת, נהלי תחזוקה שוטפת, נהלי תגובה בחירום ותיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף. כאמור משתתפת העירייה מידי שנה בתחרות הארצית וזוכה בפרסים בזכות השקעה מתמדת במקלטים. 
אילן חדידה – מנהל אגף חירום וביטחון בעירייה ציין כי "ברחבי העיר אילת קיימים 84 מקלטים ציבוריים, 44 מתוכם הינם מקלטים דו תכליתיים, דהיינו כאלה שנמסרו לעמותות ולגופים שונים לצורך קיום פעילות בימי שגרה, בכפוף להסכם שחתמה איתם העירייה, לפיו בשעת חרום תופסק הפעילות במקום והמקלט יהיה פתוח לציבור הרחב. מעבר לאלה ישנם המקלטים הפרטיים הנמצאים בבתים פרטיים ומשותפים, אשר על פי חוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א- 1951, האחריות לאחזקת מקלט בבית משותף מוטלת על דיירי הבית. האחריות כוללת: ניקיון, אחזקה, ציוד ופינוי כל חפץ או מיטלטלין שאין להחזיקו במקלט או המפריע לדרכי הגישה אל המקלט. כחלק מהערכות לחירום בשגרה, מטופלים המקלטים הציבוריים בהתאם לתכנית רב שנתית הכוללת ביצוע חיבורי חשמל, ניקיון וצביעה. בהתאם לתוכנית, בוצעו בשנה החולפת חיבורי מקלטים לחשמל, פרויקט שיימשך גם השנה, פינוי תושבים פולשים, ניקוי וצביעת מקלטים, הן ביוזמה של אגף ביטחון וחירום בעירייה והן בעזרת מתנדבים".


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש