זודיאק - על תלמידים ומזלות

מאת: רחל ארז ● צילום: או-מד מדיקל ● 30/8/2019 06:36 ● מה נשמע 615
רגע לפני הצילצול שיחזיר את ילדינו אל ספסל הלימודים, ביקשנו מאשת הזודיאק שלנו רחל ארז מונבלט לנתח את התלמידים על פי גלגל המזלות ● גזרו ושימרו
זודיאק - על תלמידים ומזלות

 

כל תלמיד יכול להצליח אם ימצא מורה אחד שיאמין בו

 

טלה


פצצה אנרגטית הפורצת בסערה לתוך הכיתה ברעש וכן אם אפשר שגם המורה תעצור ותתייחס לכניסתו הדרמטית לכיתה. אימפולסיבי, מלא תושייה ויוזמה. אם דבר מה בפיו, הוא לא יאפשר להתנהלות תקינה להתרחש. עליו לומר את אמרי פיו מיד ללא דחוי. הנטיה הילדותית והמצחיקה שלהם באה לביטוי כשהם מנהיגים חבורת מריעים בלהט ובפראות מקסימאלית. אם מתקיים סכסוך חברתי, רק כניעה מוחלטת תספק ותרגיע אותם. לעולם תלמיד בן מזל טלה הוא לא פאסיבי אלא המוני ורועש, רוצה לפעול מתוך דחף, עכשיו וללא דיחוי. הכל פועל ברגש וללא הגיון. אם המורה נותנת להם במה, הם יתנו את הנשמה, אם המורה לא מכבדת את מקומם הראשון- השיעור לא יתקיים. בשיעורי ספורט מוציאים הרבה אנרגיה ומהווים אתגר למורה שאוהב את החיות שהם מביאים איתם לכיתה.

 

שור


התלמיד ינצל תדיר את הקסם הנובע מהאצילות, הנועם והיופי האופפים אותו. הוא יזכה להערכה וכבוד ממוריו בשל הלכותיו המעשיים והמעמיקים. השור עושה דברים בשקט ובשלווה. לא מפריע לו אם מישהו נכנס לדבריו. מראש יעדיף מורה שמשקיע באסתטיקה ובאווירה נעימה. חשוב שתהיה הרגשה שלוה בשיעור. בני מזל זה שמרנים מטבעם ומחפשים את הביטחון והיציבות בכל מהלך. הוא מכין את המחברות מראש, מתכנן לאטו, חושב לעצמו בשקט ומתרכז בלימודיו. הכל תמיד בקצב שלו. לא אוהב  לחץ. ישקיע בלבושו ויראה מסודר. הוא יסודי והמחברות שלו יכילו את כל החומר הנדרש באופן שיטתי ואסטטי. תמיד יעדיף ללמוד בחברה ולדבר על הנושא בשקט ונועם הליכות. מסודר, יסודי, ולא מבולגן. השור יעדיף לשבת בצד ולא במרכז הבמה.


תאומים


טיפוסים קלילים ותקשורתיים, בעלי קסם אישי וכושר הבעה מצויין. לרוב מרגישים צורך עז בתנועה. סגנון הדיבור מהיר ושוטף וחשוב להם להביע את דעתם במיידי. מצליחים לשכנע את כולם בצדקתם, בעלי חוש הומור מפותח וכישרון לספרות. מפטפטים ומדברים ללא הרף. הילדותיות שבהם באה לידי ביטוי- הכל נתון לשינויים מהירים. בשל מזגם התזזיתי וחסר המנוחה יאהבו לשנות ולגוון כל פעם מחדש יחליפו מקום תדיר תמיד תורגש ניידות וכפילות. אצלם תמצאו שתי מחברות בכל נושא. נוכחותם קלילה, מצחיקה, מעניינת ולא מכבידה, ככה גם ההתעסקות שלהם בלימודים, חשוב שיהיה לו עניין ואתגר. לא מסוגל להתחיל ולסיים דבר אחד עד הסוף. עבור בני מזל זה, הסיבה העיקרית ללימודים היא המפגש החברתי. בזמן השיעור יתמקדו בשיחה ולאוו דווקא בחומר הנלמד. 


סרטן


התלמידים ניחנו בזיכרון מפליא, כושר אנליטי מצויין וכל מה שמשקף סבירות, למרות חשיבתם הרגשנית והחולמנית. סגנון הדיבור יהיה נעים, מתפנק ואיטי. נמנעים מליצור לעצמם צרות ויבצעו בקפידה את כל מה שנדרש מהם. יתנדבו לכל בקשה של המחנך. נאמנים, יציבים, מסורים ושאפתניים. לעולם לא ימעלו באמון שנתנו בהם. זקוקים לביטחון רגשי רב, ואם ירגישו שנוכחותם מתקבלת באהדה אזי אין גבול לדמיון המתגבר שלהם. כטיפוסים חובבי בית, הם לא מרבים לצאת ללמוד אצל או בבתי חברים.

 

אריה


כמו מלך החיות, כך גם בכיתה- אצילים, גאים, כריזמטיים, סמכותיים וזוהרים. בעלי צורך בהכרה ובתשואות סוערות, וחשובה להם מאוד מנהיגות וכבוד עצמי. כמו מלך אמיתי הוא דואג שיידעו על כך. הוא תמיד מצליח להיות במרכז העניינים בכיתה והכל עובר דרכו. אם מישהו מציע ללמוד יחד הוא מיד יחלק תפקידים והוראות. הוא שופע מרץ. חייבים להחמיא לו, אחרת הוא נפגע. תלמיד נקי ומסודר, ולא נותן שיעזרו לו כדי שכל הקרדיט יהיה שלו. סגנון הדיבור שלהם ישיר וסמכותי, כך שאין מצב שלא יבינו למה התכוונו. ילקוטם מאוד ייצוגי, יוקרתי ומפואר ויוצר תדמית של אמצעים ומעמד. החפצים יהיו על גבול הגרנדיוזיות, התחושה אריסטוקרטית. 

 

בתולה


תלמידים גאים המכירים בערך עצמם. בעלי בעלי הופעה נאה במיוחד. תלמיד נקי ומגוהץ המייצג אינטליגנציה, קלילות, חוש הומור, קסם אישי וחוסר מנוחה, דייקנים, מסודרים, מאורגנים ונקיים. ביקורתיים, יציבים, מעשיים, יעילים ופרפקציוניסטים מתאים להם מאוד ללמוד ולעסוק בארכיטקטורה. בעלי חשיבה אנליטית, מחושבת ומסודרת  מקדישים תשומת לב רבה לפרטים. בתולה אמיתי יקפיד להימנע מהסתבכויות מיותרות, אבל אם בכל זאת קרה, יידע לטפל בבלגן עם המון סבלנות, שקט נפשי והיגיון בריא כמובן ששכל - הרי היגיון הוא שמם השני. בעלי נטיות אמנותיות, מגיבים בנימוס, באדיבות ועם המון טאקט ודיפלומטיות. תוך הקפדה  על כל פרט בחברה מסמנים את המטרה ומשגרים אליה חיצים שנונים של צחוקים. מה שאומר שכייף מאוד להיות בסביבתם. היכולת התקשורתית שלהם מחבבת אותם על כל אדם. הוא ביקורתי ושום דבר לא מספק אותו. הוא עובד קשה שם לב למידות מדויקות, לפרטי פרטים. בסוף הלימוד הוא משאיר הכל במקום, נקי ומסודר.

 

מאזניים


ברגע שעבר את עינויי ההחלטה, הוא פועל בשקט, ברוגע, בטוב טעם,  הוא מעדיף שלא ידברו איתו כשהוא מרוכז בלימוד. יש לו חוש פנימי טבעי לדעת זמן כל דבר צריך. הוא לא אוהב לנקות, ובתת ההכרה מרגיש שיבוא מישהו לעזור להיחלץ מבעיה שלא מצא לה פתרון תוך התפלפלות וויכוח סוער ואינטנסיבי ובלבד שלא יערערו את בטחונו העצמי סביב הרעיון. החלפת דעות מאפשרת לתלמידי המאזניים ערנות מחשבה תוך סתירה עצומה וספקות וניגוד, דבר הגורם להם להתמסר לאומנות הויכוח. מפליגים במילים ופועלים לטובת כלל הכיתה. מלמדים שלאמת אלף פנים. תלמיד שעליו לשקול הכל על דרך המאזניים. נאמנים ובונים קשר חברי אינטימי לעיתים אף עם מוריהם. מיזוג מצויין בין רגש לשכל.

 

עקרב


מבטם חודר ועמוק, בעל חקירה מתמדת וחשדנות טבעית. תמיד יפקפק במניעך. הנקמנות תשלוט ברגשותיו אם פגעת בו. בזים לחולשה וצריך להוכיח להם. ניחנו בשפע, בנאמנות ובמסירות טוטאלית. אצלם לא יהיו המונים אלא חברים בודדים. כבעלי אישיות חזקה והילה של קסם מאגי כולם חושקים בקרבתם. תלמידים עקרבים יבחרו להתמודד עם קשיים שהגישה לפתרון תהיה קשה ומאתגרת. מתמטיקה, ריאליות, גירויי סקרני מתמיד. תלמידים בעלי אנרגיה שופעת תוך מעבר מהצלחה להצלחה ובשל טבעו ההרסני ויצר הנקמה המקנן בו תדיר אוי לו למורה שטעה איתו. מבטים חדים, רמיזות וסודות. עוקצניים, יסודיים והולכים עד הסוף לא מחפשים קיצורי דרך פותרים בעיות ולא מתחמקים מקושי עד אשר הסירו את המכשול. יכולת ההתחדשות תשרת אותו כתלמיד והוא מסוגל לבנות תדמית חדשה בכל פעם כשצריך עוצמת ביטוי גבוהה חשיבה עמוקה יסודית מסתורית ונועזת הוא מתכנן, מבצע ויודע מה צריך לעשות. עובד במרץ לא מאבד או מפסיד זמן. דואג שמוריו והוריו יהיו מרוצים.

 

קשת


תלמידים סקרניים וחברותיים אשר יתחברו לכל התחומים בשווה כמו גם יתחברו לכל התלמידים בכתה. הקשת  זורם עם הכל. מלך ההמצאות והאלתורים, לא מתכונן הרבה, מתפעל מהצלחתו. מכין שיעורים מהר, כאילו הוא במלחמה נגד השעון. חבל לו על כל רגע, יש לו הספק עצום להכין הרבה במעט זמן. לא עונה כשמדברים איתו, מרוכז. הוא רושם כל מילה, ומוכן לנדב ידע ולחלק לכל דורש. גאה מאוד בכושר ובחוש ההמצאה שלו, ומאושר כשמחמיאים לו. אוהבים חברת אנשים ומתלהבים מלימודים בצוותא, ואם אפשר בחיק הטבע. מעדיפים גיאוגרפיה וטבע, הרפתקנים, אוהבי חופש, ידע, ואינטלקט. שנונים, אופטימיים, חכמים, יצירתיים ומגלים פתרונות לפני כולם ללא התפלספות. לוחם מטבעו ופותר מטלות בקוצר רוח פיקחות ובעיקר במהירות מפתיעה.

 

גדי


בעלי חוש אחריות מפותח, חוש ריכוז רם עד מדיטטיבי, בעל כושר עמידות גבוהה בהתמודדות. בעל דחף טבעי לחדור ללב ליבם של בעיות ואתגרים. תלמידים שאפתניים, בעלי הישגים מרשימים, עקביים ואחראיים. הגיונם בריא והם שוקלים את דבריהם בקפידה. מתערבים בשיחה בכיתה רק אם הם בטוחים שהם בקיאים בנושא. מנהיגים בטבעיות ואלופים בארגון. יסודיים ומשקיעים הרבה. מפוכחים ובעלי אישיות חזקה. הוא לומד לפי הסדר, לא שוכח דבר. מתלונן בלחש על כך שכל האחריות תמיד עליו, ורוטן בפני עצמו על כך שאם הוא מכין עבודה אז אין מלבדו. מה  שבדרך כלל נכון, כי לגדי יש פעמים רבות בני זוג ללימודים שלא ממהרים. הוא זוכר בפרטי פרטים איך המורה הציג את דבריו, בסוף הוא מנקה ומסדר הכל. הגדיים מתייחסים ללימוד כאמצעי ולא כמטרה. לא אוהבים לבזבז זמן על מה שלא מצדיק את המחיר. הם נצמדים לשעות לימוד קבועות וידועות מראש בבית ובכיתה ונמנעים מחברים לא איכותיים.

 

דלי


ייבחרו בחיים ליברליים, חסרי עכבות. אינטליגנטיים עד כדי גאונות, בעלי תחושות של ניתוק ושחרור מדפוסים והרגלים. מייצגים שיתוף פעולה ועשיה למען כלל הכיתה. בעלי משיכה לתחומים טכנולוגיים ותקשורת. תלמידים מבריקים ואינטליגנטים. לימודים יכולים לגרום להם להתעלות נפש. הדלי טוב בעבודת צוות ורגיש ליצירה התורמת למען הכלל. מעוניין תמיד לרכוש ידע ולשתפו עם אחרים. מתעניינים בתחומי הטכנולוגיה, החידושים. נחוש להמציא שיטת לימוד מיוחדת, ולעיתים אכן ממציא. לכל שיעור  כתוב מוסיף תבלינים שאף אחד אחר לא מעז להוסיף. הוא לומד בחוסר שקט, לא מרוכז, מחפש מישהו שייכנס לכיתה לדבר איתו, ואם אין, מדבר בטלפון בלי הפסקה. להיות איתו בזמן הלימוד זה מעניין ומבדר כאחד, כי הוא מספר ואומר דברים מצחיקים, ומקשר רעיונות בצורה מקורית. החברה חשובה להם מאוד ותמיד יעדיפו ללמוד בחברת אנשים שנונים, קלילים וצעירים. רק אל תעבירו להם שיעור יבש ולא מעניין.

 

דגים


תלמידים עדינים, משקיעים הרבה מזמנם ומרצם כדי לרצות כל אחד ממוריהם, מהקרובים והאהובים עליהם. לומדים מה שצריך בלי להתלונן, לא מבקשים עזרה, גם כשהם נתקעים. קשה להם להחליט מה לעשות קודם. תלמיד במזל דלי מסוגל לשבת ולהסתכל בתוך הילקוט בלי לדעת מאיפה ובמה להתחיל. חשוב לו שכולם יהיו מרוצים. הוא מתאמץ ללמוד, זוכר בעל פה משפטים, אבל אינו אוהב להסתבך. בדרך כלל הוא מגיע לאפיסת כוחות אחרי שהוא מסיים ללמוד. אם הם ילמדו בקבוצה, הם יעדיפו סביבה אינטימית ולא המונית. אוהבים לרחף ולכן יעדיפו שיעורי אמנות ופילוסופיה על סוגיה. בעלי כריזמה וכושר מילולי גבוה יכולים להיעצב מאוד בשל סבלו של האחר. מתאפיינים בנתינה ללא תמורה ובמסירות נפש וחמלה אדירה. לכן המקצועות המתאימים להם הם: עבודה סוציאלית, פסיכולוגיה, פילוסופיה ולימודי דת. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש