מלגת דב סופר למצטיינים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 13/11/2019 17:55 ● מה נשמע 626
כמידי שנה גם השנה הוענקה מלגת דב סופר למסיימי י"ב המצטיינים, אחד מכל בית ספר תיכון ● המלגה מיועדת למימון שנת הלימודים הראשונה באקדמיה ● ראשון זכה במלגה – יניב לגזיאל מתיכון 'גולדוטר' ● את המלגה העניק ראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל לאביו של יניב שידאג שהמלגה תגיע לידי בנו שכבר לומד בטכניון
 מלגת דב סופר למצטיינים
יש מי שדואג להם. יניב לגזיאל מקבל המלגה

לגזיאל למד במגמת הנדסת תוכנה 10 יחידות לימוד במדעי המחשב, 5 יחידות לימוד בפיסיקה, במתמטיקה ובאנגלית. לצד הלימודים מנגן לגזיאל בחצוצרה בקונסרבטוריון ואף נבחן ברסיטל בהיקף של 5 יחידות לימוד. לגזיאל מצא זמן גם להתנדב בקהילה במסגרת "שומרי המפרץ" ואף זכה בפעיל מצטיין. "יניב לגזיאל הוא תלמיד מצטיין שניחן בחכמה, מוטיבציה פנימית חזקה, אחריות, סקרנות ויצירתיות. הוא לומד באופן יעיל ויודע ללמוד מהתנסויותיו", כך נכתב במכתב ההמלצה של ביה"ס. 
דב סופר על שמו מוענקת כאמור מלגת ההצטיינות, הלך לעולמו בשנת 2000. בהיותו ערירי ומכיוון שלא הקים משפחה משלו, הוא הוריש את כל רכושו למטרות ציבוריות באילת. בצוואתו קבע, כי מחצית מעיזבונו ייועד למטרות חינוך. מהתשואות המצטברות מוענקות מידי שנה, פרסי חינוך באילת למחנכים. החל משנת 2010, נאותה הקרן בראשותו של גדי כץ, להצעתו של ד"ר דרורי גניאל לחבר את ההצטיינות לזווית של שאיפה לאקדמיה ובכך הומרו הפרסים מאנשי חינוך מצטיינים לטובת מלגות לימודים, לשנת הלימודים הראשונה באקדמיה ולתלמידי י"ב מצטיינים, אחד מכל בית ספר. פעולה זו לדברי ד"ר גניאל תצביע על הכיוון הנכון לדור הצעיר, דור שחינוכו ועתידו העסיקו מאוד את דב ז"ל. בפעולה זו מאמינים גם מחזיקי עזבונו של דב סופר ז"ל, כי הם מיישמים את צוואתו ומגשימים את משאלותיו לטובת בני הנוער ועתידם באילת.
דב סופר ז"ל ממייסדיה של אילת הגיע לעיר בשנות החמישים ועבד שנים רבות במכרה הנחושת תמנע. הוא היה פעיל במועצת הפועלים ובפעילויות פוליטיות שונות. במרוצת השנים גייס סופר את כוחותיו לשני מאבקים עקרוניים: שימור מורשתו של אתר אום רשרש כאתר בעל ערך היסטורי ומלחמה למען צדק חברתי. פעילויות אלה ועוד זיכו אותו בתואר אזרח כבוד של העיר אילת.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש