ציוד מחסן לוגיסטי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 18/8/2019 10:07 ● ערב ערב 2928
כל מחסן או מרכז לוגיסטי צריכים להחזיק ברשותם ציוד וכלים מסוגים שונים לצורך אחסון ושינוע סחורה, ניקוי ותחזוקת המחסן וביצוע עבודות באופן נוח ובטוח. לפניכם רשימה של ציוד מחסן סטנדרטי, אך וודאי שהצרכים עשויים להשתנות ממחסן למחסן.
ציוד מחסן לוגיסטי

 

עגלות משא

 

בעגלות משא עושים שימוש על מנת לשמע סחורה וציוד ממקום אחד למשנהו באופן נוח ובטוח. כל מחסן או מרכז לוגיסטי צריכים להחזיק מספר עגלות משא בעלות כושר נשיאה שונה. ישנן עגלות משא עשויות מאלומיניום, ממתכת, מפלסטיק, מברזל – ועוד. לכל עגלה מימדים שונים ומשקל שונה ומספר משתנה של מצבים.

 

פתרונות מידוף

 

וודאי שאין מחסן לוגיסטי בלי פתרונות מידוף מתקדמים. לרוב מומלץ להשתמש במידוף מודולארי שמאפשר ניידות, גמישות וביצוע שינויים לוגיסטיים במחסן במרוצת הזמן. יש לשים דגש רב על התאמת המדפים לסוגי הסחורה ולמשקלם. כיום מדפי אלומיניום זוכים לפופולאריות רבה בשל המראה האלגנטי, העמידות הגבוהה והצורך המועט בתחזוקה.

 

סולמות ופנסים

 

פנסים, ובפרט פנסי ראש, משמשים כציוד בטיחות חשוב לעבודה במיקומים חשוכים או בעלי תאורה חלקית. בנוסף, כל מחסן לוגיסטי צריך להחזיק גם סולמות לעבודה בגובה, ובמצב שכזה גם להחזיק גם קסדות בטיחות לצורך עבודה בטוחה.

 

מכונות שטיפה

 

מכונות שטיפה בלחץ יכולות לשמש לניקיון המחסן כולו, ויעילות במיוחד במידה ומצטבר לכלוך עיקש. באמצעותן ניתן לנקות מכונות, משטחים וחלקים נוספים במחסן.

 

שואב אבק

 

מחסנים נוטים לצבור חול ואבק רב, ויכולים למצוא שימוש יומיומי מתמיד לשואבי אבק.

 

כלי עבודה חשמליים  

 

אין מן הנמנע שמחסן לוגיסטי יזדקק לכלי עבודה חשמליים כגון מברגות, מקדחות, משחזות ופטישונים לצורך ביצוע והשלמה של עבודות נקודתיות, ובפרט בכל הקשור לתיקון, תחזוקה ושיפוץ המחסן.

 

כלי עבודה ידניים

 

כל מחסן לוגיסטי זקוק למגוון של כלי עבודה ידניים, כמו סכינים, פטישים, פליירים, מסור ידני, בוקסות, מפתחות, קאטרים – ועוד. כלי עבודה אלו משמשים את צוות המחסן בשגרה ובעת ביצוע פעולות שיפוץ ותחזוקה.

 

אחסון כלי עבודה  

 

כל מתחם שמחזיק כלי עבודה ידניים וחשמליים בגדלים שונים צריך להחזיק אמצעים שונים לאחסון בטוח, מסודר ומאורגן שלהם. בהתאם לסוג וכמות כלי העבודה, מחסן לוגיסטי יכול להשתמש במגירות אחסון, אורגנייזרים, ארגזי כלים ואמצעי אחסון נוספים.

 

כלי מדידה

 

מחסנים לוגיסטיים בהחלט עשויים לעשות שימוש בכלי מדידה כגון פלס לבדיקת איזון ואופקיות מדף, חפץ או משטח וביצוע עבודה ישרה, ובנוסף גם מטר מדידה, רב מודד ומד מרחק לייזר למדידת מרחק, שטח ונפח של חלקים במחסן.

 

מנעולים

 

מנעולים יכולים לשמור על סחורה רגישה ולמנוע גישה אליה מצד גורמים לא רלוונטיים.

 

גנרטורים

 

חלק מהמחסנים נזקקים גם לגנראטורים ניידים כמקור יציב לחשמל, מלבד מערכת אספקת החשמל הקבועה במחסן.

 

אמצעי מיזוג

 

מחסן לוגיסטי בישראל זקוק לאמצעי מיזוג הוגנים, ובמיוחד בעונת הקיץ. אלו יכולים להיות מאווררים תעשייתיים חזקים, מזגנים ניידים ומערכת מיזוג כללית, שתאפשר עבודה קלה ותנאים נוחים ומתקבלים על הדעת.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש