יהדות - פרשת לך לך

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 6/11/2019 11:56 ● מה נשמע 625
כפייה חילונית מטורללת. ישנם אנשים במדינה אשר שמו להם למטרה עליונה להפוך את מדינת ישראל למדינה קומוניסטית, מדינה שבה אסור ליהודי לחיות על פי אמונתו ותורתו. מחריד ממש ואין פוצה פה ומצפצף. להפך, מערכת המשפט אפילו הקימה אגף מיוחד בראשותה של דינה זילבר שכל תפקידה ומהותה לכפות על דתיים לעבור על ההלכה.
יהדות - פרשת לך לך

פרשת לך לך 
כפייה חילונית מטורללת. ישנם אנשים במדינה אשר שמו להם למטרה עליונה להפוך את מדינת ישראל למדינה קומוניסטית, מדינה שבה אסור ליהודי לחיות על פי אמונתו ותורתו. מחריד ממש ואין פוצה פה ומצפצף. להפך, מערכת המשפט אפילו הקימה אגף מיוחד בראשותה של דינה זילבר שכל תפקידה ומהותה לכפות על דתיים לעבור על ההלכה. הכפייה מתחילה באיסור הגורף לרשויות מקומיות לקיים אירועים בהפרדה בין גברים לנשים ועד לפסק דין שאוסר על הבריכה העירונית בקריית ארבע, יישוב דתי, לפתוח את הבריכה בשעות נפרדות לגברים ונשים. שיגעון גדלות. 
השבוע חשבתי שאני נמצא באיזו שהיא פלנטה בעלת שנאה והרס עצמי גבוה במיוחד. הרב אלימלך פירר, יהודי חרדי שכולו חסד, אשר במשך למעלה מ-40 שנה מקדיש את חייו לעזור לכל חולה שפונה אליו, כל חולה ללא הבדל דת גזע או מין, איש אשר קיבל על מפעל חייו את פרס ישראל, ביקש לערוך ערב התרמה עבור העמותה שלו "עזרה למרפא" עם מופע מוזיקלי. מכיוון שמדובר ביהודי דתי שומר תורה ומצוות הוא ביקש שבאירוע שלו יופיעו זמרים בלבד, מפני שההלכה לא מאפשרת לגברים לשמוע שירת נשים. אוי לו ואוי לנפשו של הרב פירר אשר העז לא לעבור על ההלכה במדינת ההלכה של דינה זילבר. מיד קמה קול זעקה ושבר של "אירגוני הנשים" על "הדרת הנשים" של הרב פירר והחוצפה שלו שהוא לא רוצה שנשים ישירו באירוע, וכך וכך ואוי ואבוי, ומיד הזמר שהיה צריך להופיע הודיע שהוא מתנצל והוא לא יוכל להופיע בצורה כזאת וכו' וכו'.  כשראה הרב פירר הצדיק את הסערה שהתחוללה סביב ערב ההתרמה, הוא הודיע שהוא מבטל את האירוע כי הוא לא מוכן שיריבו בגללו. אירגוני הנשים צהלו ושמחו ורשמו עוד ניצחון של שיגעון. אני בטוח שכל אחת ואחת מאותן נשים החברות באותו אירגון ( 5 נשים ?) ברגע שהן יהיו חולות בסרטן והן יפנו לרב פירר לבקשת עזרה הוא לא ידיר אותן.
השבת נקרא בפרשת לך לך על לוט האחיין של אברהם. לוט היה ילד יתום. אבא שלו הרן, נרצח כשלוט היה ילד, ואברהם דודו לקח אותו אליו ודאג לכל מחסורו במשך שנים רבות. לוט הולך עם אברהם לארץ ישראל וכשיש רעב בארץ הוא עובר עם אברהם למצרים. במצרים אברהם אבינו מתעשר עושר רב ומעניק מעושרו גם לאחיין שלו לוט. כאשר הם חוזרים לארץ ישראל יש ללוט הרבה צאן ועבדים והעבדים שלו רבים עם הרועים של אברהם על שטחי המרעה. כאשר רואה אברהם אבינו שהתפתח ריב ושנאה בין הרועים שלו לרועים של לוט הוא מבקש מלוט: בבקשה בוא נמנע את המריבה, אין צורך לריב  בוא ניפרד, הארץ גדולה ורחבה תבחר אתה היכן שאתה רוצה לגור ואני אלך לגור בכיוון ההפוך "אם השמאל ואיימינה ואם הימין ואשמאילה ", העיקר שלא נריב. לוט בוחן היטב את סביבתו ולשמחתו הוא מגלה את העיר סדום, עיר נהדרת, מלאה במים מתוקים ושטחי מרעה נרחבים, והעיקר והכי חשוב הם האנשים שגרים בה, אנשים כלבבו של לוט, אנשים שהתורה מגדירה "ואנשי סדום רעים וחטאים לה' מאוד". לוט מודיע בשמחה לאברהם שהוא מצא לו מקום מצויין והוא עובר לסדום העיר המרושעת ביותר בעולם. לכאורה אברהם היה צריך להיות מאושר עכשיו שהוא נפטר סוף סוף מלוט אחינו הרשע. נגמרו המריבות בתוך המשפחה והוא לא צרך לדאוג יותר ללוט אך לא כן. כאשר מגיעה השמועה לאברהם שהייתה מלחמה נגד סדום ולוט נפל בשבי, יוצא אברהם אבינו לקרב הרואי ומציל את אחיינו הסורר מהשבי למרות כל הצרות שלוט גרם לו לפני כן. כל קשר בין אירגוני הנשים ללוט מקרי בהחלט.


חדשות אילת - ערב ערב באילת