בין השקעת נדל"ן בארץ לבין השקעה בחו"ל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 2/12/2019 10:32 ● ערב ערב 2943
מעוניינים להתחיל ולהשקיע בדירות ונכסי נדל"ן? מה כדאי לדעת על ההבדלים בין השקעת נדלן בארץ ובין השקעה מעבר לים בחו"ל – ריכזנו עבורכם את הנקודות המרכזיות שחשוב להכיר.
בין השקעת נדל''ן בארץ לבין השקעה בחו''ל

הריביות הנמוכות שמעניק בנק ישראל לבעלי ההון לצד הסיכונים הטמונים בהשקעה בחברות הביטוח לימדה יזמים ומשקיעים רבים כי תחום הנדל"ן היה ונותר קרקע פורייה להשקעות סולידיות, מניבות ובטוחות, בשלל דרכים ואפשרויות למימוש. החיפוש אחר השקעת הנדל"ן הטובה והמניבה ביותר פורץ גבולות ואינו נותר בתחום הלוקאלי, ואפשרויות ההשקעה מעבר לים קרובות מתמיד. ישנן משמעויות רבות, כלכליות ואחרות, להשקעות בינלאומיות, בוודאי בתחום מורכב כנדל"ן, אולם ישנן גם לא מעט דרכים וכלים להתמודד עמן.

 

השקעה נדל"ן בישראל:

 

בעבור המשקיעים הישראלים השקעה בנדל"ן במרחב הטבעי והקרוב היא הנוחה ביותר. משקיעים אלו מכירים את הערים השונות בישראל, המיצוב הסוציואקונומי, הנגישות למידע היא גבוהה כמו גם היכרות עם חוקי הנדל"ן והמיסוי המקומיים. ניתן לערוך תכנון מס מקדים על מנת למצות כל זכאות ולהגדיל את רווחיות העסקה. הקרבה הפיזית לנכס מאפשרת בחינה מעמיקה של הנכס ושל הסביבה, האפשרות להיפגש עם גורמים נוספים הנוגעים בעסקה, החל ממתווך, עורכי הדין וכמובן המוכר, ולאחר הרכישה במידה ומדובר בנכס המיועד להשכרה ניתן לנהל זאת באופן עצמאי.

בנושא התשואה לא ניתן לקבוע באופן חד משמעי יתרון להשקעה מקומית על פני השקעה בינלאומית, וכמו בכל השקעה מדובר בשילוב בין זיהוי הזדמנות, מחקר מעמיק ולעתים גם מזל. ניתן בהחלט לייצר עסקאות השקעה בנדל"ן מניבות בשוק הנדל"ן הישראלי. כך למשל ניתן לציין את העיר חיפה כדוגמה לעיר שזכתה לפופולריות מחודשת והשקעות נדל"ן בה בשנים האחרונות הניבו תשואה בת עשרות אחוזים, לנכסי מגורים ועסקים כאחד.

>> מחפשים אחר דירות להשקעה בחיפה? לחצו כאן.

 

השקעה נדל"ן בחו"ל:

 

השקעה של משקיעים ישראלים בחו"ל מצריכה יותר שיעורי בית וסיוע חיצוני בעבור המשקיע, הן בהיכרות עם חוקי הנדל"ן, הבירוקרטיה והמיסוי והן בקושי לנהל עסקאות ענק בשלט רחוק. יחד עם זאת, בפלטפורמה הנכונה, השקעה בחו"ל פותחת דלת למאות יעדים נוספים, כאשר בזכות משברים כלכליים לצד התאוששות וחיבור לשוק התיירות בעולם ניתן לזהות ולחטוף הזדמנויות יוצאות דופן, כך למשל בשכנתנו היוונית בה משקיעים רבים בשנים האחרונות שמו את כספם ורכשו דירות בערים כמו אתונה וסלוניקי במחירי שוק נמוכים מאוד הודות למשבר הפיננסי שחוותה המדינה וכיום לאחר התאוששות הכלכלה המקומית וחזרתה לשגשג, זוכים משקיעים אלו לרווחים ותשואות נאות.

ישנן כיום לא מעט חברות העוסקות היום בגיוס משקיעים לפרויקטים בתחום הנדל"ן באירופה ובארה"ב, אשר לצד שירותי בירוקרטיה מספקות ייעוץ וליווי אישי, מחזיקות בקשרים ברשויות ובקרב משרדי עורכי דין במדינות המיועדות ואף מספקות שירותי חברת ניהול הנכס בהמשך במקרה הצורך. חברות אלו מטבע הדברים גוזרות קופון מן העסקה, אולם בהשקעות רווחיות במיוחד מדובר בעסקה משתלמת לכל הצדדים.

למרות שניתן כאמור לנהל עסקת השקעה בשלט רחוק ובאמצעות מתן ייפוי כוח משפטי, בהשקעות בינלאומיות מומלץ להעדיף יעדים קרובים וזמינים על פני יעדים רחוקים אשר ההגעה אליהם יקרה ומורכבת יותר, ובכל מקרה לא לוותר על ביקור בנכס טרם העסקה הראשונית. לא מומלץ להתפתות לקטלוגים צבעוניים והבטחות עתידיות או להשקיע בנכס אשר נמצא עדיין בתחילת שלב הבניה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש