אחת לחודש מרכזי BIG יהפכו ל"מרכז שקט"

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 6/11/2019 09:08 ● מה נשמע 625
קבוצת BIG מרכזי קניות יוצאת במהלך ארצי, של סביבת קניות מותאמת לילדים ומבוגרים עם רגישות חושית ושונות נוירולוגית ● בכל יום ראשון הראשון של כל חודש, יפעלו מרכזי ביג במתכונת "מרכז שקט" ● מערכת הכריזה והמסכים יהיו כבויים, עוצמת התאורה והצפצופים תעומעם וצוות המרכזים יהיה ערוך לעזור ולסייע במידת הצורך ● ביום ראשון האחרון זה קרה בפעם הראשונה גם בביג אילת
אחת לחודש מרכזי BIG יהפכו ל''מרכז שקט''

בפעם הראשונה בישראל רשת מרכזי קניות ובילוי נרתמת להנגיש את סביבתה לאוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים ולפעול למען רווחתם. BIG מרכזי קניות, המפעילה 27 מרכזים פתוחים וקניונים ברחבי ישראל, יוצאת במהלך ארצי במסגרו מידי חודש, ביום ראשון הראשון של כל חודש, יהפכו מרכזי הקניות של BIG ברחבי הארץ למרכזים שקטים. 
עבור אוכלוסייה בעלת רגישות חושית ושונות נוירולוגית, מוזיקה, רעש, אורות מסנוורים ומסכים מרצדים במרכזי קניות הומי אדם מהווים עומס גירויים גדול שעלול לגרום להם לפתח סימני מצוקה וחרדה ולהשפיע עליהם לרעה מבחינה פיזית ונפשית. הדבר גורם לאנשים אלו, מבוגרים או ילדים, להימנע לרוב מחוויית הבילוי וכמובן שמשפיע גם על בני משפחותיהם הנמנעים לרוב מלהגיע עמם למתחמי בילוי וקניות. 
במסגרת ה"מרכז השקט", כלל מרכזי BIG יכבו מדי חודש למשך 4 שעות את מערכת הכריזה, המוזיקה והמסכים שלהם, וימתנו את עוצמת התאורה והצפצופים. צוות עובדים מתודרך שניתן לפנות אליו לעזרה בנושא סביבת הקניות השקטה ישהה במרכזים, ובנוסף לכך תאי השירותים והמדידה יהפכו למשותפים לכל המשפחה. היוזמה האנושית ויוצאת הדופן הינה בשיתוף וייעוץ מיזם "מקומות שמורים", בהובלת אור אלתרמן ושרון גבריאלוב, והמרכז לטיפול וחקר באוטיזם. יסמין אלעד, מנהלת האחריות התאגידית ב-BIG  מציינת כי מדובר במהלך שיתקיים באופן קבוע ומתוך הבנה של הרגישות הנדרשת לכלל גווני האוכלוסייה. "החלטנו להתגייס למען האנשים והמשפחות שזקוקים לסביבת קניות מותאמת אישית כמו אוויר לנשימה. מדובר באנשים עם וויסות חושי גבוה וסף רגישות גבוה יותר מאדם רגיל, שמעוניינים, אגב כמו כולנו, ליהנות לעיתים מקצת שקט ורוגע גם במרכז קניות ובילוי. יש לנו שיתוף פעולה מלא מהסוחרים ששמחו לשמוע על המיזם ולקחת בו חלק ומעוניינים לשמור על המרכז השקט גם בתוך החנויות שלהם".


המרכז השקט יופעל בכל יום ראשון, הראשון בכל חודש, בין השעות 16:00-20:00.


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש