שגרירי הקוד

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/12/2019 09:18 ● מה נשמע 630
עשרה תלמידי כיתות י'-י"א מבתי הספר התיכוניים "גולדווטר" ו"רבין" הפעילים בתכנית "קדם עתידים" השתתפו בכנס הארצי להכשרת שגרירי קוד, שקיימה חברת התוכנה WIX ● עם סיום ההכשרה, יעבירו התלמידים הדרכות לכתיבת קוד בבתי הספר, במסגרת Hour of code) שעת הקוד) – יוזמה עולמית המאפשרת לילדים וילדות להתנסות בשעה אחת של כתיבת קוד וללמוד על עולם ההייטק והחדשנות הטכנולוגית בדרך חוויתית ומהנה
שגרירי הקוד

"כחלק ממערך ההעצמה בתוכנית "קדם עתידים", אנו שואפים להציע לתלמידים הזדמנויות רבות ככל האפשר לפתח את יכולת ההובלה והמנהיגות שלהם בבית הספר", אמרה מנהלת תוכנית "קדם עתידים" באילת - טליה דולב והוסיפה: "תלמידי קדם עתידים, ככלל בני הנוער, הם תלמידים החיים בעולם של רשתות תקשורת, מחשבים וטכנולוגיה. כיום ויותר מכך בעתיד, היכולת של תלמידים להבין כיצד הטכנולוגיה עובדת תעבור יותר ויותר דרך היכולת להבין שפות קוד למחשבים. דרך חשיבה זו חיונית היום לאדם העובד לא רק במקצועות התכנות ומדעי המחשב אלא בכל תחום – מחקלאות ועד ארכיאולוגיה, מביולוגיה ועד פיסיקה, ולתלמידי קדם עתידים בעלי האוריינטציה המדעית-טכנולוגית יתרון בתחום זה בשלב מוקדם בחייהם. יוזמת שגרירי קוד עתידים Wix מהווה הזדמנות מצוינת לשילוב בין השניים, תוך חשיפה לתעשייה מתקדמת ומובילה בתחומה ומפגש עם דמויות לחיקוי. יישר כח לתלמידים המדהימים שבחרו לייצג את העיר אילת כשגרירי קוד עתידים Wix: אופק לוי, יואב סהר, ניקול בנט, ליאה שקד, אופק מלר, זיו בלנגה, דניאל לנקרי, אור נוי, נוא קדאח ונריה סולטן".
120 תלמידי כיתה י"א מ- 30 בתי ספר בפריפריה מרחבי הארץ, אשר לוקחים חלק בתכנית "קדם עתידים" של עמותת עתידים, מתוכם 10 תלמידים מאילת, הגיעו בשבוע שעבר אל מתחם חברת WIX בנמל תל אביב ליום הדרכה כחלק מפרויקט שעת הקוד. במהלך היום הכירו התלמידים את המושג "שעת קוד", למדו על עולם התכנות, התנסו בכתיבת קוד ולמדו הדרכות שונות שהם עתידים להעביר לחבריהם בבתי הספר בעוד שבועיים בשבוע הקוד העולמי. בהמשך היום התלמידים זכו לסיור בחברה, שיח עם העובדים ואף נפגשו עם נשיא חברת WIX, ניר זוהר. בעוד שבועיים בשבוע הקוד יעבירו התלמידים הנבחרים הרצאות והדרכות בבתי הספר שלהם לתלמידים בשכבות נמוכות יותר על עולם הקוד, מה הוא קוד בכלל, איך משתמשים בו ולאחר מכן יעבירו פעילות התנסות בכתיבת קוד על ידי משחקים המנגישים את הלמידה. 
שעת הקוד היא יוזמה עולמית של Code.org , ארגון ללא מטרות רווח, המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה"ב בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות ברחבי העולם. הנושא שנבחר לעמוד במרכז האירועים השנה הוא ״לתכנת עולם טוב יותר״ ואיך אפשר להשתמש בטכנולוגיה כדי לייצר פתרונות לבעיות חברתיות ואתגרים גלובליים כמו איכות הסביבה, בזבוז מזון וכו', בהשראת 17 היעדים לפיתוח בר קיימא שהוגדרו על-ידי האו"ם לשנת 2030.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש