יהדות - פרשת בראשית

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 23/10/2019 12:11 ● מה נשמע 623
ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להקים ממשלה והוא החזיר את המנדט להקמת ממשלה לנשיא המדינה אשר מעביר את אותו המנדט לבנימין אחר, בני גנץ, אשר גם הוא צפוי ככל הנראה להיכשל ולא יצליח להקים ממשלת שמאל – ערבים, אלא אם כן ליברמן הזגזגן יחליט פתאום שהמטרה של חיסולו הפוליטי של נתניהו מקדשת את האמצעי – הסתמכות על קולותיהם של הערבים ויצטרף לממשלת גנץ- שמאל קיצוני אשר תישען על תמיכה מבחוץ של המחבלים
יהדות - פרשת בראשית

 

פרשת בראשית


ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הצליח להקים ממשלה והוא החזיר את המנדט להקמת ממשלה לנשיא המדינה אשר מעביר את אותו המנדט לבנימין אחר, בני גנץ, אשר גם הוא צפוי ככל הנראה להיכשל ולא יצליח להקים ממשלת שמאל – ערבים, אלא אם כן ליברמן הזגזגן יחליט פתאום שהמטרה של חיסולו הפוליטי של נתניהו מקדשת את האמצעי – הסתמכות על קולותיהם של הערבים ויצטרף לממשלת גנץ- שמאל קיצוני אשר תישען על תמיכה מבחוץ של המחבלים. האמת שבפוליטיקה המקומית הכל אפשרי, גם התסריטים ההזויים ביותר, אם כי קשה לראות איך גנץ יצליח להקים ממשלה ולא ייכשל במשימה.

פתגם עממי אומר שלהצלחה יש אבות רבים, אבל הכישלון הוא יתום. אנשים אוהבים לנכס לעצמם קרדיט על הרבה מאוד דברים שמצליחים בעולם, למרות שהקשר שלהם לאותה הצלחה הוא קלוש ביותר ברוב המקרים. מי לא שמע בחייו משפטים כמו: אתה רואה את השר / הטייס/ הרופא / המיליונר, אני גידלתי אותו מגיל אפס, בזכותי הוא הגיע לאן שהגיע, בלעדי הוא היה נשאר סתם אחד וכו' וכו' . ברור, הרי זה כייף לא נורמלי להשוויץ בהצלחות של אחרים. להצלחה אבות רבים. הכישלון לעומת זאת נשאר יתום, גם אם ברור כשמש ביום חמסין שאתה הוא האחראי הישיר לכישלון המחפיר, תמיד אתה תדע להסביר איך כולם אשמים באותו הכישלון – חוץ ממך! מלחמת  לבנון השנייה היא דוגמא קלאסית ליתמותו של הכישלון. המחדלים במלחמה הזאת היו רבים כל כך שיידרשו ימים על מנת להעלות את כל המחדלים על הכתב. ולמרבה הפלא, הרמטכ"ל של אותה מלחמה ממש לא מבין מה רוצים ממנו, מדוע למשל הוא אחראי לכך שלמילואימניקים שגוייסו בצו 8 סיפקו ציוד פגום או שלא סיפקו ציוד בכלל. עמיר פרץ  ( כן ההוא שצפה בתרגיל צה"לי עם מכסה על המשקפת שלו ), בטוח שהתנהגותו הייתה מופתית והוא סמל ודוגמא למצביא דגול, ואת עלית על כולנה, ראש הממשלה דאז בטוח עד היום שהמלחמה בכלל הייתה ניצחון מדהים של צה"ל, ורק אנחנו האזרחים המטומטמים לא מבינים את גודל הניצחון. הכישלון יתום כבר אמרנו?


האמת היא שמשחר האנושות הכישלון היה יתום והאדם לא היה מוכן לקחת אחריות על מעשיו. החטא הראשון, האכילה מעץ הדעת, הינו אבי אבות החטאים, והוא כולל בתוכו גם את הבריחה מלקיחת אחריות על החטא. הקב"ה מצווה את אדם הראשון – יש לך המון עצים בגן עדן ואתה יכול לאכול כאוות נפשך מכולם, חוץ מעץ אחד בלבד. תזהר אל תאכל מהעץ, כי ברגע שתאכל מהעץ הזה אתה גוזר על עצמך ועל כל יוצאי חלציך עונש מוות. אבל אדם הראשון לא עמד בפיתוי ולמרות האזהרה המפורשת שהוא קיבל מהקב"ה, הוא אכל מעץ הדעת. מיד לאחר החטא , ה' מתגלה שוב לאדם הראשון ושואל אותו מדוע אכלת מעץ הדעת? במקום שהאדם הראשון היה מודה על חטאו ומבקש סליחה מה', הוא מפיל את האשמה על אישתו חוה. היא פיתתה אותי לאכול. איזה פחדן. מדוע אתה בורח מלקיחת אחריות? האם אתה באמת חושב שה' לא יודע שחטאת? האם אתה באמת חושב שאם תפיל את האשמה על אישתך אתה תצליח "לעבוד" על ה' ולהינצל מהעונש שמגיע לך? הטרור של אירגוני הפשע משתולל ברחובות מידי יום ביומו, חיסולים על ידי פיצוץ מכוניות, ירי לעבר אנשים ברחובות, ונדמה שכל מה שמעסיק את צמרת המשטרה והעומד בראשה זה אך ורק איך " לתפוס" כותרות מחמיאות בתקשורות במקום לתפוס את ליוויתני הפשע שמחריבים את יסודות המדינה. והשילטון שותק !!!
  עד מתי נתחמק מלקחת אחריות על מעשינו?   


חדשות אילת - ערב ערב באילת