דק סינטטי

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/7/2019 11:02 ● ערב ערב 2925
משטחי דק משפרים מאוד את מראה החלל בו הם נמצאים. מעבר לכך, הם נעימים למגע, משדרים חום ומהווים משטח דריכה רך יותר מאשר אבן, דבר התורם לבריאות הדורכים. הם אף מתאימים לסביבה חיצונית
דק סינטטי

משטחי דק משפרים מאוד את מראה החלל בו הם נמצאים. מעבר לכך, הם נעימים למגע, משדרים חום ומהווים משטח דריכה רך יותר מאשר אבן, דבר התורם לבריאות הדורכים. הם אף מתאימים לסביבה חיצונית. ניתן למצוא דקים סינטטיים ואחרים המבוססים על עץ טבעי. הטבעיים יקרים יותר ומשום כך, רבים מעדיפים לוותר עליהם. במקרים רבים, דקים סינטטיים מבוקשים מאוד במקומות ציבוריים דוגמת: מגרשי ספורט, מתנסים, מוסדות תרבות ועוד. הם מוסיפים לאווירה הכללית בעלות נוחה, יחסית.

דק סינטטי עשוי תערובת עץ טחון דק מאוד, פלסטיק ותוספים אחרים בתהליך של מיוחד המתבצע בטמפרטורה ובלחץ מתאימים וגבוהים. החומרים האלו מתלכדים היטב ומגיעים להומוגניות וצפיפות מרבית. התוצאה היא חומר גלם מורכב המשלב את כל התכונות הרצויות בשני סוגי החומרים העיקריים הללו, העץ והפלסטיק, ומבטל את כל החסרונות של כל אחד מהם בנפרד. מהחומר יוצרים את הפרופילים שהינם בעלי מראה דומה לעץ. הם מגיעים במגוון רחב מאוד של גוונים, חתכים ומידות.

יתרונות נוספים של חומר זה הם בעיקר בתחזוקתו הקלה. למעשה, אין צורך בתחזוקה מיוחדת או טיפול תקופתי והוא מאריך ימים יותר מעץ. בנוסף, הוא ידידותי לסביבה וניתן למחזר אותו. קיימים פרופילים השונים אלו מאלו באחוז של חלוקת החומרים שבהם. יחד עם זאת, במרביתם משולבת כמות גדולה יותר של עץ לעומת הפלסטיק. ניתן להשתמש בהם ליישומים שונים, ובין היתר, חיפויי רצפה וקיר, גדרות ועוד.

התקנתם מתבצעת על ידי מומחים לנושא. יש צורך להכין את המשטח ולדאוג לשיפוע קל כדי שהמים יתנקזו. הדבר חשוב בעיקר בהתקנות על מרפסות וגגות חשופים. התשתית חייבת להיות מותאמת לאתר בה הדק מוקם. בסביבה חיצונית למשל יש צורך בהכנת קורות עץ עליהן הם יונחו. יש שני סוגי גימורים עיקריים. כאלו הנעשים באמצעות ברגים גלויים ואחרים עם ברגים נסתרים. כמובן, שרבים יעדיפו את השיטה השנייה שמקנה מראה נאה יותר ואף נחשבת לבטוחה יותר לדורכים עליהם. מומלץ לקבל שירות מחברות בעלות מוניטין בתחום אשר מתמחות בהתקנת דקים סינטטיים באתרים מגונים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש