אזרחים ותיקים במועדונית ילדים

מאת: דוברות עיריית אילת ● 26/6/2019 08:52 ● מה נשמע 606
במסגרת חיזוק הקשר הרב דורי וכחלק מהפעולות העירוניות לטובת אזרחי העיר הוותיקים, יצרו סטודנטים לעבודה סוציאלית בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, פיילוט ייחודי "ידי זהב" המשלב את האזרחים הוותיקים בפעילות של מועדונית ילדי הרווחה והחינוך ● את הפעילות ליווה האגף לשירותים חברתיים בעירייה
אזרחים ותיקים במועדונית ילדים
ידי זהב - אזרחים ותיקים מלווים ילדים ● צילום : מוריאל זיידמן

נוכח הצורך בחיזוק קשרים חברתיים בקהילה, החליטו שישה סטודנטים הלומדים עבודה סוציאלית בקמפוס אילת: לימור חכם, משה לוי, דניאל צולר, שיר כהן, אלי בן אפרים ומוריאל זיידמן, לקיים פעילות המשותפת לילדי מועדונית ואזרחים ותיקים. בסיס הרעיון היה, כי יצירת הקשר והפעילות המשותפת מועילה לילדים הפוגשים אדם בעל חוכמה וניסיון חיים, ואילו עבור האזרחים הוותיקים זו הזדמנות נוספת לתרום ולקחת חלק בפעילויות הקיימות בקהילה ובמיוחד עם דור העתיד של אילת. מדובר בפיילוט ייחודי אשר משלב כוחות של סטודנטים לעבודה סוציאלית ממקומות הכשרה שונים: המדור לאזרחים ותיקים, מועדוניות ילדים של הרווחה והחינוך המופעלת ע"י מתנ"ס אילת וגם משרד הביטחון המטפל בנכי צה"ל. ילדי המועדונית והאזרחים הוותיקים נהנו מפעילויות משותפות ייחודיות, חגגו את החגים יחדיו, שמעו זה את זה, תמכו ונחשפו לסיפורים אישיים. הסטודנטים ביחד עם צוות המדריכות במועדונית, אגס וזהבה, דאגו ליצירת אווירה מקבלת ותומכת וסייעו ביצירת החיבורים הבינאישיים בקבוצה.
את הפרויקט ליוו העובדים סוציאליים מהאגף לשירותים חברתיים - מיקי ריף ומיכאל ריאחי, ועו"ס נאוה הלר מאגף נכי צה"ל של משרד הביטחון. 
"האגף לשירותים חברתיים פועל לחיזוקה של הרקמה האנושית בקהילה. הפעילות יצרה הזדמנות פז לגשר בין אנשים ותקופות ולהיחשף לסיפורם של אחרים. הסטודנטים וצוות המועדונית ידעו לחבר בין שני הקטבים של האוכלוסייה: ילדים ואזרחים ותיקים. הסטודנטים  עצמם מהווים גשר לעולם אשר עשוי להיתפס בעיני הפרט כמבודד ומנוכר. פעילות שכזו מוסיפה לאיכות חייהם של המשתתפים בה וגורמת לעלייה בתחושת האושר", סיכם עו"ס מיכאל ריאחי. במפגש סיכום עם האחראית על פעילות המועדוניות מטעם המתנ"ס, סיגל ארמה, הסכימו כולם כי מדובר בפעילות מרגשת וחשובה שראוי לבחון כיצד להמשיך אותה גם בשנת הפעילות הבאה.
"התוכנית יצרה לא רק קשרים רב דוריים בין השותפים כולם לתוכנית, אלא שייחודה בא לידי ביטוי בעבודה משותפת בין האגף לשירותים חברתיים, רשת המתנ"סים ומשרד הביטחון והאוניברסיטה. בשילוב ידיים ניתן לקבל תוצאות טובות יותר ובעלות ערך משמעותי לקהילה כולה" ציינה עו"ס מומחית, תמר סדן לקס, המלווה את כל הפרויקטים בתוכנית הלימודים של עבודה סוציאלית בקמפוס אילת ומנחה את הצוותים המקצועיים.                           


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש