עורך דין נזיקין

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 27/9/2019 18:45 ● ערב ערב 2933
אנשים יכולים להיפגע בנסיבות שונות. הפגיעות הקלות חולפות ולא משאירות נזקי גוף או נזקים נפשיים מיוחדים, אבל החמורות יותר גורמות לנכויות בדרגות שונות וחלילה, לאובדן חיים. אנשים יכולים להיפגע עקב תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות בבתי ספר של תלמידים, בגין רשלנות רפואית, עקב רשלנות של אנשי מקצוע אחרים ועוד.
עורך דין נזיקין

עורך דין נזיקין בעל ניסיון מטפל בכל המקרים הללו או במרביתם. יש צורך להכיר כל תחום ואת האפיונים המתאימים לו על מנת שיהיה ניתן לייעץ היטב ולייצג כהלכה את הלקוחות המגיעים עם מקרים מורכבים. המטרה העיקרית היא בהשגת פיצוי כספי אשר יתאים לחומרת המקרה ויסייע לנפגעים בשיקום חייהם.

 

התנהלות בעת פגיעה

 

כאמור, יש שוני בין תחום לתחום אבל בכל אחד מהם יש לנהוג על פי כללים חשובים. הדבר הראשון לתעד את מקרה הפגיעה. בעת תאונת דרכים לאסוף פרטים מהזירה או לצלם אותה על מנת להוכיח את אשמת הנהג הפוגע וכדי להביא תמונת מצב נכונה. כך, גם לגבי תאונות עבודה ומקרי פגיעה אחרים. במקרים של רשלנות רפואית הדבר קשה יותר בעיקר כאשר מדובר על טיפולים של רופאים ואנשי מקצוע אחרים בעת ניתוחים, קיבועי גבס לא טובים וכדומה. כאן יש צורך להוכיח כי נגרמו נזקים בגלל שהמטפל ביצע פעולות חריגות ולא מקצועיות והחורגות מהנורמה אשר מטפל אחר לא היה מבצע.

 

שיקולי עורך דין

 

בכל המקרים המורכבים הללו, יש צורך לאסוף מסמכים רפואיים ואחרים אשר בהם ישתמש  עורך דין נזיקין בעת ההתדיינות מול הגורמים המפצים. מי  שמפצה את הנפגעים  הם חברות ביטוח המבטחות את הפוגעים, ביטוח לאומי, קרנית שהיא גוף המבטח נפגעי תאונות דרכים במצבים בהם הנהג הפוגע בורח או שאין לו ביטוח מתאים ועוד. לעיתים, תביעות מוגשות ישירות כנגד הפוגעים. עורך דין נזיקין יקבל לידו את התיק וילמד אותו על פי חומרת התיק ותגובות המבטחים, ועל פי אלו ושיקולים אחרים הוא יחליט איך לפעול. במקרים רבים הוא ינסה תחילה לשאת ולתת עם נציגי חברות הביטוח מתוך מטרה לקבל את המגיע ללקוח, לדעתו. הוא ישלח מכתבים, יקיים פגישות וכדומה.

 

טיעונים בבית משפט

 

במידה ולא תהיה היענות סבירה הוא יגיש תביעה לבית משפט לקבלת סעד ממנו. במהלך הדיונים הוא יציג את המסמכים הרפואיים, הכלכליים והאחרים שנאספו. יציג חוות דעת, הוצאות שהוצאו וכן הלאה. בנוסף, יחפש וימצא תקדימים משפטיים מתאימים למקרה, יזמן עדים ויטען ככל יכולתו לטובת הלקוח. הכול כדי לשכנע את בית המשפט בצדקתו. פיצוי כספי לנפגע נקבע על פי פרמטרים שונים, וכן, על פי חומרת הפגיעה. בין היתר על פי גובה ההשתכרות של הנפגע, גילו, הפסד השתכרות עתידית, אובדן ימי עבודה ועוד. כן, ייפסקו סכומים עבור נזק וסבל וכדומה. כל מצב ומקרה לגופו. מומלץ לשכור שירותי עורך דין בעל ניסיון וידע רב בנושא. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש