טיפים לבחירת ביטוח רכב

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 8/1/2020 08:31 ● ערב ערב 2948
עולם הביטוח, בדומה לתחומים רבים אחרים, השתנו בצורה עצומה בעשור האחרון. בדומה לשירותים כמו סוכנות תיירות שהפכה לכמעט לא רלוונטית בזכות אתרים המאפשרים השוואת מחירים בין בתי המלון וכן בדומה לשירותים הניתנים מהאינטרנט ניתן להזמין ביטוח רכב תוך מספר דקות מהמובייל לאחר השוואת מחירים.
טיפים לבחירת ביטוח רכב

מי שמעוניין, עדיין יכול להזמין פוליסה מסוכן הביטוח שלו, לשתות לכוס קפה במשרד ולשבת לשיחת חולין. מרבית הנהגים, לעומת זאת, מעדיפים היום לבחור פוליסה בעצמם לאחר שדיברו ישירות עם חברות הביטוח או קבלו מהן הצעות באינטרנט, לשלם וליהנות משנה שלמה בה הרכב מבוטח בבית טוב, כאשר הם מודעים לכל סעיף בפוליסה ומכירים את כל הכיסויים. במאמר זה, נגלה מספר טיפים לבחירת הפוליסה המתאימה עבורכם, אילו תוספות והרחבות ניתן לבקש? ואיך להוזיל את הפוליסה בעשרות אחוזים?

 

השאלה הראשונה: מי הנהגים ברכב?

 

הסוגייה הראשונה שכדאי לקחת בחשבון היא - מי יהיו הנהגים ברכב? אם ישנו יותר מרכב אחד בבית אפשר להקצות רכב אחד לנהג החדש וליהנות מהנחה ניכרת בעלות הפוליסה לרכבים האחרים בהם נוהגים רק הנהגים הוותיקים. וותק הנהיגה וגיל הנהג מהווים משתנה מהותי בקביעת עלות הפוליסה שלכם. פרמטר זה משפיע על עלות ביטוח החובה, ביטוח צד ג' וכן על מחיר פוליסת הביטוח המקיף.

כאשר אתם מתקשרים לחברות הביטוח השונות, בדקו כמה תעלה כל פוליסה עם הנהג הצעיר בבית ובלעדיו? כמו כן, כדאי לבדוק אפשרות רכישה של פוליסה מיוחדת למספר ימים בלבד לנהג חייל המגיע לחופשה רק מספר ימים בחודש. יתכן ובשאר הימים לא תצטרכו לשלם עלות נוספת.

 

מה היסטוריית הנהיגה של הנהגים ברכב?

 

כעת, כדאי לבחון האם יש היסטוריה של דו"חות תנועה ותביעות לכל אחד מכם. גם נהג וותיק שהגיש יותר משתי תביעות ביטוח בעקבות תאונה או גניבה עשוי להחשב למבוטח בסיכון ולהעלות את מחירה של הפוליסה בעשרות אחוזים. לכן, לנהג ה"פוחז" מומלץ להקצות רק רכב אחד בבית ואולי גם לא הוסיפו לפוליסה כנהג נקוב.

 

נהגים נקובים – הדרך להוזיל את הביטוח

 

נניח שאתם זוג הורים לילדים שעדיין לא נוהגים, בעלי עשרים שנים של וותק בנהיגה וללא כל תביעות ביטוח בשנים האחרונות. עבורכם, כדאי לרכוש פוליסה מיוחדת עם "נהג נקוב".  מסרו את שמותיכם, תאריך הלידה והיסטוריית הנהיגה ותוכלו לזכות להנחה משמעותית בעלות הפוליסה. אם אתם רוצים להזמין ביטוח מחברת הכשרה, תוכלו להשתמש בתוכנית "פרפקט" המוצעת על ידי החברה ומתאימה לנהגים הזהירים שנוהגים לא פחות מ"פרפקט" (מושלם). החברה מציעה לתת לכם הנחה זהה אם הגשתם תביעה אחת בשלוש השנים האחרונה אם עברה יותר משנה מיום הגשתה ללא תאונות.

 

ביטוח מקיף – כנגד כל הסיכונים

 

הביטוח המקיף יכול לכסות אתכם כנגד מגוון רחב של סכנות: תאונות, פריצה לרכב או נזק שנגרם במהלכה, גניבה של מכשיר הסטריאו החדש שלכם מהרכב, גניבה של הרכב כולו, נזקי טבע ושיטפונות או אפילו פגיעה שנגרמה בזדון על ידי שכן או במהלך התפרעויות והפגנות. זוכרים את האירועים האחרונים שהתרחשו באיילון במהלך המהומות בכביש? אם נהגים אלה היו מבוטחים בפוליסת ביטוח מקיף מתאימה, המכסה גם נזקים בזדון שנגרמו על ידי אדם שאינו המבוטח, יתכן והם זכו לפיצוי על הנזק הרב שנגרם לרכב. לכן, כאשר אתם מבקשים הצעת מחיר לביטוח מקיף שאלו אילו כיסויים נוספים אתם מקבלים במסגרת הפוליסה? ואילו הרחבות ניתן להוסיף?

 

דרכי ההתקשרות עם חברת הביטוח

 

איך אפשר לרכוש פוליסה או להפעילה?

 

נתון נוסף שכדאי לבדוק לפני שאתם רוכשים את פוליסת הרכב הוא מה הן דרכי ההתקשרות עם החברה? ומתי יש לה מענה אנושי? בחלק מהחברות המציעות ביטוח ישיר תוכלו להתקשר ולקבל מענה אנושי טלפוני. חברות מתקדמות יותר יציעו גם אתר אינטרנט באמצעותו אפשר לרכוש את הפוליסה ולהגיש תביעה. חברות אחרות מציעות שירות אך ורק באמצעות סוכני הביטוח המגבילים אתכם בשעות פעילות המשרד בלבד.

הכשרה העלתה אפשרות לרכישת ביטוח מהמובייל – גו ביטוח המאפשרת לקבל הצעת מחיר לביטוח רכב, דירה ובקרוב גם ביטוח נסיעות. כך תוכלו להגיש תביעה ולמלא את כל הפרטים מבלי שתצטרכו לדבר עם נציג שירות בטלפון. במידת הצורך, חברת הביטוח "הכשרה" מעמידה לרשותכם מוקד פעיל הזמין 24/7 עבורכם. הממשק פשוט וקל להבנה, בשפה פשוטה וללא עמודים שלמים של אותיות קטנות ופחות מובנות. פשוט, ממלאים את פרטי הרכבים והנהגים ומקבלים הצעת מחיר קלה להבנה עם אפשרויות שונות להרחבה.

 

השתתפות עצמית במהלך תאונה

 

הנושא האחרון שכדאי לבדוק לפני שרוכשים ביטוח רכב היא השתתפות עצמית. מחיר הפוליסה נקבע, בין השאר, גם בהתאם לסכום שתרצו לשלם במקרה של תביעה. למשל, אם הרכב ניזוק והתיקון עולה עשרת אלפים שקלים יתכן ותצטרכו לשלם אלפיים שקלים מכסכם וחברת הביטוח תשתתף בסכום הנותר. ניתן לשלם מעט יותר בכל שנה על הפוליסה ולבטל לחלוטין את ההשתתפות העצמית. כל מבוטח יכול להתאים את הפוליסה למצב הכלכלי שלו ולתנאים המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות בסעיפי ההשתתפות העצמית.

לסיכום, לפני שרוכשים ביטוח, כדאי להכין מעט שיעורי בית ולהשוות בין החברות השונות. תופתעו לגלות כי כל חברה תציע לכם כיסויים מעט שונים, אפשרויות התקשרות שונות וכן מחיר שונה על כיסוי זהה. השוו מחירים ותוכלו לרכוש את הפוליסה הטובה ביותר עבורכם.


חדשות אילת והערבה - יום יום באילת

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש