אוכל איטלקי - המדריך המלא

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 4/9/2019 18:53 ● ערב ערב 2930
איטליה גדולה ומגוונת, אז האם אפשר לדבר על "אוכל איטלקי" באופן כללי? אם כן, מה המשותף לכל המטבחים באיטליה וסגנונות הבישול, ומה מייחד או מבדל אותם זה מזה?
אוכל איטלקי - המדריך המלא

איטליה היא ארץ צרה וארוכה, שמזכירה קצת את ישראל: הצפון הררי מאוד, גבוה וקר יחסית לשאר חלקי הארץ, ואילו הדרום חם מאוד. אולי לא מדברי, אבל בהחלט חם.

בישראל ההרים אולי נמוכים יותר ואנחנו לא כל כך צפוניים, אבל בדרום בהחלט חם, ואוכל איטלקי – כמו כזה של מסעדות חלביות מומלצות באילת – בהחלט מתאים בו.

 

מה זה בעצם "אוכל איטלקי"?

 

האם אפשר לדבר על משהו משותף למטבחים של מילנו, רומא ונפולי, למשל? קשה, אבל לא בלתי אפשרי.

הדבר שמשותף לכל סוגי המטבחים באיטליה הוא קודם כל השימוש שלהם בחומרי גלם מקומיים, טריים מאוד וזמינים, ועל הרעננות של האוכל (חומציות שמבוססת על חומצים שונים או על לימון).

האיטלקי או האיטלקייה הממוצעים מכינים את האוכל שלהם בכל יום מחדש, ממרכיבים טריים וזמינים. האוכל הוא חלק מהתרבות המקומית, ומתכתב תמיד עם תרבות היין שיש באזור, עם מזג האוויר המקומי ועם ההבנה שאוכל הוא חלק מבילוי ותרבות, גם בבית, ולא רק משהו "למלא את הבטן".

באיטליה, לאוכל יש כמעט ערך פולחני.

 

צפון איטליה: אוכל 'חם' וצפוני יותר, מבוסס חלב

 

המטבח הצפון איטלקי מבוסס יותר על חלב, חמאה, תפוחי אדמה ואורז, מאשר על שמן זית וחיטה, עליהם מבוססים יותר המטבחים של מרכז או דרום איטליה. היינות לבנים וקלים מאוד ואילו היינות האדומים כבדים וחורפיים.

כאן, במילנו, טורינו ולמרגלות האלפים, האוכל יהיה כבד יותר באופיו אבל עדיין ישמור על הרעננות האיטלקית האופיינית.  בבולוניה, בפארמה ובמחוזות האחרים ש צפון איטליה תמצאו גבינות משובחות במגוון עצום, לצד בשר לבן שעשוי בצורות שונות, משומר ואחר.

 

מרכז איטליה – טוסקנה, רומא, מרקה

 

הרבה בשר, בעיקר בקר – ביסטקה די פיורנטינה הוא מנה מפורסמת – מאכלי פסטה שונים ורטבים שמתבססים קודם כל על שמן זית. האוכל של מרכז איטליה, אומרים האיטלקים, הוא אוכל מלא שמש ורעננות. יש כאן גבינות טובות מאוד, אבל הרבה יותר מאכלי ים ודגים, פסטה ועגבניות, מאשר בצפון.

 

דרום איטליה

 

קודם כל – שמן זית, כמובן. יין אדום קל יחסית לזה של הצפון, שמלווה מאכלי ים משגעים ותרבות פסטה נפלאה.

מכאן מגיעה הפיצה והמוצרלה די בופלה (מוצרלה מחלב בופלה) והאוכל קל יותר, רענן ומהיר מזה של המחוזות האחרים.  תמצאו כאן כמובן גם מאכלי אורז, אבל העניין הגדול הוא כמובן מאכלי הפיצה והפסטה השונים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש