היכל התרבות

מאת: סימונה סולומון שאואט ● צילום: או-מד מדיקל ● 31/7/2019 10:22 ● ערב ערב 2926
כל אירועי התרבות לתאריכים 11-17 יולי
היכל התרבות

 

החיוך האטרוסקי

 


רורי מק'ניל הוא סקוטי מחוספס הנאלץ לעזוב את ביתו ולנסוע לטיפול רפואי בסן פרנסיסקו. הוא עובר לגור עם בנו אותו לא ראה שנים ועם כלתו המכורה לעבודה, ומתעב כל רגע. להפתעתו, כשהוא חושב שלחיים כבר אין יותר מה להציע, משתנה כל עולמו דרך הקשר עם נכדו הפעוט. זוהי דרמה המביאה למסך את כל היופי של סקוטלנד וסן פרנסיסקו ואת גדולתו של השחקן הבריטי בריאן קוקס ("המטפלת", "RED"). הסרט מבוסס על רב המכר של חוסה לואיס סמפרדו, בבימויים של הבמאים הישראלים עודד בן נון ומיכל ברזיס (שסרטם "איה" היה מועמד לאוסקר) ובהפקתו של ארתור כהן (זוכה 6 פרסי האוסקר). הסרט זכה בפרס חבר השופטים של Montreal World Film Festival,
יום שלישי, 6.8.19, ב- 19:25, תיאטראות אילת.


 

יצורים מהמעמקים 

 

צילום: Rebikoff Foundation


מיצג דיגיטלי תלת ממד נדיר של החיים במעמקי הים, כפי שלא נראו מעולם!
איך לדעתכם נראים החיים בעומק של כמעט 11,000 מטר מתחת לפני המים, במקום אליו השמש לא תגיע לעולם? עכשיו אפשר לגלות: פארק המצפה התת ימי באילת פתח את תצוגת 'יצורים ממעמקים', ובה מיצג הקרנה חווייתי חדש, המספק הצצה נדירה אל חיי היצורים המסתוריים ביקום.
מתוך ויקיפדיה: "ככל שמעמיקים מתחת לפני הים, האור הולך ודועך עד לכדי אפלה מוחלטת, בעת שהלחץ והקור גוברים באופן קיצוני.
החל מעומק של 200 מטרים, חודר אור קלוש בלבד.
מעומק של 1,000 מטרים ועד למקום העמוק ביותר בכדור הארץ, כמעט 11,000 מטרים מתחת לפני המים, קרני השמש לא מגיעות כלל.
למרות תנאי הקיצון, מעמקי הים הם בית הגידול הגדול ביותר בכדור הארץ ושוכנים בו בעלי חיים מוזרים למראה ומעוררי פליאה.
באמצעות צוללות ורובוטים תת-ימיים, מצליחים חוקרים ומדענים לתעד מקרוב את היצורים הימיים המסתוריים האלה, ולאפשר לנו להציץ אל המתרחש הרחק מאיתנו, בעמקים.
פארק המצפה התת ימי - 08-6364200.


 

ספר עיון חדש: "ויהי מה- מאיר הר-ציון חייו ופועלו" הביוגרפיה המלאה מאת משה גבעתי

 


 

'וִיהִי מָה – מאיר הר-ציון חייו ופועלו' מאת אל"מ (מיל') משה גבעתי, בהוצאת העמותה להנצחת מאיר הר ציון ופועלו  בסיוע כנרת זמורה, היא הביוגרפיה המלאה של מאיר הר-ציון, הסייר והלוחם האגדי, שבטרם התגייס לצה"ל כבר כבש את פסגות הרי ארצנו וגילה במסעותיו את הנסתרות שבפינותיה 

מאיר הר-ציון היה הנועז שבלוחמי יחידה 101 ומפקדה הראשון של סיירת הצנחנים. על אף פציעתו האנושה בקרב, היה בין מקימיה של 'היחידה' - סיירת מטכ"ל. הוא נולד במושב רשפון, ובנעוריו עבר לקיבוץ עין חרוד. הר-ציון היה איש אדמה, רועה צאן ומגדל בקר שהתיישב בפסגת כוכב הירדן. למרות נכותו הקשה, הקים שם, יש מאין עם רעייתו רותי, חוות בקר משגשגת. הספר מתאר לא רק את דמותו של הר-ציון, אלא מגולל גם את סיפורה של משפחתו: הוריו, הורי רעייתו, אחיותיו וילדיו. זהו סיפורה של משפחה ששורשיה נטועים באדמת ארץ- ישראל זה דורות; משפחה שמסמלת את ארץ-ישראל היפה; משפחה שתולדותיה נכתבו בדם, ביזע ובדמעות, ותרומתה לתקומת הארץ ולביטחונה לא תסולא בפז; משפחה שחוותה אירועים טרגיים, אך המשיכה להגשים את חזונה בדבקות ובנחישות הראויות להערצה. מעֵבר לכל אלה – ספר זה הוא גם סיפורה של תקופה בתולדות ישראל.  
מחבר הספר הוא אל"מ (מיל') משה גבעתי, סופר והיסטוריון צבאי, בוגר המכללה לפיקוד ולמטה של צה"ל. סיים לימודים לתארים ראשון ושני בחוג להיסטוריה של עם ישראל באוניברסיטת תל אביב. שירת בגולני בכל מסלול התפקידים – מלוחם ועד מפקד גדוד, נלחם בשורות החטיבה ממלחמת ששת הימים ועד מלחמת לבנון השנייה ועד בכלל, ונפצע פעמיים. מתפקידיו בצה"ל: מפקד גזרת החרמון, מפקד בסיס האימונים של גולני ומפקד חטיבת 'יהודה' (חברון).
 


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש