אוניברסיטת בן-גוריון בנגב קמפוס אילת - התואר בן-גוריון, החוויה אילת

מאת: אביבה דקל ● צילום: או-מד מדיקל ● 31/7/2019 09:32 ● מה נשמע 611
אוניברסיטת בן-גוריון באילת פועלת בעיר מאז 2002, ועד היום עברו בשעריה בהצלחה מרובה אלפי סטודנטים אילתים וצפוניים שהעדיפו את הקמפוס האילתי על אוניברסיטאות אחרות ● זו האווירה המיוחדת, הכתות הקטנות והיחס האישי שעושים את ההבדל, ועם עובדות לא מתווכחים - בשנים האחרונות חל גידול במספר הנרשמים ללימודים באוניברסיטת בן-גוריון באילת
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב קמפוס אילת - התואר בן-גוריון, החוויה אילת

ללימודים באוניברסיטת בן גוריון באילת יתרונות רבים. הלימודים באילת מאפשרים חיסכון בנסיעות ובמגורים עבור הסטודנטים האילתים, ואילו לסטודנטים הצפוניים יש מעונות חדשים ונוחים בתוך הקמפוס ואפשרויות תעסוקה גמישות בענף המלונאות והתיירות בעיר לכלל הסטודנטים בהתאמה לשעות הלימודים.
הלימודים באוניברסיטת בן-גוריון באילת הם לימודי תואר מלאים שעומדים בסטנדרטים גבוהים הזהים לאלו הקיימים בקמפוס המרכזי בבאר שבע.

 

יחס אישי בכתות קטנות. טקס בוגרים ● צילום: רון בהר


לימודים באווירה אחרת


קמפוס אילת מאופיין באווירה אינטימית ומיוחדת, בכיתות לימוד קטנות, ביחס אישי מצד המרצים המצוינים וברמה אוניברסיטאית - אקדמית גבוהה. כל אלו מובילים את הסטודנטים של אוניברסיטת בן-גוריון באילת להצלחה ולהישגים גבוהים. 
אוניברסיטת בן-גוריון באילת היא האוניברסיטה היחידה בארץ בה הסטודנטים שמשוחררים מצה"ל פחות מחמש שנים, מקבלים מלגת לימודים מלאה ממשרד הביטחון בשנת הלימודים הראשונה. אוניברסיטה זו היא גם היחידה בארץ בה כל הסטודנטים לתואר ראשון  זוכים למלגת לימודים מלאה למשך כל שנות הלימודים בתמורה לארבע שעות התנדבות שבועיות בקהילה במסגרת פר"ח (פרויקט חונכות), גם אם עברו כבר למעלה מחמש שנים מאז השתחררו מצה"ל. 

 

פרויקט פליטים - עבודה סוציאלית 

 

המקצועות הנלמדים בקמפוס אילת מגוונים מאוד:

 

 

  • לתואר ראשון - פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, מזרח תיכון, ספרות, תקשורת, אמנות, ניהול, ניהול מלונות ותיירות, ביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, ושנה א' בלימודי הנדסה. כמו כן מתקיימים בקמפוס אילת לימודי תעודת הוראה לבתי ספר על-יסודיים לבוגרי תואר ראשון ומעלה ולימודי הסבה לעבודה סוציאלית. 
  • בין המקצועות ללימודי תואר שני: מנהל עסקים, מקרא ומזרח קדום בתוכנית בת שנה אחת בלבד, ניהול ויישוב סכסוכים, מנהל חברה ומדיניות החינוך, ביולוגיה וביוטכנולוגיה ימית, עבודה סוציאלית, סיעוד, ולראשונה השנה יפתח גם תואר שני בניהול מערכות בריאות. 

 

התאמת מסלולים על פי הצרכים


על הקשר ההדוק בין הקהילה ובין אוניברסיטת בן-גוריון באילת מעידה העובדה שתוכניות לימוד רבות נפתחות כמענה לצרכים של תושבי העיר כך לדוגמא תואר ראשון לאוכלוסיית השוטרים, הכבאים, שותפות בתוכנית "משכילה" לאימהות חד-הוריות, תואר שני בסיעוד, תואר שני במנהל מערכות בריאות ועוד. גם תוכנית הלימודים לתואר ראשון בניהול מלונאות ותיירות לעובדי הענף נפתחה בשנה שעברה בתאום עם ראשי הרשתות הגדולות בעיר ובהתחשבות בשעות העבודה.
במסגרת תוכניות הלימוד השונות, נדרשים הסטודנטים בעבודה סוציאלית ובניהול לביצוע פרוייקטי גמר בתוך הקהילה. השנה פתחו הסטודנטים בעבודה סוציאלית אולפן ללימודי השפה העברית לקהילת הפליטים שחיה באילת, בה לימדו עברית את המבוגרים על מנת לחזק את הקשר בין ההורים שאינם מדברים עברית, לילדיהם שכבר יודעים את השפה, וגם כדי לאפשר להם תקשורת עם הממסד. 
פרויקט נוסף בו מתגאה אוניברסיטת בן-גוריון באילת הוא הפרויקט להצלת שוניות האלמוגים והדגים החיים בסביבתן. לאור שינויי האקלים שגורמים להיעלמות של שוניות אלמוגים פותחה טכנולוגיה חדשה, בשיתוף של אוניברסיטת בן-גוריון באילת,  הטכניון ו'בצלאל', שמאפשרת להדפיס שוניות מלאכותיות במדפסת תלת מימד. במהלך המחקר הוצבו במימי מפרץ אילת 20 שוניות מלאכותיות שהודפסו במעבדה להתנהגות בעלי חיים ושיקום שוניות של קמפוס אילת. הניסוי ארך כשמונה חודשים והראה שיעורי הצלחה מרשימים של כ-70 אחוזים. מרגע שהאלמוגים הוכנסו למים בעלי חיים וצמחים מצאו מקום להתיישב עליהם כאילו הייתה זו שונית טבעית והתייחסו לאלמוגים המלאכותיים כלבית גידול לכל דבר. במחקר זה היו שותפים פרופסור נדב ששר, ואסא אורן מאוניברסיטת בן-גוריון באילת, פרופ' עזרי טרזי ועופר ברמן מהטכניון ופרופ' חיים פרנס מבצלאל.
השנה נערך זו הפעם השנייה, טקס הענקת תארים ל-115בוגרי אוניברסיטת בן-גוריון באילת ש- 17 מהם סיימו בהצטיינות. הטקס התקיים בנוכחות רקטור האוניברסיטה פרופסור חיים היימס. נציגת הבוגרים שנשאה דברים בטקס היא איריס שנייד, תושבת אילת, שאובחנה רק בגיל 42 כאוטיסטית, ולמרות זאת סיימה את התואר הראשון במדעי הרוח והחברה והן את התואר השני בניהול ויישוב סכסוכים בהצטיינות יתרה. במהלך לימודיה זכתה בפרסים ובמענקי מחקר, ועתה היא ממשיכה בלימודיה לדוקטורט בתחום. 
"הקמפוס באילת היה הרבה מעבר לאוניברסיטה, זה היה בית בשבילי. וזה המקום לומר תודה לסגל האקדמי של קמפוס אילת, תודה למרצים ובמיוחד תודה אישית לחברי הסגל המנהלי שעודדו, תמכו וייעצו והיו שם בשבילי. לולא קמפוס אילת כל זה לא היה קורה", סיכמה איריס את דבריה.

 

מדפיסים אלמוגים. פרוייקט הצלת השוניות ● צילום: קמפוס אילת

 

גם אתם חולמים על לימודי תואר?


ההרשמה ללימודים בקמפוס אילת בעיצומה. למידע נוסף על תכניות הלימוד וליצירת קשר בכל נושא: 
טל: 08-6304518  ובמייל: eilat@bgu.ac.il


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש