גלאביס - מקום טוב לג'חנון מצוין ש"יעשה לכם" את השבת

מאת: אביבה דקל ● 13/11/2019 18:16 ● ערב ערב 2941
ג'חנון כבר מזמן לא רק נחלתם של התימנים - ג'חנון הפך להיות מאכל לאומי ישראלי העולה על שולחן ארוחת בוקר של ישראלים מכל התפוצות ● גם הכנת הג'חנון כבר מזמן לא נחלתן של האמהות התימניות האסליות והוכחה מצוינת לכך היא סיגל דויקר - בת לאם מרוקאית ואב הודי, נשואה לבעל ממוצא הודי, שאת מטעמי תימן מעשה ידיה תפגשו ב'גאלביס’
גלאביס - מקום טוב לג'חנון מצוין ש''יעשה לכם'' את השבת

צילום: זוהר רביבו ארכיון

סיגל מכינה אוכל תימני מזה 15 שנה. עשר שנים עבדה ולמדה את סודות המטבח התימני, ולפני חמש שנים החליטה לפתוח עסק עצמאי משלה. היא פתחה את 'גאלביס' בלב אזור התעשיה, בין מוסכים, בתי עסק ומקומות בילוי, ושם היא מכינה את כל מעדני תימן, ואנו ממליצים לבוא ולטעום, לקנות או להזמין אחד מהמטעמים שמחכים לכם ב'גאלביס', אבל קחו בחשבון שאחרי טעימה אחת אתם מכורים כי האוכל שמכינה סיגל הוא ממכר.
המקום נקי, מצוחצח ומאוורר, וכל מנה שסיגל מכינה במו ידיה טעימה ונמסה בפה. סיגל מכינה ג'חנון, מלאווח, בורקס גבינה ותפוחי אדמה, זיוה, קובנה, וחמין אסלי, ולמרות שאין אוכל מסורתי יותר מהג'חנון ושאר המאכלים התימנים, המקום של סיגל מעוצב בסגנון עכשווי בצבעי אפור, שחור ואדום והופך את חווית האכילה במקום או הכניסה לצורך טייק אווי, לסוג של מפגש בין ישן וחדש -  אוכל תימני מסורתי המוגש במקום מודרני ומעוצב  -  האווירה האולטימטיבית ליהנות בה מאוכל מסורתי שאתם אוהבים.
ביום שישי בתשע בבוקר פותחים את 'גאלביס' למכירת קפואים אותם גם כן מכינה סיגל במו ידיה, ומכינים את כל המאכלים למכירה בערב ומעמידים את החמין. בארבע סוגרים את המקום וכשנפתחות שוב הדלתות בשישי בחצות, הכל כבר מוכן ואפשר ליהנות מהאוכל הטעים של סיגל עד שבת בשעה 16:00 - אז בדרך כלל נגמר האוכל, והסירים והתבניות מתרוקנים.

 


קהל הסועדים מגוון ומתחלף בהתאם לשעות - בשישי בחצות לילה מגיעים הבליינים, אותם מחליפות בשבת בבוקר המשפחות המגיעות למקום בהרכב מלא כדי ליהנות ממעשי ידיה של סיגל לכל אורך השבת, בעוד המשלוחים של הג'חנון יוצאים מ'גאלביס' לכל קצוות העיר, מלווים בביצה קשה, רסק עגבניות וסחוג.
אם אתם חוגגים על ארוחת בוקר בשבת יום הולדת או אירוע אחר, סיגל מציעה להזמין סיר ג'חנון או כל מאכל אחר , רק תגידו לסיגל כמה סועדים משתתפים בחגיגה, והיא תדאג לשלוח לכם סיר או שניים, שיספיקו לכולם. והמחירים סבירים ביותר:  מנה של ג'חנון, כולל ביצה קשה, רסק עגבניות וסחוג רק -22 ₪ למנה, זיוה 25 ₪ למנה, חמין 45 ₪ למנה, קובנה 20 ₪ ובורקס 15 ₪.
'גאלביס' לא רק באירועים - כל שבת יכולה להיות שבת חגיגה, אם תזמינו לעצמכם ולמשפחה ג'חנון או כל מאכל אחר מעשה ידיה של סיגל.
'גאלביס' כבר אמרנו?

 

 

גאלביס, מיקום- אזור התעשייה אילת. המסגר 11, טלפונים: 08-8600027, 050-4664445, פתוח : יום שישי מתשע בבוקר עד ארבע אחה"צ למכירת קפואים, ומחצות בליל שישי ועד שבת בארבע אחה"צ פתוח רצוף לאכילה במקום ולטייק אוויי ומשלוחים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש