היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● 18/12/2019 18:56 ● ערב ערב 2946
אירועי תרבות באילת
היכל התרבות
Photo by Element5 Digital on Unsplash

לנשות אילת

 

מסיבת חנוכה

 

 

 

בתוכנית: הדלקת נרות – נר ראשון של חנוכה.

דברי ברכה: רב העיר, הרב יוסף הכט שליט"א, ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי.

סמדר מורג מציגה: דרמת צחוק ורגש בהפקה חדשנית, בכיכובה של שחקנית משנה מיוחדת במינה, נציגת ילדי 'התסמונת דאון', שתעשה לכם 'אפ'.

יום ראשון, כ"ד כסלו תש"פ, 22.12.19, מלון קראון פלזה, שעה 20:00. כיבוד קל, הגרלות, כרטיס כניסה: 30 ש"ח. לכרטיסים: 052-8119224.


מועדון הסרט הטוב

 

ג'קסי

 

 

לפיל יש בעיה רצינית - הוא מכור לטלפון שלו. אין לו חברים, העבודה שלו היא לכתוב רשימות מטופשות באינטרנט, וחיי האהבה שלו לא קיימים. אבל הסטטוס שלו עומד להשתנות. כשהוא משדרג את הטלפון הוא נתקל בג'קסי - עוזרת חכמה, מעודדת ויעילה במיוחד, שעוזרת לו להיפתח ולתקשר עם הסביבה קצת יותר. אבל כשהוא הולך והופך להיות פחות תלוי בג'קסי, מתברר שג'קסי עצמה נהיית יותר ויותר תלויה בו.

יום שלישי, 24.12.19, בשעה 19:25, בתיאטראות אילת.


תערוכת יחידים

 

טריו

 

 

Photo by Mike Petrucci on Unsplash -התמונה להמחשה בלבד

 

גלריית אמני אילת גאה להציג תערוכת יחידים 'טריו'

פתיחת התערוכה במעמד ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי. מציגים: יורם אורון (פיסול), מארק בוגנים (ציור) ודני שגיא (צילום).

יום שלישי, כ"ו כסלו, נר שני של חנוכה, 24.12.19, 17:00, גלריית אמני אילת. אוצרת: שרית נחשון.


 

פסטיבל אמנויות רחוב באילת

 

הכובען המטורף, הציפורים של היצ'קוק ועוד שלל פסלים חיים מזמינים אתכם לפגוש אותם

 

 

צילום: צבי רבינוביץ

פסטיבל ססגוני לכל המשפחה - הכניסה חופשית

24-27.12.19

עיר הנופש הדרומית אילת תקיים במהלך חג החנוכה פסטיבל אמנויות רחוב ססגוני, אשר יציע למבקרים שלל פעילויות חווייתיות הכוללות פסלים חיים, מופע קרקס, משחקי רצפה ומתנפחי ענק דקורטיביים.

במסגרת הפסטיבל ימלאו את רחבת המוזיאון והגלריה באילת פסלים חיים מרהיבים ומקוריים שיצרו אמנים המופיעים בארץ ובעולם אשר ייצרו אינטראקציה סוחפת עם הקהל, משחקי רצפה ומתנפחי ענק דקורטיביים איתם ניתן יהיה להצטלם. עוד יציע הפסטיבל אמן קלוז אפ מסתובב ומופע קרקס בינלאומי, אינטראקטיבי וזוכה פרסים. כמו כן, מדי ערב יתקיים טקס הדלקת נרות חנוכה חגיגי.

את מיצג הפסלים החיים יוביל האמן הברזילאי Euzebio Santos, אמן ויוצר החי בברצלונה ומשתתף בפסטיבלי רחוב מובילים ברחבי העולם. סנטוס יופיע עם דמות הכובען המטורף ממסיבת התה של אליס בארץ הפלאות ויזמין את הקהל הרחב ללגום עימו כוס תה ולצלול איתו לעולם ההרפתקאות והדמיון הצבעוני והססגוני בהשראת הסיפור הידוע. בנוסף, בין הפסלים החיים בפסטיבל ניתן יהיה לפגוש את:

*מיס בוקה (אמנית הרחוב אפי כץ) - אלת הנשיות והפריחה שתזמין את הקהל להצטרף אליה לפזר אביביות. כל העוצמה והיופי בטבע ובנשיות בזר אחד שמפזר אהבה ומפעיל את כל החושים.

*מנקה הארובות (השחקן לאון מורוז) - מנקה ארובות עשוי ברונזה שעבור מטבע מהקהל יקרצף את הקירות ויחשוף סודות מאותן הארובות.

*הציפורים של היצ'קוק (אמנית הרחוב אודליה ליברמן) – הציפורים מהסרט המפורסם מתעוררות לחיים באמצע הרחוב הסואן במעבר מהקולנוע הקלאסי לרחוב העכשווי במטרה להדגיש את האלמותיות של האימה.

*Flycicle (אמנית הרחוב פולה פזי) – דמות חלומית וקסומה המטיילת על אופניים מרחפות שמהפנטת את הקהל ומשלבת בין הקסם של המאה ה-19 לפאנק-דארק קשוח ועכשווי. 

עוד יציע הפסטיבל את מופע Onn-off (של זוג האמנים אורן וביאנקה גרעיני – מופע קרקס זוגי חווייתי ומפתיע לכל המשפחה בהשראת הסרט האילם, עם להטוטנות, ליצנות, אקרובטיקה מקורית בשיתוף מתנדבים מהקהל. לאורך כל הפסטיבל יסתובב בין המבקרים אמן הקלוז אפ מיכאל פטריק שיהפנט את הקהל תוך שימוש באביזרים קטנים באינטראקציה בין אישית.

פסטיבל א מניות רחוב אילת, ימי שלישי-שישי 24-27/12/19.

שלישי – חמישי בין השעות 15:00-19:00, יום שישי בין השעות 10:00-14:00.

מתחם המוזיאון והגלריה, יותם 2, אילת.

פסטיבל אמניות ברחוב מתקיים במסגרת אירועי פסטיבל החורף באילת Eilat winter sun festival בתמיכת עיריית אילת, תאגיד התיירות והתאחדות המלונות באילת ובעידוד משרד התיירות. לפרטים נוספים אודות כלל אירועי הפסטיבל   www.touristisrael.com/eilat.


המלצת ספר

 

ספר חדש בהוצאת 'סלע מאיר' - 1000 טורים על המדינה הזאת

 

 

הזדמנות נדירה לצלול לאירועים ששינו, עיצבו וריגשו את ישראל בעשרים השנים האחרונות, מבעד לטוריו השיריים של צור ארליך, המשורר והפובליציסט המציין בימים אלו 1,000 טורים. כמו אלתרמן בימי הקמת המדינה, מפרסם ארליך מדי שבוע טור במדור מיוחד אשר הופך את אירועי וחדשות השבוע החולף לרצף של מילים וחרוזים.

 

"שְׁנֵי יְמֵי זִכָּרוֹן סְמוּכִים כָּל שָׁנָה,

לְטוֹבַת הַחִשּׁוּב הַכְּלָלִי

כַּמָּה עוֹלֶה לָנוּ עִם מְדִינָה

וְכַמָּה עוֹלֶה לָנוּ בְּלִי"

 

'המדינה הזאת', ספרו החדש של ארליך, מאגד בתוכו טורים שיריים קצרים על טראמפ, BDS, ההתנתקות, שחרור גלעד שליט, לבנון השנייה, החוצפה הישראלית, בג"ץ ועוד אינספור נושאים הנוגעים בהוויה הישראלית המקבלים טיפול שירי, סאטירי ומבריק.

"כתיבת הטור היא כבר לי טבע שני", אומר צור ארליך, "למצוא את השירה שבין מהדורות החדשות,  להתביית על החרוז החבוי בהוויי הישראלי ולהתפייט כמעשה של אזרחות טובה".

 

תמונה של כריכת - קרדיט: יח"צ 'סלע מאיר'

 


חדשות אילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש