תביעת נזיקין

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 31/7/2019 10:59 ● ערב ערב 2925
כאשר תובעים תביעת נזיקין, על התובע להחליט אם הנתבע הוא זה שאכן גרם לו נזק. אם יוכיח כי הנתבע אכן אשם, יגיע לו פיצוי מלא. אחת השאלות הנפוצות של מי שתובע מפלוני פיצויי נזיקין, מה סכום הפיצוי המגיע לו תלויה בגורמים מסוימים. בתחום דיני הנזיקין, ניתן למצוא תביעות בנושאים של:
תביעת נזיקין

כאשר תובעים תביעת נזיקין, על התובע להחליט אם הנתבע הוא זה שאכן גרם לו נזק. אם יוכיח כי הנתבע אכן אשם, יגיע לו פיצוי מלא. אחת השאלות הנפוצות של מי שתובע מפלוני פיצויי נזיקין, מה סכום הפיצוי המגיע לו  תלויה בגורמים מסוימים. בתחום דיני הנזיקין, ניתן למצוא תביעות בנושאים של:

  • רשלנות רפואית
  • תאונות דרכים
  • תאונת עבודה
  • פגיעה בגוף במקום ציבורי

 

ועוד. יש לציין כי תביעת נזיקין, אינה קשורה רק בפגיעות של גוף, כי אם גם פגיעה בשמו הטוב של האדם עשויה להיות עילה מספיק טובה לתביעה בתחום הנזיקין. למשל תחום הפרנסה, הוא הראשון שעשוי להיפגע. אם אדם אשר יואשם בעבירה מסוימת פוטר  מעבודתו ואם חפות אותו אדם לא הוכחה והוא פוטר מעבודתו, ברוב המקרים הללו, פרנסתו של אותו אדם שפוטר תיפגע, היות ואף בעל עסק או חברה, לא יהיה מעוניין להעסיק אדם שהואשם בעבירה גם אם לא ביצע אותה, אך בירור קצר של ממונה  בעבודה החדשה , יכול להעלות את הסיבה לעזיבת או סיבת העזבת של  אותו עובד.

 

עלייה בתחום תביעות נזיקין בביהמ"ש בארץ

 

היום אנו שומעים על עלייה גדולה בתיקים של תביעת נזיקין, היות ורבים מהאזרחים בישראל כבר מבינים שניתן לתבוע בנושא הנזיקין בכל מיני מקרים. למשל, תחום הרשלנות הרפואית כבר מכה הדים בארץ וישנן תביעו רבות במושא זה של פציינטים אשר תובעים רופאים ומוסדות רפואיים בשל נכות, או נזק גופני ונפשי.

 

מה עוד כלול בדיני נזיקין?

 

המושג המשפטי "דיני נזיקין" כולל תביעות מסוגים שונים כגון: נזקי גוף, כגון מקרים אשר גרמו פגיעה גופנית או נפשית לאדם, רשלנות של איזה שהוא גורם חיצוני בגין תאונה שבה היה מעורב, תאונות תלמידים, מחלות מקצוע ועוד. לדוגמא אם אדם נפגע בתאונת דרכים, יהיה עליו לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע. אם מדובר על תאונת "פגע וברח" ניתן יהיה לתבוע את חברת "קרנית" שהיא בעצם קרן פיצויי נפגעי תאונות דרכים . הגוף מתפקד כחברת ביטוח, רק אם מדובר על מקרים יוצאי דופן של תאונת פגע וברח.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש