פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי חוזר

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 25/12/2019 19:24 ● ערב ערב 2947
ארבעה ימים של מוזיקה קלאסית באילת, בליווי סימפונט רעננה המארחת אמנים ישראליים לצד אמנים בינלאומיים מובילים *** הופעה ראשונה בישראל של האמנים: המנצח והפסנתרן קורניליוס מיכאילידיס, הפסנתרנית היוונייה נפלי מוסורה, הטנור הספרדי העולה סרג'יו אסקובר *** מנהל אומנותי- עומר מ. ולבר *** תאריכים 1.1.20-5.1.20
פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי חוזר
Photo by Manuel Nägeli on Unsplash להמחשה בלבד

פסטיבל ישרוטל קלאסיקאמרי היוקרתי יתקיים זו השנה ה-22 במלון רויאל ביץ' אילת ויפתח את שנת 2020 בעיר הדרומית. זו השנה הרביעית בה תוביל את הפסטיבל סימפונט רעננה, בניהולו המוזיקלי של עומר מ.ולבר. האורחים ייהנו מפסטיבל מוסיקלי מפתיע, עשיר ומהנה וממפגשים יוצאי דופן בהם לראשונה גם הקהל יוכל לקחת חלק - ולחבור לזמרים ולנגנים שעל הבמה. הפסטיבל יתקיים בין ה1.1-5.1 באולמות מלון רויאל ביץ' אילת.

 

במסגרת הפסטיבל יתארחו השנה אמנים בינלאומיים שזו הופעתם הראשונה בישראל

 

קורניליוס מיכאילידיס, המנצח והפסנתרן היווני המבריק, יופיע בפסטיבל לראשונה, לצד אחד הכנרים הטובים בעולם, סרגיי קרילוב, שהופיע לראשונה בפסטיבל בשנה שעברה. הם יבצעו את הקונצ'רטו הנודע לכינור מאת מנדלסון, הקונצ'רטו מס. 1 לכינור מאת ברוך, ומבוא ורונדו קפריצ'וזו מאת סן סאנס. תחבור אליהם הפסנתרנית היוונייה הצעירה נפלי מוסורה, שתבצע את הקונצ'רטו הראשון לפסנתר מאת מנדלסון, וכן מבחר פנינים קאמריות לפסנתר ולכינור. מיכאילידיס ינצח גם על הסימפוניה השביעית והמסעירה של בטהובן.

 

ליאת כהן נמנית על צמרת נגני הגיטרה בעולם, עם קריירה ענפה הכוללת שיתופי פעולה מגוונים ומפתיעים ועם שלל הקלטות זוכות פרסים, וביניהן יצירות שכתב לה המלחין הנודע מישל לגראן - היא תופיע יחד עם הפסנתרן והמנצח הישראלי נמרוד דויד פפר, בתכנית מגוונת ובה ויואלדי ואלבניז, ובקונצרט קאמרי מרגש יחד עם זמר הקונטרה-טנור הישראלי המופלא, יניב ד'אור, ברפרטואר קלאסי ועממי מצרפת ומספרד.

 

הטנור הספרדי העולה סרג'יו אסקובר מופיע בהצלחה עצומה בשנים האחרונות בבתי האופרה הנחשקים באיטליה, בערים חשובות באירופה וברחבי יבשת אמריקה הלטינית. הוא יענג אותנו בקולו החם ובגישתו המרגשת לפניני האופרה האיטלקית, במפגש בלתי נשכח יחד עם נמרוד דויד פפר, מנצח הבית של המטרופוליטן אופרה. בנוסף יבצע שירים איטלקיים ולטיניים מלאי להט ועזי הבעה עם מנצח הבית של סימפונט רעננה, דוד זבה.

דוד זבה                                                                                                                 צילום: רמי זרינגר

 

ביום ד', כקונצרט חגיגי מטרים לפסטיבל, תתארח הפסנתרנית הישראלית האהובה דוראל גולן בערב שמפגיש את רחמנינוב עם וילנסקי, בשירתה של הסופרן הצעירה תום כהן. ינצח ויגיש מאסטרו דוד זבה, מנצח הבית של סימפונט רעננה.

אחד המוסיקאים המעניינים והאהובים בישראל, שם-טוב לוי, יופיע בערב מרתק ומרגש משיריו ויצירותיו, יחד עם הרכב קאמרי מנגני התזמורת, בניצוחו של דוד זבה ועם שתי זמרות האופרה ישראליות המצליחות  על בימות ישראל והעולם, הסופרן טלי קצף וזמרת המצו סופרן ענת צ'רני.

הפסטיבל יגיע לשיאו בערב נעילה צבעוני ותוסס במיוחד, בהשתתפות אחד המוסיקאים הישראלים הנודעים בכל הזמנים, שלמה גרוניך ובניצוח מאסטרו דויד זבה. לקונצרט זה יחברו מטובי האמנים של הפסטיבל.

נתאי צרי                                                                                                                   צילום: דנה רם

 

עוד ייקחו חלק בפסטיבל; הצ'לן הלל צרי, המנצח ישי שטקלר, תזמורת מקהלת ערבה, הכנר נתאי צרי, אנסבל ה"בלומרז" (מוסיקה אירית), הרכב יאמה ועוד.

תזמורת סימפונט רעננה היא קול ייחודי בעולם המוסיקה הקלאסית, אשר מציגה שילוב מנצח של חדשנות עם איכות. הגישה הבלתי אמצעית, הדינאמיות והליברליות האמנותית, הביאו את התזמורת לקהלים צעירים ומגוונים פעם אחר פעם. הצלילים הנפלאים שינוגנו על ידי סימפונט רעננה והאמנים הרבים המשתתפים באירועי סוף השבוע, הם הביטוי היפה ביותר להיותה של רשת מלונות ישרוטל מובילה בייזום, תמיכה והפקה של אירועי תרבות ואמנות, המעצימים ומעשירים את חווית החופשה של אורחי מלונותיה באילת וברחבי הארץ. התכנית השנה היא העשירה ביותר בפסטיבל עד כה.

מנהל מוסיקלי - עומר מ. ולבר, מנצח בית - דוד זבה, מנכ"ל - אורית פוגל שפרן

 

תוכנית הפסטיבל

1.1 יום רביעי בשעה 20:30

"מרחמנינוב לווילנסקי"

דוד זבה – מנצח

דוראל גולן – פסנתר

תום כהן - סופרן

 

בתכנית:

רחמנינוב: קונצ'רטו לפסנתר מס. 3    ברה מינור, אופ. 30

משה וילנסקי: שירים (עיבוד מיוחד לפסטיבל מאת דוד זבה)

_______________________________________________________

2.1 יום חמישי בשעה 16:00

"הצ'לו יוליך את הקול"

הלל צרי – צ'לו

אנסמבל צ'לנים

טלי קצף – סופרן

 

שמיניית צ'לנים וירטואוזיים בקול אחד ובקולות שלובים, ברפרטואר ייחודי מהספרות הקלאסית ובמיוחד לפסטיבל, בהדרכתו וניצוחו של פרופ' הלל צרי. אמנית אורחת: הסופרן טלי קצף.

____________________________________________________

2.1 יום חמישי בשעה 17:30

"כשהאורחים שרים – חזרה עם קהל"

ישי שטקלר - מנצח

דוד זבה – פסנתר

 

חזרה מיוחדת לאורחי הפסטיבל כהכנה לקונצרט בהשתתפות הקהל. ישי שטקלר בעל הרזומה המרשים כמנצח אופרה ומקהלות, יוביל את החזרה וידריך את הקהל.

____________________________________________________

2.1 יום חמישי בשעה 21:00

"כיסאות מוסיקליים"

קורניליוס מיכאילידיס – מנצח (יוון)

סרגיי קרילוב – כינור (רוסיה)

נפלי מוסורה – פסנתר (יוון)

 

קורנליוס מיכאילידיס, המנצח היווני הצעיר, הוא כוכב עולה בשמי אולמות הקונצרטים והאופרה באירופה. סרגיי קרילוב הוא אחד הכנרים הווירטואוזיים והמופלאים בעולם. זוכה פרסים רבים שהקלטותיו זכו להדים בעולם המוסיקה הקלאסית. הם ייפגשו על במה אחת בים האדום, יחד עם הפסנתרנית היוונייה הצעירה והנפלאה, נפלי מוסורה.

_____________________________________________________

2.1 יום חמישי שעה 23:00

"כשהאורחים שרים"

ישי שטקלר – מנצח

טלי קצף וענת צ'רני – זמרות

מקהלת הערבה בניצוחו של יואל סיון

 

הצטרפו אל התזמורת לחוויה חד פעמית, בה אתם הקהל הופכים למקהלת אופרה גדולה ושרים את מיטב קטעי המקהלה מתוך אופרות מפורסמות.

_________________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 10:30

"מפגש פסגה"

סרגיי קרילוב – כינור (רוסיה)

נפלי מוסורה – פסנתר (יוון)

 

הפסנתרנית היוונייה הנפלאה נפלי מוסורה והכנר הווירטואוז סרגיי קרילוב יפתחו את הבוקר בפנינים מאוצר המוסיקה הקאמרית לכינור ולפסנתר.

_______________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 12:00

קפה iCAFE ,מלון ישרוטל רויאל גארדן

"הבלומרז"

אנסמבל "בלומרז"

 

קונצרט בוקר מאוחר מענג ותוסס עם הרביעייה "בלומרז" במיטב השירים האיריים הנודעים.

_____________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 15:00

"עונג וכאב"

ליאת כהן – גיטרה, ישראל/צרפת

יניב ד'אור – קונטרה טנור

קלאסי עממי - צרפתי ספרדי

דה פאייה, מסנה, סנז, פארה, ראוול, ברל, דביסי ושירים מסורתיים בלדינו.

מסע קסום ואינטימי בין חצי האי האיברי לבין חופי צרפת, ליאת כהן היא מבכירות נגניות הגיטרה בעולם המוסיקה הקלאסית והעממית, ויחד עם זמר הקונטרה-טנור המרגש, יניב דאור, הם יגישו פנינים מוכרות ומפתיעות.

_____________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 17:00

"מטרופוליטן פינת לה סקאלה"

נמרוד דוד פפר – מנצח

סרג'יו אסקובר – טנור, ספרד

אריות לטנור מוורתר, טוסקה, לואיזה מילר, שירים נפוליטניים ומקסיקניים ופתיחות לאופרות.

הטנור הספרדי העולה סרג'יו אסקובר מופיע בהצלחה עצומה בשנים האחרונות בבתי האופרה הנחשקים באיטליה, בערים חשובות באירופה וברחבי ישבת אמריקה הלטינית. הוא יענג אותנו בקולו החם ובגישתו המרגשת לפניני האופרה האיטלקית, במפגש בלתי נשכח יחד עם נמרוד דויד פפר.

_________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 20:30

"כישוף בשני חלקים"

קורנליוס מיכאילידיס – מנצח

סרגיי קרילוב – מנצח וכנר

 

מפגש פסגה נוסף בין המנצח קורנליוס מיכאילידיס לבין הכנר הווירטואוז סרגיי קרילוב. הקונצ'רטו לכינור המהולל והנוגע ללב של מנדלסון יפתח את הקונצרט ובסיומו סערה ממש, עם הסימפוניה השביעית, היצרית והשירתית של בטהובן.

_________________________________________________

3.1 יום שישי שעה 23:00

 

"משירת הארץ"

דוד זבה- מנצח

שם טוב לוי – זמר

טלי קצף, ענת צ'רני – זמרות

רוני לוי, פסנתר

הרכב קאמרי

קונצרט אחרון לפני חצות, שכל כולו מסע קסום בנופי הזמר העברי, בהשתתפות אחד האמנים הנודעים והאהובים במוסיקה העברית, שם טוב לוי, ובתו הפסנתרנית, רוני לוי. אל המנצח דוד זבה יתלוו הזמרות הנפלאות טלי קצף וענת צ'רני.

 __________________________________________________

4.1 יום שבת שעה 10:30

חידון מוסיקלי

יוסי שיפמן – מנחה

דוד זבה – פסנתרן

נתאי צרי – כינור

טלי קצף, ענת צ'רני – זמרות

 

את בוקר שבת נפתח בחידון מוסיקלי בהנחייתו של יוסי שיפמן ובהשתתפות דוד זבה בפסנתר, נתאי צרי, הכנר המוביל של סימפונט רעננה, והזמרות טלי קצף וענת צ'רני.

__________________________________________________

4.1 יום שבת שעה 12:00

קפה iCAFE ,מלון ישרוטל רויאל גארדן

"עונג שבת"

אנסמבל יאמה

 

כל הופעה של אנסמבל יאמה היא מארג קסום של ריחות, צבעים וטעמים מן המורשת הרוחנית היהודית לדורותיה.

_______________________________________________

4.1 יום שבת שעה 15:00

"שישה מיתרים של תהילה"

נמרוד דוד פפר – מנצח

ליאת כהן – גיטרה

הלל צרי - צ'לו

 

המנצח הישראלי הכריזמטי, נמרוד דויד פפר, יחבור לנגנית הגיטרה הווירטואוזית, ליאת כהן ברפרטואר מתקופת הבארוק ועד לתחילת המאה העשרים, הצ'לן הלל צרי ישמיע את "קול נדרי" המרגש של בלוך.

 

4.1 יום שבת שעה 17:00

"מסע חוצה גבולות עם טנור עולמי"

סרג'יו אסקובר – טנור, ספרד

דוד זבה – פסנתר

נתאי צרי – כינור

שירים נפוליטניים

 

עוד הזדמנות להתענג על קולו המופלא של סרג'יו אסקובר, הפעם במסע עולמי לטנור ולפסנתרן, משירים נפוליטנים וטנגו קלאסיים ועד לאריות אופראיות נודעות.

________________________________________________

4.1 יום שבת שעה 21:00

שלמה גרוניך (אלבום)                                                                                         צילום: אלכס ליפקין

 

"כשוורדי פגש את גרוניך"

דוד זבה – מנצח

שלמה גרוניך – שירה וקלידים

שם טוב לוי – שירה

סרג'יו אסקובר – טנור

סרגיי קרילוב – כינור

טלי קצף – סופרן

ענת צ'רני – מצו סופרן

 

מיטב אמני הפסטיבל בניצוחו של מאסטרו דוד זבה יופיעו על במה אחת לסיום חגיגי של שלושה ימים מרתקים בים האדום, בתכנית יתארח אחד מחשובי המוסיקאים הישראלים אי פעם, שלמה גרוניך, ויצטרף לחברו הוותיק, שם טוב לוי. התוכנית נתונה לשינויים. 

הקונצרטים יתקיימו באולם האירועים במלון רויאל ביץ' אילת.
למעט שני הרכבים קאמריים ב- iCAFE במלון ישרוטל רויאל גארדן בשישי ושבת בבוקר.

לפרטים נוספים 5585* www.isrotel.co.il

 


 

חדשות אילת והערבה - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש