אוכפים כנגד דו גלגלי חשמלי

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/11/2019 09:04 ● מה נשמע 628
האכיפה המוגברת כנגד עבירות הרוכבים בכלים דו גלגליים חשמליים (אופניים וקורקינט חשמליים) מיקמה את העיר אילת במקום הראשון במחוז דרום של המשטרה ● בשנת 2019 ניתנו למעלה מ- 1,900 דו"חות ● את הדיווח בנושא קיבל ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי ממפקד משרד התנועה של מרחב אילת - רפ"ק איתמר אדרי, בפורום האכיפה העירוני
אוכפים כנגד דו גלגלי חשמלי
מתוך שבוע השיא זהירות בדרכים בבית ספר מצפה ים

לצד הסברה שוטפת וכחלק מהגברת האכיפה לטובת שלום וביטחון הרוכבים, הנהגים והולכי הרגל, הכשירה עיריית אילת 5 פקחים בעלי סמכות לאכוף תנועת אופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים בהתאם להוראות החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה) התשע"ו 2016. סמכויות האכיפה כוללות הפסקת העבירה באופן מידי, דרישת הזדהות, עיכוב עד להגעת שוטר למקום, רישום דו"ח, הוצאת אוויר מהצמיגים, החרמת האופניים החשמליים והקורקינט הממונע או חלקים ממנו. מכפיל כוח האכיפה מסייע להגביר את האכיפה עם כניסת התקנות החדשות. במסגרת זו, ניתנו מתחילת השנה למעלה מ-1,900 דו"חות לרוכבי דו גלגלי חשמלי. גובה הקנסות נע בין 100-1,000 ₪ בגין רכיבה על אופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו 16 שנים (1,000 ₪), שימוש במכשיר נייד תוך כדי רכיבה (1,000 ₪), שימוש אסור באזניות (250 ₪), רכיבה על מדרכה, הרכבת נוסע ועוד. 

 

מתוך יום פעילות שיא במצפה ים


לצד פעולות האכיפה מתקיימות כל העת פעולות הסברה בבתי הספר בהובלה של המטה העירוני לבטיחות בדרכים בניהולה של הדיה סיטרוק ובשיתוף משטרת התנועה כולל הסברה בבתי ספר על-ידי הבוחנים והצגת סרטונים, ביצוע הדרכות על ידי סימולטור לרוכבים, הרצאות, מנשרים להורים ועוד. לצד זאת בפעולה משותפת של העירייה והמשטרה מתבצע באופן שוטף מיפוי של המקומות בהן התרחשו תאונות דרכים וטיפול בהם בשיפור התשתיות כולל שיפור מתמיד בהסדרי תנועה ברחבי העיר. עוד כחלק מההסברה ציינו בשבוע שעבר כל מוסדות החינוך את שבוע המחויבות לבטיחות בדרכים, כולל פעילות שיא שהתקיימה ביום הבטיחות בדרכים הלאומי. הנושא המרכזי היה היסח דעת והפעילויות עסקו בהולכי רגל, אופניים חשמליים, אזרחים ותיקים, נהגים/צעירים ואופנוענים. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש