שיווק שותפים - איך זה עובד וכמה מרוויחים מזה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 7/10/2019 14:11 ● ערב ערב 2935
שיווק שותפים - Affiliate Marketing - היא אחת הדרכים הנפוצות להרוויח כסף בזכות האינטרנט. זוהי גם שיטה ותיקה למדי שהצליחה לשרוד את כל התהפוכות שמתרחשות במרחב הדיגיטלי כל הזמן, וכדאי להכיר אותה כדי לבחון את האופציה להשתמש בה גם.
שיווק שותפים - איך זה עובד וכמה מרוויחים מזה?
צילום: rawpixel / 123RF Stock Photo

 

מהו מקור הרווחים בתוכניות ה-Affiliate Marketing?

 

הרעיון שעליו מבוססת השיטה של שיווק שותפים פשוט: אתם ממליצים למישהו על מוצר כלשהו או שירות כזה או אחר. האדם שקיבל מכם את ההמלצה משתכנע שכדאי לבחון את המוצר או השירות, עושה זאת ומחליט לבצע קנייה. המוכר, שהרוויח בזכותכם סכום כסף מסוים, מפריש לכם חלק מאותו סכום בתמורה לאותה המלצה ראשונית.

ההמלצה, כמקובל באינטרנט, מתבצעת באמצעות לינק שמופיע בטקסט אצלכם באתר או בבלוג. הקישור כולל קוד ספציפי שמאפשר למוכר לזהות את המקור ממנו הגיע הקונה שלו - וכך הוא יודע שעליו לתגמל אתכם. באופן טבעי אם תפרסמו רק לינק, הסיכוי שמישהו ילחץ עליו נמוך, אבל אם תיצרו טקסט רלוונטי ותשבצו בו בחוכמה את הקישור, יש סיכוי סביר שבזכותכם גולשים רבים יקנו את המוצר והרווח שלכם יהיה משמעותי. כך לדוגמה אם המוצר הוא הדגם האחרון של אייפון, כתיבת מדריך הפעלה מפורט, כולל טיפים להפקת מלוא התועלת האפשרית מהסמארטפון, והוספת לינק לרכישה מהירה בסוף המדריך היא דרך מומלצת.

אופציות נוספות להגדלת הסיכוי ליצירת קשר בין הגולשים אצלכם באתר או בבלוג לבין המוכרים שמתגמלים אתכם על המלצות הן הטבות בלעדיות למי שמגיע דרככם - למשל הנחה של 5-10%, או קבלת פריט משלים בחינם. גם הגבלת פרק הזמן שבו האופציה תקפה, למשל ל-48 שעות או שבוע, יכולה להאיץ בגולשים לממש את ההזדמנות ולהגדיל את הרווח שלכם.

 

מהי "תוכנית שותפים"?

 

באופן עקרוני אתם יכולים כמובן ליצור קשר ישירות עם בעלי חנויות מקוונות ולהגיע איתם להסכמים מהסוג הנ"ל, אבל במרבית המקרים החיבור הוא באמצעות רשת שותפים. הרשתות מתחלקות אתכם כמובן ברווחים אבל מרחיבות מאוד את מנעד האפשרויות שלכם, כך שבסופו של דבר זוהי אופציה משתלמת.

בין תוכניות השותפים הבולטות: רשת שיווק השותפים של אמזון, Wesell, זולפה, Clickon, סקינדו, Sharesale וישנן עוד רבות.

 

מהו פוטנציאל ההכנסות של שיווק שותפים?

 

שיווק שותפים עשוי להכניס לכם גם אלפי שקלים בחודש - אבל חשוב להדגיש שרווחים גבוהים מחייבים השקעת זמן ותשומת לב.

קודם כל נדרש אתר או בלוג שהתגבש סביבו קהל גדול יחסית שרואה בכם מקור סמכות. תחזוקת אתרים ובלוגים מקצועיים כוללת פרסום תכנים בתדירות של לפחות פעם בשבוע, ורצוי מאוד שהתכנים יהיו בעלי ערך אמיתי לגולשים (אף אחד לא יקשיב להמלצה של מישהו שנתפש על-ידו כחובבן).

מרכיב שני הוא חבירה לתוכנית שותפים טובה, והמרכיב השלישי ההכרחי הוא לוודא שכל המלצה שלכם היא אפקטיבית, כלומר עטופה בתוכן רלוונטי ומנוסחת באופן חד ומשכנע.

קראו עוד על שיווק שותפים כאן.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש