פרשת כי - תבוא

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 18/9/2019 19:05 ● מה נשמע 618
המדגמים של תוצאות הבחירות פורסמו והציבור הרחב נשאר תמהה מדוע היינו צריכים שוב ללכת לבחירות חצי שנה אחרי הבחירות הקודמות? התוצאות בגדול הן אותן תוצאות. יש למעלה ממיליון אזרחים שאוהבים את בנימין נתניהו וילכו איתו באש ובמים, ויש מיליון אזרחים אחרים שמתעבים את נתניהו והיו רוצים לראות אותו עוזב את הבית ברחוב בלפור
פרשת כי - תבוא

 

פרשת כי - תבוא


המדגמים של תוצאות הבחירות פורסמו והציבור הרחב נשאר תמהה מדוע היינו צריכים שוב ללכת לבחירות חצי שנה אחרי הבחירות הקודמות? התוצאות בגדול הן אותן תוצאות. יש למעלה ממיליון אזרחים שאוהבים את בנימין נתניהו וילכו איתו באש ובמים, ויש מיליון אזרחים אחרים שמתעבים את נתניהו והיו רוצים לראות אותו עוזב את הבית ברחוב בלפור. דבר אחד בטוח, שוב הימין הקיצוני מחריב את ממשלות הימין. בשנת 1992 היו אלה הרב לוינגר ז"ל וגאולה כהן שהחליטו שהימין לא מספיק ימין עבורם. הם הפילו את יצחק שמיר וכל אחד מהם הקים מפלגה אחרת. אף לא אחד מהם עבר את אחוז החסימה. ולמרות שהימין קיבל יותר קולות, רבין נבחר והקים ממשלת שמאל קיצונית שנשענה על ערבים, ממשלה שחתמה על הסכם אוסלו עם רב המרצחים עראפת יש"ו, הסכם שגבה מהיהודים בארץ קרוב ל-2000 "קורבנות של שלום" ועוד עשרות אלפי פצועים. ואילו כיום היו אלה איתמר בן גביר ושותפיו שדחפו בכל כוחם לזרוק 100 אלף קולות של מצביעי ימין לפח ובכך למעשה הם יגרמו לביצוע "תוכנית המאה" ההרסנית של דונלד טראמפ. במקום שהיו תומכים במפלגת 'ימינה' ושמחים בהישגים שיהיו, הם העדיפו להתמקד רק בשלילי וכך לשפוך את המים עם הילד. אנחנו לא נשכח ולא נסלח להם על היוהרה שלהם שעלולה חלילה להמיט אסון על ארץ ישראל. 
השבת נקרא בתורה בפרשת 'כי-תבוא' נבואה והבטחה של הקב"ה- אתם נכנסים תיכף לארץ ישראל. בארץ הקדושה והמדהימה הזאת יהיה לכם הכל. לא יחסר לכם כלום. שפע גשמי, עושר רוחני, שקט ושלווה כלכלית וגם ביטחונית. כל מה שעליכם לעשות על מנת לזכות בכל הטוב הזה ולשמר אותו הם שני דברים פשוטים: א. ללמוד תורה ולשמור את מצוותיה. ב. לא פחות חשוב, "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלוקיך ולביתך". חלק מהשמחה הזאת בכל הטוב שה' מעניק לנו היא גם לדעת להכיר טובה להביא ביכורים, את הפרי הראשון שחנן אותנו ה' בו בכל שנה מהפרדסים והשדות שלנו ולתת אותו במתנה לה'. ברכות גדולות מבטיח משה רבנו בפרשתנו לנו ולבנינו אם רק נשכיל לעבוד את ה' בשמחה ובטוב לבב. כן, זוהי גם מצווה וגם חובה להיות שמחים כאשר טוב לנו ולדעת להודות לה' על הטוב הזה. ההפך מהטוב והשפע, השקט והשלווה מופיעים גם הם בפרשתנו בתוכחה נוראה ואיומה שמוכיח משה רבנו אותנו רגע לפני שאבותינו נכנסים לארץ-ישראל. ה' ירחם אילו צרות קשות ונוראות עלולות לבא אם חלילה עוזבים את התורה ובוחרים להידבק דווקא בעבודה זרה ולנסות ללכת בדרכי הגויים. אבל מעבר לחטא החמור של עבודה זרה שגורר אחריו כפירה בה' ואת כל הצרות הנלוות לכך, אומר לנו משה רבנו דבר נוסף, דעו לכם מדוע באות עליכם חלילה צרות קשות ורעות "תחת אשר לא עבדת את ה' אלוקיך בשמחה ובטוב לבב מרוב כל, ועבדת את אויביך" השמחה היא השורש של הכל, גם של הטוב וגם חלילה להיפך. הכל תלוי בשמחה של האדם  בהכרת הטוב במה שה' נותן לך, אם אדם מבין שכל מה שיש לו, דבר קטון וגדול הוא מקבל בדקדוק עד הפרט האחרון מהקב"ה בחסד גמור והוא שמח על כך ומכיר טובה לה' על כך, ה' יחזיר לו כפל כפליים. אך אם חלילה אדם עצוב ומקטר למרות כל השפע והטוב שה' משפיע עליו הוא משיג בדיוק את ההפך. רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו כלל חשוב מאוד בעבודת ה', אם שואלים אותך מה שלומך ואתה עונה שהמצב קשה, אומר הקב"ה, אם עכשיו קשה לך אני אראה לך מה זה קושי אמיתי. אך אם אתה עונה שהכל טוב, אומר הקב"ה, אם עכשיו טוב לך אז בא אראה לך מה זה טוב אמיתי. לא לחינם אמר החכם מכל אדם "חיים ומוות ביד הלשון", נדבר טוב, נחשוב טוב ובעזרת ה' יהיה לכולם רק טוב.
 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש