היתרון של פרקטים בעונת החורף ובכלל

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 25/7/2019 17:54 ● ערב ערב 2924
הליכה על רצפה קרה היא אחד מהדברים הפחות נעימים בחורף, כאשר הפתרון לכך הוא פשוט ואפילו לא יקר מדי. רצפת פרקט הפכה למגמה של ממש בעיצוב, כאשר רבים בוחרים להניח פרקטים בבית הן בגלל הייחודיות הוויזואלית ובעיקר בגלל היתרונות הרבים שיש לרצפה זו בעונה הקרה. היכרות מעמיקה עם חומר זה על כל סוגיו, יכולה לאפשר לכם לבצע את הבחירה האולטימטיבית והנכונה גם עבור ביתכם, כאשר היכולת לשלב פרקט בבית היא מגוונת עד מאוד.
היתרון של פרקטים בעונת החורף ובכלל

 

מהו היתרון הכי גדול של בתים עם פרקטים בעונה הקרה?

 

על מנת להגיע למצב שבו באמצע ינואר, לדוגמה, החדר אינו מקפיא מקור וניתן ללכת על רצפת הבית גם ללא גרביים, יש להפעיל חימום באמצעות מזגן או תנור. רצפה העשויה פרקט מאפשרת נוחות רבה ומייתרת את הצורך להמתין עד שהחדר יתחמם. פרקטים מטבעם הם נעימים יותר למגע ולכן אין חשש מהסרת הנעליים והגרביים המעיקות בסוף יום העבודה.

היתרון העצום הזה, הוא גם זה שגורם לאנשים רבים אשר מוגבלים בתקציב ויכולים לאפשר לעצמם להניח פרקט רק בחדר אחד בדירה, לעשות זאת בחדר התינוקות. ילדים ופעוטות אינם אוהבים לנעול נעליים בבית וגם בחורף – חלק ניכר מהם יעדיף להתרוצץ ללא גרביים אפילו. היכולת לאפשר לתינוק לזחול בחדרו מבלי לחשוש שיצטנן וגם בלי להיות מוכרחים להפעיל את המיזוג כדי לחמם, הוא יתרון גדול.

נוסף על כך, הדבר רלוונטי גם בחדרים אחרים בבית, בהם אנשים שוהים זמן רב, כמו הסלון לדוגמה או חדר עבודה, אשר לא נעים לשבת בו כשאתם עם נעליים לרגליכם. פרקטים ובמיוחד כאלה העשויים עץ אמיתי, מייצרים חום טבעי ונינוחות ברגליים ואתם חופשיים להתנהל כרצונכם וללא אביזרי לבוש מעיקים על רגליכם.

 

האם תחזוקה של רצפת פרקט היא מיוחדת במינה?

 

יש להניח שבחורף, אנשים נוטים להתלכלך יותר באזור הרגליים, זאת בשל נפילות או הליכה על משטחים רטובים ובוציים בחוץ. החשש הוא בעיקר באשר לניקיון של משטחי הפרקט לאחר מקרה שכזה, שכן אסור לשטוף רצפת פרקטים במים רבים. מה עושים אם כך?

ראשית, מוטב בכל מקרה להסיר את הנעליים כבר בכניסה לבית על מנת "לצמצם נזקים" ולא להתהלך עם מגפיים מלאות בוץ ברחבי הבית. שנית, חשוב להבין שבוץ מתייבש עם הזמן ולכן אם כבר נוצר לכלוך רב – עדיף להמתין ולטאטא אותו ולא לשטוף אותו במים, מה שרק עלול לפזר אותו על משטח רחב עוד יותר ולהגביר את הלכלוך.

גם במקרה אקוטי כזה וגם באופן רגיל וקבוע, כדאי לדאוג לטאטוא של רצפת הפרקט, בחורף ובקיץ. הקפדה על טאטוא תייתר את פעולת השטיפה. אם בכל זאת אתם מוכרחים לנקות כתם כלשהוא שנוצר על פרקטים באמצעות מים, עשו זאת בעדינות ועם מינימום של כמות מים הנדרשת לצורך ביצוע הפעולה. כך ניתן יהיה להשיג מראה נקי וחדש של רצפת הפרקט, לאורך כל ימות השנה.


חדשות אילת - ערב ערב באילת  

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש