משמרים את המורשת הדרוזית

מאת: ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 4/12/2019 11:41 ● מה נשמע 629
לצד לימודי שפות, מדעים ומקצועות הליבה, לומדים תלמידי כיתות ט' ו – י' גם על המורשת הדרוזית ● הלימודים כוללים מערכי שיעור, סיפורים אישיים של בני העדה הדרוזית וביקור בישובים דרוזים במסגרת הטיולים השנתיים
משמרים את המורשת הדרוזית

בשבוע שעבר נערך טקס הפתיחה של התוכנית הייחודית, במעמד ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי,  שיזם את המהלך כחלק ממענה לקהילה הדרוזית האילתית, מנהלת אגף דרוזי וצ'רקסי במשרד החינוך - איה חיראדין, מפמ"ר מורשת דרוזית - ג'מאיל חטיב, ומנכ"ל מלון קלאב הוטל - נור עאמר, שאירח את טקס הפתיחה בו השתתפו עשרות אנשי חינוך, קהילה ותלמידי כיתות ט' ו – י' בעיר. את הטקס הנחה ראש מנהל שח"ק בעירייה -  ד"ר דרורי גניאל. לאחר הברכות, שמעו התלמידים והאורחים מפי מנהל האגף לתוכניות לאומיות ויועץ בכיר לשר החינוך - מוהנא פארס, הרצאה בנושא מבט סוציולוגי לחברה הדרוזית בישראל.
ראש מנהל שח"ק - ד"ר דרורי גניאל, שלבקשת ראש העירייה הוביל את המהלך מול משרד החינוך, כולל הקמת ועדת היגוי עירונית שגיבשה את התוכנית אמר: "מדובר בתוכנית פורצת דרך וחדשנית בארץ כולה. אין ספק שחוק הלאום החדש האיץ אותנו בדרך להכנת התוכנית. כך נעמיק את הקשר של ברית הדמים בינינו. קשר זה, שהחל עוד בטרם קום המדינה, הולך ומתחזק ונודעת לו חשיבות אסטרטגית למדינת ישראל ולחברה הישראלית ולביטחונן".  
התוכנית כוללת שבעה מערכי שיעור שיילמדו בשכבות ט' ו- י' של כל בתי הספר העל יסודיים בעיר. לשיעורים אלה יצטרפו דרוזים שיספרו בקולם על הקהילה המיוחדת והמקסימה, ובטיולים השנתיים של שתי השכבות, ישולב ביקור ביישובים הדרוזים ובמקומות הקדושים לעדה כמו קבר יתרו, בית יד לבנים ועוד. יעדי התכנית: הכרת המורשת של העדה הדרוזית ותרומתה לתקומתה של מדינת ישראל וביטחונה, חיזוק הזהות הישראלית המשותפת והעמקת תחושת השייכות למדינה. שמירה על האחדות ושימור הייחודיות. הכרת האחר וטיפוח יחסי הדו – קיום בין היהודים לבין הדרוזים. העמקת האהבה לארץ המולדת (ידיעת ארץ ישראל). 
יסמין אורן, רכזת מקצוע אזרחות בתיכון 'בגין' וחברת וועדת ההיגוי העירונית סיפרה: "אנחנו מיישמים את התוכנית בכמה מעגלים. במעגל הראשון אנחנו מלמדים את התלמידים בבתי הספר על המורשת הדרוזית. במעגל השני אנחנו למעשה משלימים את הלימודים על ידי יישום הדברים בשטח. התלמידים יוצאים לטיולים שנתיים למפגשים ייחודיים. כך לדוגמא נסעו לאחרונה, תלמידי כיתות י"א בתיכון 'בגין' למפגש עם תלמידים בפקיעין, וכיתות ט' נסעו לבקר באתר קדוש לדרוזים, מתחם נבי שועייב. התלמידים ממש התרגשו במפגשים והחליפו טלפונים וכתובות פייסבוק וזה פשוט נפלא בעיניי. מעגל נוסף הוא מעגל הקהילה שבו אנחנו מפגישים את התלמידים עם הקהילה הדרוזית באילת. התוכנית הזו מאפשרת לנו לבנות גשר בין התלמידים שלנו לעדה שכמעט ולא יודעים עליה כלום".  
התוכנית "מורשת דרוזית" משתייכת לאגף מורשת במזכירות הפדגוגית, אגף העוסק במורשות שונות של האוכלוסיות של מדינת ישראל. לימוד תחומי המורשת בכלל ותחום הדעת מורשת דרוזית בפרט מושתת על תפיסת העולם שעל כל אחד מאזרחי ישראל להרגיש שייכות לקהילתו, לעמו ולמדינה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש