מעודדים לשוויון זכויות למען אנשים עם מוגבלויות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 11/12/2019 09:17 ● מה נשמע 630
לרגל יום המודעות הבינלאומי לשיויון זכויות למען אנשים עם מוגבלויות, התקיים בשבוע שעבר ערב קהילה בו הוקרן הסרט המיוחד "אח שלי גיבור" המתעד את מסעם המשותף של בוגרים בעלי תסמונת דאון עם אחיהם "הרגילים" הכובשים את פסגת הרי ההימלאיה בהודו ● את אולם אשכולות הפיס מלאו מפה לפה, אנשי מקצוע מתחום החינוך, הרווחה והקהילה וכן משפחות וילדים
מעודדים לשוויון זכויות למען אנשים עם מוגבלויות

במסגרת הערב שנערך בשבוע שעבר הוקרן הסרט הדקו מונטרי הישראלי, זוכה פרס פסטיבל קאן, "אח שלי גיבור", המתעד את מסעם המשותף של בוגרים בעלי תסמונת דאון עם אחיהם "הרגילים" כובשים את פסגת הרי ההימלאיה בהודו.
בתחילת הסרט ולאחריו התקיים שיח עם במאי הסרט - יונתן ניר, אשר גולל את התהוות הפרויקט, המסע המרגש עם האחים ואת תרומת הסרט להבנת עולמם של בעלי התסמונת דאון בפרט, ואנשים "מיוחדים" בכלל. "הסרט המחיש בצורה אותנטית, משעשעת ומרגשת עד דמעות את הקשר המופלא והמורכב, לא פעם, במשפחה בה ישנו אדם עם מוגבלות", אמרה הגר זינו – מנהלת המרכז למשפחה, שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה כשירות משלים למשפחות המתמודדות עם גידול ילד בעל צרכים מיוחדים מגיל לידה עד 25. המרכז נותן מענה רחב למשפחות ומטרתו להוביל לחיזוק החוסן המשפחתי ושיפור איכות החיים של כל בני המשפחה ובכללם הורים, אחים, סבים וסבתות. ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי המוביל ביחד עם סגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי את המדיניות העירונית הרואה חשיבות רבה במתן טיפול הוליסטי לאוכלוסייה המיוחדת ולכל בני המשפחה אמר: "חוסנה של העיר מתעצם מהיכולת שלה להעצים את האוכלוסייה עם מוגבלות". הערב התקיים הודות ליוזמה משותפת של אגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים - המרכז למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, הפועלים יחד בשיתוף פעולה מלא והדוק. הערב היווה חלק מיומיים רצופים של פעילות הסברה לרגל חודש דצמבר - חודש המודעות הארצי לאדם עם מוגבלות, שיצרו אגף החינוך והאגף לשירותים חברתיים בעירייה, במהלכם הוקרן הסרט "אח שלי גיבור" גם לתלמידי שכבות כיתה י' בבתי ספר התיכוניים, תוך קיום שיח פתוח עם במאי הסרט על משמעות קבלת השונה, היכולת לצמוח ולגדול ממצבי משבר, וחשיבותם של נתינה והתנדבות למען הקהילה. 
על פי נתוני נציבות שוויון זכויות לאדם עם מוגבלות של משרד המשפטים, נכון לשנת 2017 ישנם בישראל  כ – 1.5 מיליון ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים, המהווים כ 18% מהאוכלוסייה הכללית בישראל. מתוכם כ - 235,000 תלמידים הלומדים במערכת החינוך בארץ. זהו נתון ארצי שהולך וגדל עם השנים ועומד בהלימה גם לנתוני העיר אילת. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש