כל מה שתצטרכו לדעת לפני שתבחרו ביטוח דירה

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 16/12/2019 12:28 ● ערב ערב 2945
דירה היא ללא ספק אחד הנכסים היותר יקרים שאדם מן השורה יכול להחזיק ועל כן רק טבעי והגיוני שנבקש לשמור עליה ולבטח אותה, כך שגם אם יפרצו אליה וגם אם היא תיהרס כליל, לפחות יישאר הערך הכספי, ועל כן חשוב ביותר לעשות ביטוח דירה ופה ננסה לסייע לכם להבין כיצד מבטחים כהלכה - ללא הוצאות מיותרות ועם תחושת ביטחון שמאפשרת ללכת לישון רגועים.
כל מה שתצטרכו לדעת לפני שתבחרו ביטוח דירה

 

התנהלות בעת תביעה

 

תחילה, אבנר הייזלר מסביר שכל ביטוח עשוי להציע תנאים מעט שונים, אך באופן כללי הבסיס זהה. ביטוח דירה מעניק ביטוח למבנה ולסך האביזרים שמחוברים אליו (קרי חלונות וצנרת מים), ועשוי להכיל כיסוי לנזקי רעידת אדמה, כיסוי ביטוח תכולה וכדומה, כאשר קיימים תתי סעיפים נוספים. אי לכך בעת בחירה של פוליסה רצוי לבחון את התמונה השלמה, אך גם את איכות השירות ואף את ההתנהלות של החברה בעת תביעה, וכמומחה תביעות נגד חברות הביטוח אבנר הייזלר יודע עד כמה פרמטר זה מהותי, כי לא פעם הלקוח מרגיש קטן וחסר מעש מול ניסוח מנומק ודרקוני של סוכני החברה, ועל כן כאשר מבקשים לקבל את הפיצוי שמגיע כחוק ונתקלים בחומה של קשיים, הרבה פעמים ממהרים להרים ידיים ופשוט מפסידים אלפי שקלים.

 

בוחנים עלות ונתונים משלימים

 

בהנחה ומצאתם שתי חברות ביטוח שמציעות בערך את אותם הסעיפים ובערך את אותו המחיר, עדיין יש מקום לערוך השוואה נוספת, כאשר הכוונה היא שמומלץ להתעכב על הסעיפים הבאים: תנאי הריבית/האשראי, פריסת תשלומים, עלות ההשתתפות העצמית, יכולת תמרון של גובה ההשתתפות העצמית אל מול גובה הפרמיה, סייגים לגבי כיסויים, אפשרות לקבל הנחה בגין אמצעי אבטחה שמותקנים בבית (למשל גלאי עשן ואזעקה) ובגין עבר נקי מהגשת תביעות, ואף רצוי לבחון האם הפוליסה יודעת להציע כיסויים משלימים שניתן לקבל במחיר מוזל.

 

בחינת רישיון

 

גם אם קיבלתם הצעה מבטיחה וגם אם קיבלתם המלצות על חברת הביטוח מחברים ושכנים, עדיין אין למהר לסגור עסקה, לא לפני שדורשים לראות רישיון מטעם המפקח על הביטוח - כך אומר אבנר הייזלר. במה מדובר? ובכן מי שעושה ביטוח בחברה שאינה מחזיקה ברישיון פשוט מאוד מסתכן, מסתכן שבעת הצורך הוא לא יקבל את כספי הפיצוי.

 

הרחבות

 

לצד כל פוליסה סטנדרטית תמצאו מגוון הרחבות, קרי ביטוח אחריות כלפי צד שלישי, החלפה של מוצרים שניזוקו (מאותה איכות), הרחבה לנזקי גינה (קרי נזק למחסן), כיסוי תכולה של מוצרים אישיים, ביטוח אופניים, ביטוח תאונה לציוד טכנולוגי ואף ניתן לרכוש כיסוי שכולל את סך הביטוחים המשלימים. כמו כן, יש חברות שמאפשרות לרכוש שירותים מקצועיים, קרי טיפול בצנרת, תיקון של מכשירי חשמל, שירותי שרברבות ועוד. אי לכך רצוי להשוות גם סעיפים אלו, משמע הבחירה צריכה להתייחס לסך העלות ולסך הכיסויים והשירותים שמוצעים, והבחירה צריכה להיות מגובה בהמלצות וביחס שירותי. עוד נציין שאין לשלם על הרחבות שלא באמת נחוצות - השאירו זאת לאנשים אחרים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש