עושים סדר במפרץ אילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 7/10/2019 08:28 ● מה נשמע 621
לאחר פינוי רצועת החוף הדרומית מקרוואנים, אוהלים ומחסות, אסרה העירייה גם חניה לילית לאורך רצועת החוף, על מנת להשאירה פנויה לטובת הנופשים, הרוחצים והצוללים ● לטובת העוברים לסיני הכשירה העירייה חניון מיוחד בשטח הצפוני של שדה התעופה הישן, בעלות סמלית של 20 ₪ ליום אלא שגם שלטים מאירי עיניים שקידמו את הבאים בשערי העיר מכביש 90 ומכביש 12, לא הועילו לעוברים לסיני, שעדיין בחרו להפוך את אילת למגרש חניה ותפסו מאות ואלפי מקומות חניה של הנופשים באילת ● ראש העירייה מאיר יצחק הלוי: "מפרץ אילת שהוכתר לא מכבר בין 42 המפרצים היפים בעולם לא יהפוך בשום אופן למגרש חניה. לא ייתכן שאלה הבוחרים באילת בזכות חופיה ואתרי הצלילה שבה, לא ימצאו בסמוך להם חניה”
עושים סדר במפרץ אילת
חניון יש, אבל מה עם הרכבים?

50 רכבים שהפריעו לתנועה בציר הדרומי, נגררו. חלקם בהוראת קצין משטרה. 287 ברירות קנס ניתנו לאלה שחנו לאורך רצועת החוף הדרומית על אף תמרורים המורים על איסור חניית לילה על שפת הים. 
מדי קיץ וחגים, בהם פוקדים את העיר אילת המוני בית ישראל, נאלצת אילת להתמודד עם מצוקת חניה שנגרמת בעיקר על רקע הנהירה הגדולה לסיני ולאחרונה גם על רקע סגירת שדה דב, שגרמה לרבים מהנופשים להגיע לאילת ברכבים. "עשרות אלפי העוברים לסיני מגיעים לאילת, ומחנים את רכבם בכל מקום אפשרי, גם בחופי הים, כשזה בא כמובן על חשבון ציבור הנופשים באילת ועל חשבון תושבי העיר. לצערנו, יש גם המחנים במקומות אסורים תוך שהם מסכנים חיי אדם ואת זה לא נוכל להרשות", ציין אלי לנקרי - סגן וממלא מקום ראש העירייה המוביל את התכנית התחבורתית העירונית והדגיש: "אנו מכבדים את היוצאים לסיני ודואגים להם גם למגרשי חניה מוסדרים וזולים ומצפים שהם יכבדו את העיר ואת הכללים בה ואת החוק כמובן". 
 מדי שנה מארחת העיר אילת כ-2.8 מיליון נופשים בשנה. את מעברי הגבול עוברים מדי שנה מאות אלפי נופשים. בשנת 2018 עברו את הגבול כ-1 מיליון ₪ ובשנת 2019 צופים כי יעברו את הגבול 1.2 מיליון נופשים. על רקע מצוקת החניה פועלת העירייה להכשיר חניונים מוסדרים, שישמשו גם את הנופשים בעיר, אשר יוזמנו לנוע בה באמצעות שאטלים עירוניים. החניון הראשון שהוכשר הוא חניון לעוברים לסיני. החניון הוכשר במהירות בזק על מנת שישמש כבר בחג ראש השנה את העוברים לסיני ובכך יתפנו מאות מקומות חניה לנופשים בעיר. אלא שרק רכבים בודדים חנו בו במהלך החג וגרמו לעירייה לאכוף את החניה האסורה בלילה לאורך רצועת החוף הדרומי. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש