צלילים קסומים של קלאסיקאמרי

מאת: אביבה דקל ● צילום: סימונה סולומון שאואט ● 7/1/2020 17:59 ● מה נשמע 633
תם פסטיבל 'ישרוטל קלאסיקאמרי' ה- 22 וכל שנותר לנו הוא להתרפק על זכרונות מהמופעים המופלאים בהם צפינו השנה ולחלום ולחכות לפסטיבל שיגיע בשנה הבאה
צלילים קסומים של קלאסיקאמרי

הפסטיבל היה מרגש ביותר. החל מקונצרט הפתיחה בו ניגנה הפסנתרנית הישראלית דוראל דורן את רחמנינוב כפי שמזמן לא חוויתי אותו – רחמנינוב עצמתי וחווייתי בדיוק כמו שרחמנינוב  צריך להיות. הפסנתרנית היתה ממש עוצרת נשימה. ולקינוח קיבלנו מפגש שירים של וילנסקי (בעיבוד מיוחד לפסטיבל מאת דוד זבה) עם זמרת הסופרן הצעירה והמבטיחה - תום כהן, שהיה מהנה ביותר.

 

 

על גבינות, יין וצלילים ענוגים

כל מי שנכח בקונצרט שמיניית הצ'לנים בבוקר למחרת  - ביניהם ארבעה תלמידים – וארבעה צ'לנים וירטואוזים ותיקים שניגנו בקול אחד ובקולות שלובים בניצוחו של פרופסור הלל צרי לא ישכח את החוויה הזו.

ביום השני של הפסטיבל החמים, עם אתנחתא של גבינות, יין וירקות בין הקונצרטים, שוב שרר באולם הקסם המיוחד של המוזיקה והפעם לשמע הצלילים שבקעו מכינורו של הכנר הוירוטואוז המופלא סרגיי קרילוב, בניצוחו של אחד המנצחים המצליחים בעולם קורנליוס מיכאילידיס היווני. היתה זו הזדמנות כמעט לכל אחד שהיה בקהל לשמוע לראשונה בחייו איך נשמעת המוזיקה כשהיא מתנגנת על כינור סטרדיווריוס שמחירו מרקיע שחקים ומנגן עליו אחד הכנרים הוירטואוזים של המאה שלנו.  

 

 

בשעות הקטנות של הערב ניצח ישי שטשקלר על הקהל שהצטרף לתזמורת ולמקהלת 'ערבה' והפך לערב אחד למקהלת אופרה אחת גדולה. חוויה מהנה ביותר.

והיה גם חידון מוזיקלי שבו הפגינו צופי הפסטיבל הוותיקים ידע רב במוזיקה קלאסית והפתיעו אפילו את המנחה הוותיק הפנומן יוסי שיפמן המורגל בקהלים מוזיקליים.

 

בשבת לקח אותנו סרג'יו אסקובר הטנור המופלא, ויחד איתו המראנו עם המוזיקה למסע עולמי מכושף מוזיקלי. ואיך אפשר בלי לפרגן לאמנית גיטרה מופלאה – וירטואוזית, ליאת כהן, שריגשה בפריטתה על ששה מיתרים מופלאים.

 

צילום: יניב כהן

 

שרשרת פנינים מוזיקלית

את הפסטביל כולו אפשר לדמות לשרשרת פנינים מוזיקלית שכל חוליה בה היתה רוויית קסם  - כל אחת והקסם המיוחד שלה.

במופע הנעילה של הפסטיבל התבשרו המארגנים כי שלמה גרוניך חלה ולא יוכל להופיע. אבל כשיש תושיה ונסיון, מוצאים פתרון ואכן הפתרון היה מופלא. בדקה התשעים הוזעקו רבקה זוהר ולירון לב המופיעים עם סימפונט רעננה ומאחר ולא הצליחו להגיע בטיסה הגיעו לאילת ברכבם הפרטי ונתנו מופע מלהיב ביותר. עוד הופיעו במופע הסגירה שם טוב לוי, המלחין והזמר והנגן הישראלי, סרג'יו אסקובר הטנור המופלא, סרגיי קרילוב הכנר הוירטואוז ושתי הזמרות הנפלאות טלי קצף סופרן, וענת צ'רני מצו סופרן שאותן פגש הקהל מספר פעמים במשך הפסטיבל.

 

היה זה ערב מהנה ביותר בניצוחו של דוד זבה שסגר שלושה ימים מרתקים של מוזיקה בים האדום.

 

 

אבל מי שהוביל והוליך את הפסטיבל והרים אותו לרמה בו היה היתה תזמורת סימפונט רעננה אותה פגשנו לפני ארבע שנים והפכנו להיות מכורים לה. שכן התזמורת היא החוט המקשר, עמוד השדרה של הפסטיבל, היא גם המנה הראשונה, גם העיקרית וגם הקינוח. בלי התזמורת לא היה הפסטיבל המכושף אותו חווינו מה שהיה. כל מה שנותר לנו זה לקוות שנמשיך לפגוש את התזמורת הזו גם בשנים הבאות.

 

 

 

ותודה מיוחדת לרשת ישרוטל על החוויה המדהימה שחווינו.

 

 

 

 

חדשות אילת

 

 

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש