פלדה כחולה - מסלול ההמראה שלהם

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 23/10/2019 12:28 ● מה נשמע 623
הם מבטיחים את עתידם הצבאי כבר מכיתה י', לומדים על מדים, מקבלים תעודה טכנולוגית בסוף התיכון וחלקם ממשיכים ללימודי הנדסאי אלקטרוניקה ● 67 תלמידי כיתות י'-י"ב משלושת בתי הספר התיכוניים, מהם 23 בנות, לומדים במסלול "פלדה כחולה", תכנית יוקרתית של חיל האוויר הפועלת בבית ספר התיכון בגין כבר מעל עשור ומשלבת לימודי טכנולוגיה מתקדמת עם לימודים עיוניים ● המסלול מתמקד בהכשרת התלמיד לשירותו הצבאי, לאקדמיה ולתעשיות עתירות הידע
פלדה כחולה - מסלול ההמראה שלהם
פלדה כחולה 2019

בכל שנה נבחרים למסלול, התלמידים הטובים ביותר שהצליחו לעבור את מבחני הכניסה והמיון ל"פלדה כחולה". השנה נבחרו למסלול 25 שוחרים ושוחרות, אשר ציינו את כניסתם למסלול בטקס חגיגי ומרגש מאוד, שהתקיים לפני החגים באמפי הרודס לנופו של מפרץ אילת. טקס ההשבעה כלל את השתתפותם המכובדת של שרשרת הפיקוד הצבאי מגף פלדה כחולה ומבסיס עובדה, סגן ראש עיריית אילת - מתן בארי, ראש מינהל שח"ק בעירייה - ד"ר דרורי גניאל, מנהל בית הספר - אלדד חיימוביץ', מנהלי החטיבות בבית הספר - ורד זילברשטיין וניסים כהן, רכזת השכבה - רג' גולדינברג, מחנך הכיתה - נמרוד ברנשטיין ועוד רבים מהמעטפת החמה של בית הספר, אשר נכחו בטקס לתמוך ולהתרגש יחד עם המשפחות היקרות. הטקס התבצע במלואו על ידי השוחרים הנרגשים, אשר עלו לבמת הטקס לאחר שבוגרי המסלול מכיתה י"ב פתחו בתרגילי סדר חיילים וצעדו בראש מורם עם דגלי מדינת ישראל, עיריית אילת וחיל האוויר בלווי מופע זיקוקים מרהיב. במהלך הטקס, קיבלו השוחרים מידי מנהל בית הספר ומפקד בסיס עובדה את ספרי התנ"ך ואת כותפות המסלול לצד מחיאות הכפיים מהקהל הרב שנכח במקום.

 

פלדה כחולה עם ראש העירייה


בית ספר התיכון בגין, בניהולו של אלדד חיימוביץ', הוא אחד מבין כ-30 בתי ספר בכל הארץ בהם מיושמת התכנית, שמטרתה להכשיר את בני הנוער כבר מגיל צעיר לשירות משמעותי במערך הטכני של חיל-האוויר. תאיר אקא מפקדת "פלדה כחולה" מספרת, כי במהלך לימודיהם רוכשים התלמידים השכלה טכנולוגית ובנוסף ניתנת להם האפשרות להשלים לימודים על-תיכוניים (י"ג-י"ד) המקנים להם תעודת הנדסאי במימון המדינה. לצד לימוד מקצועות הליבה לבגרות, מקנה התכנית לתלמידים 15 יחידות נוספות לבגרות במקצועות הטכנולוגיים. שלב הגיוס של השוחרים מעט שונה מגיוס רגיל. לשוחרים ניתנת הזכות לבחור בעצמם את המקצוע העתידי שלהם במערך הטכנולוגי של חיל האוויר. ניתנת להם רשימה מפורטת של קורסים מן השורה הראשונה הנבחרים בקפידה ומותאמים אך ורק לשוחרים. הגיוס הינו גיוס שכבתי, כלומר, כל השוחרים מתגייסים יחד. עוד מאפשר המסלול המשך לימודי הנדסאי, בסיומו יוצא השוחר עם דיפלומה המאפשרת לו להשתלב באזרחות במקצועות טכניים בחברות שונות בתעשייה הישראלית. בנוסף נפתח בבית הספר הטכני בחיפה מסלול אקדמיה לשוחרים בשיתוף הטכניון בחיפה. במסגרת זו, תלמידים שיסיימו עם ממוצע גבוה את לימודי ההנדסאי יוכלו להמשיך ללימודי הנדסה ותוך כדי התואר לעבור את תכני קורס הקצינים היוקרתי של צה"ל. התואר וקורס הקצינים נמשך כשנתיים השלמה לאחר ההנדסאי, מה שנותן מסלול מצוינות לאנשים האיכותיים והמצליחים ביותר במסגרת "פלדה כחולה" בארץ. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת    

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש