אושרה התכנית לפיתוח הפלח המרכזי של שטח שדה התעופה הישן

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 20/11/2019 19:07 ● מה נשמע 627
לאחר שאישרה הוועדה המקומית את התכנית שתנחה את פיתוח חלקו המרכזי של שטח שדה התעופה הישן, חתמו השבוע, המשנה לראש העירייה ומ״מ יו״ר הוועדה המקומית - עו״ד סימה נמיר ומהנדס העיר - אסף אריכא על מסמכי התכנית הכוללת בניית כ - 1,000 יחידות דיור למגורים, כ- 800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור ● שטח זה גובל עם חלקו הדרומי של השדה שייקרא "פארק הטרמינל" ויפותח בקרוב כמתחם אטרקציות. עם אישור התכנית, תבצע החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) את תכנון התשתיות במתחם תוך היערכות לתחילת פיתוח בפועל בשנת 2020
אושרה התכנית לפיתוח הפלח המרכזי של שטח שדה התעופה הישן
אוטוטו יוצאים לדרך. מהנדס העיר וחברת מועצת העיר – עו"ד סימה נמיר

לכל מי שדאג לגבי שטחו המתפנה של שדה התעופה, הנה זה קורה. בדרום שטח שדה התעופה שהתפנה, יקום מתחם שייקרא "פארק הטרמינל" שישתרע על שטח של כ – 100 דונם, יהיה פתוח לשימוש הציבור ויפעלו בו מגוון רחב של אטרקציות ופעילות תרבות ופנאי וכן אטרקציות שיופעלו על ידי יזמים. עוד יוכשרו במקום מתחמי חניה. מסלול ההמראה יישמר ויוסב לכדי טיילת כולל הצללות, מתחמי ישיבה, מתחמי משחק, מוקדי מים ושעשוע, גינון, תאורה ועוד. בצדי המסלול ייבנו האטרקציות. גם מבנה הטרמינל יישמר ויוסב לבית תרבות שישמש להצגות, מופעים, תערוכות וירידים. 
הפלח המרכזי של שטח שדה התעופה הישן שיכלול בעתיד 1,000 יחידות דיור וכ- 800 חדרי מלון וכן שטחים למבני ציבור, גובל ב״פארק הטרמינל״ - חלקו הדרומי של השדה. המכרז לפיתוח החלק הדרומי כמתחם אטרקציות הסתיים ופיתוחו יחל על ידי החברה הכלכלית לאילת (חכ"א) ברבעון הראשון של שנת 2020, כולל חיבור שני כבישי רוחב, שיחברו בין אזור התיירות לבין העיר, בחטיבת הנגב ושדרות התמרים.
חברת מועצת העיר עו״ד סימה נמיר: ״לאחר פתיחת שדה התעופה הבינלאומי "רמון", המהווה שער לעולם עבור העיר אילת, פיתוח שטחו של  שדה התעופה במרכז העיר היא הדרך לחבר את חלקי העיר ולנצל את השטח הנמצא במיקום אסטרטגי לטובת הזנקת העיר קדימה. אני שמחה להוביל את המהלכים המשמעותיים במינהל ההנדסה בהקשר של פיתוח העיר תחת הנהגת ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי". 
אסף אריכא מהנסד העיר: ״חיזוק מרכז העיר הוא משימה ראשונה במעלה ואנו שוקדים עליה במינהל ההנדסה כמשימה בעדיפות עליונה. שדה התעופה הוא נדבך מרכזי בתכניות אלה, לצד שכונת המאפיה ובקרוב גם חלקים נוספים במרכז העיר. ניתן כבר לראות ניצני יזמות בשטח ובשנים הקרובות יצטרפו פרויקטים נוספים שנמצאים כעת בהליכי תכנון והיתרים בוועדה המקומית״.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש