האם מגיע לכם החזר מס ממס הכנסה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/1/2020 00:48 ● ערב ערב 2948
כמעט כל שכיר במשק הישראלי שמע על המושג ''החזר מס'' ולמרות זאת רוב רובם של השכירים לא מבצע בדיקת זכאות בסוף כל שנת מס. העובדה שאתם עובדים במקום עבודה מסודר במשך שנים והשכר שלכם מחושב על ידי אנשי מקצוע לא אומר שאתם לא משלמים עודפי מס הכנסה.
האם מגיע לכם החזר מס ממס הכנסה?

 

למה מגיע לי החזר מס?

 

כל שינוי קטן במהלך תקופת העסקתו יכולה לזכות אתכם בהחזרי מס לשכיר.

לדוגמא, נולד לכם ילד, זוהי נקודת זיכוי נוספת המזכה במס, עברתם דירה ליישוב ספר המזכה במס, רכשתם דירה, הוצאתם ביטוח חיים ועוד סעיפים רבים המשתנים במהלך תקופת העבודה שלכם ויכולה לגרום לכך שנגבה מכם עודף תשלום מס בשוטף.

 

שינויים מסוג אלו אינם מתבצעים באופן אוטומטי ולכן, במידה ולא דיווחתם על שינוי כזה או אחר, מקום העבודה לא ביצע שינויים אלו בתלוש ויש סיכוי ששילמתי יותר מס ממה שהייתם חייבים. כספים אלו הולכים ומצטברים כל שנה בקופת המדינה מכיוון שחלק נכבד מהעובדים השכירים לא מבצע בדיקות להחזרי מס.

 

מדרגות מס

 

ישנן מדרגות מס בישראל כאשר כל עובד שכיר משלם מס הכנסה בהתאם לגובה השכר שלו. מכיוון שאת מדרגת המס הזו קובעים בתחילת שנת המס או לחילופין כאשר העובד החל את עבודתו, גובה המס הזה נשאר זהה בכל חודש במהלך אותה שנת המס ללא כל קשר לשינויים בשכר או בסעיפים המזכים את העובד במס, שינויים שונים בחייו הפרטיים של העובד שקורים במהלך השנה היכולים לזכותו במס.

 

אז מה יכול לגרום לכך שתקבלו החזר?

 

  • גובה המשרה שלכם הצטמצמה במהלך השנה עקב צמצומים או חופשת לידה
  • מקום העבודה מבצע קיצוצים רוחביים והשכר שלכם נפגע כתוצאה מכך
  • התחלתם עבודה שנייה או עבודה נוספת ללא תיאום מס
  • עזבתם את מקום העבודה (או פוטרתם) וביליתם בבית ללא תעסוקה
  • ועוד סעיפים נוספים המזכים במס
  •  

איך תוכלו לקבל החזרי מס מהרשויות?

 

יש שני אפשרויות להגשת בקשת החזר מס לשכירים ממס הכנסה, הראשון הוא להגיש את הבקשה להחזר באופן עצמאי, לאסוף את הניירת הרלוונטית, למלא את טופס החזר לגשת למס הכנסה באופן אישי ולהגיש את הבקשה.

 

האפשרות השנייה היא ליצור קשר עם איש מקצוע, רואה חשבון, יועץ מס או חברה המתמחה בהחזרי מס ולתת להם לבצע את האיסוף של הניירת הנדרשת ולהגיש את הבקשה בשמכם.

אז, במידה ואתם שכירים משלמים מס הכנסה באופן קבוע דרך מקום העבודה ויש סעיפים כאלו ואחרים שיכולים לזכות אתכם בהחזר מס, הגישו בקשה לקבלת כספים אלו מרשויות המס.

ניתן להגיש עד שש שנים אחורה ולכן כדאי להגיש מהר ככל הניתן על מנת שלא לפספס שנת מס היכולה לזכותכם במס. סכום ההחזר הממוצע במשק לשכיר המשלם מס הכנסה עומד על כ- מ 8000 ש"ח, אז אל תוותרו על המגיע לכם והגישו בקשה להחזר מס.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש