החלה ההרשמה למסלול פלדה כחולה

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/1/2020 22:26 ● מה נשמע 633
מסלול פלדה כחולה של חיל האוויר הפועל כבר 12 שנים בבית ספר התיכון 'בגין', נפתח להרשמה לשנה הבאה ● במפגש מרתק בנוכחות מפקדים מבסיס 'עובדה' של חיל האוויר ובוגרי המסלול באילת המשרתים בעת הזו בצבא, שמעו תלמידי שכבה ט' מכל בתי הספר התיכוניים ביחד עם הוריהם על המסלול שיאפשר להם לסיים את הלימודים עם תעודת בגרות איכותית ולהשתבץ עם גיוסם לצה"ל, במערך הטכני של חיל האוויר בתפקידים נבחרים ומשמעותיים
 החלה ההרשמה למסלול  פלדה כחולה
הצטרפו לטובים. פלדה כחולה

"פלדה כחולה" זהו מסלול מצוינות יוקרתי של חיל האוויר הפועל בשיתוף פעולה מלא עם משרד החינוך ובתי הספר הנבחרים ברחבי הארץ. המסלול מיועד לכיתות מצוינות ולתלמידים המחפשים מסגרת מאתגרת ומשמעותית עם אופק ארוך טווח. התלמידים המשתלבים במסלול נקראים שוחרים. הם מקבלים הטבות מטעם חיל האוויר שמלוות אותם לאורך הלימודים, במהלך השירות הצבאי ולאחר מכן לאחר השחרור מצה"ל. המסלול פועל כאמור בבית ספר התיכון ע"ש "בגין" מזה 12 שנים, בהובלת מינהל שח"ק בעירייה.  הלימודים מתחילים בכיתה י' עד כיתה י"ב, אז מסיימים השוחרים את הלימודים עם  15יחידות טכנולוגיות בתחום האלקטרוניקה בנוסף ליחידות הבגרות הנדרשות במקצועות הליבה. על כך מוענקת לשוחרים גם תעודת מקצוע טכנולוגית. את השוחרים מלווה במהלך הלימודים, מחנך מצוות בית הספר ומדריכה מטעם חיל האוויר אשר יחד מעניקים יחס אישי, מקצועי וחם לאורך המסלול. בכיתה י"ב יש לתלמידי המסלול את האפשרות להתגייס לחיל האוויר או להמשיך בלימודים אקדמיים. בכל בוקר לפני הצלצול, נפגשים השוחרים עם המדריכות ברחבת בית הספר להנפת הדגל ולבדיקת מדים ונוכחות. לאחר מכן ממשיכים בסדר היום במערכת שבסיומה, נפגשים השוחרים שנית לסיכום היום, הודעות וניקיון הכיתה.
מנהל בית הספר - אלדד חיימוביץ' ציין, כי תיכון 'בגין' מרכז את לימודי המסלול בו לומדים תלמידים מכל התיכונים בעיר. "שוחרי אילת מקבלים תגבורים בכל מקצוע בסוף יום הלימודים בשילוב סיורים לימודיים וערכיים לאורך כל השנה הגורמים ללמידה מעשית מלבד ללימוד בכיתות", אמר חיימוביץ' והוסיף, כי בית הספר והשלוחה מקנים לשוחרים את חשיבות הגיוס לצבא ולמקצועות הטכניים של חיל האוויר בפרט. "פעולה זו משקפת לתלמידי בית הספר ולעיר את חשיבות שירות המדינה למען אזרחיה ותושביה" סיכם.  ניקיטה איסחרוב - בוגר השלוחה סיפר: "בעזרת המסלול שובצתי לתפקיד משמעותי ואיכותי ואני מאוד מרוצה. הכניסה שלי לצה"ל הייתה חלקה וקלה, יותר קל להיכנס לצבא אחרי שאתה שוחר". כיום ניקיטה משרת בבסיס עובדה בתור טכנאי רשת.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש