היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 8/1/2020 20:59 ● ערב ערב 2949
כל אירועי התרבות לתאריכים 9-15 ינואר
היכל התרבות

 

שייקספיר בחבל אילות - חלום ליל קיץ

 

תלמידי תיכון מחבל אילות נבחרו להעלות את המחזה 'חלום ליל קיץ' במסגרת פרויקט שייקספיר בינלאומי בשיתוף תיאטרון 'שייקספיר אנד קומפני' שהגיע היישר מארה"ב ותיאטרון 'אלעד'. בתאריכים: 13/1, 14/1, 16/1 באולם התרבות האזורי

לראשונה 'פרויקט שייקספיר', שהפך למסורת שנתית בבתי ספר תיכוניים במסצ'וסטס שבארה"ב, יוצא מגבולות ארה"ב ונוחת היישר בישראל, לחבל אילות. פרויקט משותף של תיאטרון 'אלעד', מתנ"ס חבל אילות - מחלקת הנוער, משרד התרבות והתיאטרון האמריקאי 'שייקספיר אנד קומפני' שיהווה פיילוט ניסיוני ובמידת ההצלחה אף יגיע למקומות נוספים ברחבי הארץ.

תיאטרון 'שייקספיר אנד קומפני' מוביל את 'פרויקט שייקספיר' מזה 30 שנה ובמסגרתו במשך שלושה חודשים תלמידי תיכון עמלים על העלאת מחזה של שייקספיר בליווי בימאים ושחקנים מיומנים. הפרויקט הוכח לאורך השנים כמוצלח במיוחד, והשפעותיו החיוביות על תלמידי התיכון נחקרו באוניברסיטת הרווארד.  בישראל אמונים על הפרוייקט תיאטרון 'אלעד' בניהולה של דנה יצחקי, שחקנית ומייסדת תיאטרון 'אלעד' וגיא כהן-שלו אשר עבר הכשרה מקצועית במסצ'וסטס. לצידם - הבימאי מהתיאטרון האמריקאי - ראיין וינקלס שליווה את התלמידים לאורך כל התקופה בשפה האנגלית. 

 

צילום: יח"צ חבל אילות

 

שייקספיר זה החיים

 

מסתבר שלמרות מרחק מאות השנים מאז שמחזות שייקספיר נכתבו, דור ה-Z מצליח להתחבר לטקסטים השייקספרים תוך כדי עבודת במה וליווי מקצועי, מאפשר להם להכיר את היכולות שלהם, להתמודד עם קונפליקטים, כשלונות, התאהבויות, אלימות, אותם הנושאים שבהם עסק שייקספיר במחזותיו.

לדברי דנה יצחקי: "הנוער של היום מצוי במקום שבו שלטת תרבות המסכים, והקצב מהיר וחד, לפיכך לא ניתן להשתמש בחינוך באותם המודלים של לשבת מול המורה ולקרוא טקסטים של שייקספיר AS IS אלא יש לצאת ולפרוץ מתוך חלל הכיתה אל הבמה, וכך לגלות ששייקספיר גם בעולמנו חי, נושם ובועט".

יוצרים- מאת: וויליאם שייקספיר//תרגום: דוד פרנס//בימוי ועיבוד: ראיין ווינקלס, דנה יצחקי, גיא כהן שלו//הפקה ומוזיקה: מתנ"ס חבל אילות - מחלקת הנוער, המוזיקה והתרבות//מוזיקה מקורית: איילון גינזבורג. עיצוב תפאורה: פז פשרהובר//עיצוב תפאורה ותלבושות: נעה בנדהן.

משחק, נגינה והשתתפות פעילה בהפקה- נוער חבל אילות: אורין אביבי//הללי אוהב//ליה אורן//תאיר ארובס//אירס אשר//גלי באשר//אורן בן יוסף//שחר ברדה//רועי ברדוגו//מיה ברקן//מאיה גרנית//אלמוג ואנג//מאיה חורג//אביגיל כהן//מייה ליסקאגו//שני מורג//אוריאן מזרחי//אריאל מזרחי//בת חן ספרא//אורן סרוגו//איזבלה ולנר-סרקוזי//סוזנה סוויניפול//שחר פלגי//עופרה פליסצ'וק//מיכאל ארבל רייפר//נטע שמואל//רון זוהר שפירא//ליהיא שרייר//עמליה תורן//אילאיל תמיר.

יום שני 13/1 20:30 // יום שלישי 14/1 שעה 20:30. 

יום חמישי 16/1 19:30 אירוע סגור לבני הנוער בחבל אילות בלבד.

עלות: 20 ₪ בלבד (האירועים פתוחים לקהל הרחב למעט 16/1).

הרשמה דרך מערכת 'סמארט טיקט' לפרטים נוספים: טלי שמיר 054-5640108.

צילום: יח"צ חבל אילות


 

מועדון הסרט הטוב - ידיד הדייגים

 

מנהל מוזיקלי חריף וסרקסטי, אשר חי את חייו בקצב מהיר, יוצא מהעיר הגדולה לונדון, אל כפר מרוחק בקורנוול בשביל מסיבת רווקים. הבוס שלו מחליט למתוח אותו ומשכנע אותו להחתים להקה מקומית של דייגים ששרה שירי מלחים. במהרה הוא מוצא את עצמו מחוץ לאזור הנוחות שלו; הוא מנסה בכל כוחו לזכות באמון של חברי הלהקה ובני משפחותיהם, אך הם מקדשים את ערך המשפחה והקהילה, וכסף ותהילה לא מסנוורים אותם. בעוד הוא נמשך אט אט אל עבר אורח החיים המסורתי, הוא נאלץ לבחון מחדש מה הם הערכים בהם הוא מאמין ואת השאלה, מהי באמת הצלחה.

יום שלישי, 14.1.2020, בשעה 19:00, תיאטראות אילת.


 

לקראת הצגת ילדים - חפש את המטמון – חנוכה 2019

 

צילם: אילן בשור

בבית הספר 'דרורים' בהנהלתה של המנהלת המוזרה, מיכל ינאי שטקליס, יש כמה תלמידים מאוד מעניינים: שי ורועי - צמד חברים שמתמחים במדעים, רוי בוי - ילד הטבע שיודע הכל על טיולים ובעלי החיים, קוגומלו - הספורטאי המצטיין של בית הספר והתלמיד החדש יובל המבולבל - שעדיין לא מצא את מקומו בכלל.

ההרפתקה מתחילה כשאל בית הספר מגיעה פיה מצחיקה ששולחת את כולם למשימה מסתורית בעקבות המטמון הגדול ביותר בעולם. באמצעות אומץ וחברות יגלו התלמידים שהמטמון האמיתי הוא היכולת לתת לאחר ויבינו שהדרך לא פחות חשובה מהתוצאה.

מחזמר רב משתתפים, תלבושות, שחקנים ורקדנים המשלב את השירים האהובים של כוכבי הילדים.

משתתפים: יובל המבולבל, רוי בוי, שי ורועי, קוגומלו, מיכל ינאי.

יום שני, 20.1.2020, 16:00 ו – 18:15, תיאטראות אילת. כרטיסים: 08-6373176.


 

המלצת ספר - 'אמת או חובה' מאת לימור טלמור

 

לכיתות ז'-ט', גילי 13-15 | איור עטיפה: דניאל פלג

הספר זכה למענק ספרותי מטעם הקרן על שם יצחק לייב ורחל גולדברג - קרן קק"ל.

אלה, תומי ומיכלי הן שלוש חברות טובות שגרות באותו בניין ומכירות עוד מבית הספר היסודי. עכשיו הן עולות לחטיבת הביניים ויחד עם שי ואלון, מהווה חמישיית החברים את גרעין הסיפור המרתק שנפרס על פני הספר. החמישה עוברים שנת לימודים עמוסת אירועים בלתי נשכחים;

הצקות ובריונות חברתית, חברויות נפש שנרקמות בין הילדים, טיול שנתי אחד שמסתיים בטרגדיה נוראה - שממנו צומחת תגלית מסעירה שמטלטלת את עולמם של הילדים ובני משפחותיהם במעגלים רחבים.

הספר מיועד לבני נוער ומאפשר הצצה בוגרת ומפוכחת לחיים עצמם, בלי להתייפייף ובלי לסדר את התמונה, גם אם לפעמים היא מסובכת, מורכבת ועצובה.

***

לימור טלמור היא סופרת ותיקה לילדים בגיל הרך, החתומה על רב-המכר "משפחות משפחות – מיליון לפחות" שהפך ספר חובה בגנים ובבתי הספר. הפעם כתבה טלמור ספר חניכה לבני נוער ולמתבגרים – העוסק בחברות, אהבת הארץ וערבות הדדית, תוך מציאת מקומם בעולם למרות קשיים שצצים בדרך. טלמור היא גם רכזת פדגוגית, רכזת כישורי שפה ומורה במערכת החינוך; ספריה הקודמים ראו גם הם אור ב'רימונים': "משפחות משפחות – מיליון לפחות", "משקפי הקסם של אמיר", "אריה זה"ב" ו"סלט אותיות". זהו ספרה הראשון לנוער.

להשיג ברשתות הספרים ובהנחה מיוחדת באתר ההוצאה.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש