יהדות - פרשת שלח

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 19/6/2019 10:43 ● ערב ערב 2920
בבחירות החדשות שמתקרבות אלינו שוב, יעמדו במרכז תשומת הלב יחסי דת ומדינה, כאשר ישנן מספר מפלגות שירכבו על גל השנאה לדת ולחרדים על מנת להגדיל את כוחן הפוליטי, ואולי על ידי זה הם יזכו לנתח גדול יותר ממנעמי השילטון. אין לי אלא לרחם על אותם אומללים שמנגחים את התורה ולומדיה תוך כדי זלזול פראי בכל דבר שבקדושה וכל זאת עבור נזיד עדשים ואתנן פוליטי. חבל על כל האש המיותרת שהם מלבים. במקום לגשר על הקיטובים בעם, הם רק מרחיבים אותם >>
יהדות - פרשת שלח

 

פרשת שלח


בבחירות החדשות שמתקרבות אלינו שוב, יעמדו במרכז תשומת הלב יחסי דת ומדינה, כאשר ישנן מספר מפלגות שירכבו על גל השנאה לדת ולחרדים על מנת להגדיל את כוחן הפוליטי, ואולי על ידי זה הם יזכו לנתח גדול יותר ממנעמי השילטון. אין לי אלא לרחם על אותם אומללים שמנגחים את התורה ולומדיה תוך כדי זלזול פראי בכל דבר שבקדושה וכל זאת עבור נזיד עדשים ואתנן פוליטי. חבל על כל האש המיותרת שהם מלבים. במקום לגשר על הקיטובים בעם, הם רק מרחיבים אותם. לו חכמו ישכילו, ינסו לטעום את טעמה המתוק של התורה או אז בטוחני שהם היו משנים את יחסם ללימוד התורה ולקיום המצוות. רבנו ה'אור החיים' הקדוש כתב "אם בני האדם היו מרגשים במתיקות וערבות התורה היו משתגעים ומתלהטים אחריה, ולא היה נחשב בעיניהם מלא העולם כסף וזהב – למאומה". על אחת כמה וכמה שלא היו רודפים את מי שלומד את התורה בכל מיני הסטות שונות ומשונות. אני בטוח שכל אותם המסיטים נגד התורה, לא באמת חושבים שבגלל דברי ההבל שלהם מישהו מהדתיים "יחזור בשאלה". אם כך, האפשרות היחידה של כל ההסטה ושטיפות המח שעוד מחכות לנו בחודשים הקרובים שמטרתן אחת- לחזק את השנאה לדת בקרב אלה שרחוקים כל כך מקיום המצוות. ועל אלה אני בצער עמוק, על אחינו שמוסטים כצאן לטבח לשנוא את מורשתם ותורתם.
השבת נקרא את פרשת 'שלח' ובסוף הפרשה הקב"ה מצווה אותנו לשים ציצית על בגדנו. בציצית צריך שיהיה חוט אחד בצבע תכלת מבין שמונת החוטים. מדוע צריך פתיל תכלת בציצית ומדוע בכלל צריכים ציצית? מסבירים חז"ל: אדם מסתכל בחוט התכלת שבציצית שלו – התכלת מזכיר את הים, הים מזכיר את השמיים, השמיים מזכירים את כסא הכבוד, כך שבאופן אסוציאטיבי אדם יביט בציצית וייזכר בקדוש ברוך הוא, וברגעים של חולשה בהם הוא ירצה לחטוא, והמדובר בעיקר בחטאים של גילוי עריות, יהיה מה שיעזור לו לעצור ולהימנע מן החטא.
מעלת לבישת הציצית איננה רק במניעת חטאים, חז"ל מדייקים מהפסוקים שאדם שלובש ציצית נחשב לו בכל רגע ורגע כאילו הוא מקיים את כל התורה כולה. ואם נקשה והרי חם, איך אפשר לסבול בחום את הציצית. התשובה – היא הנותנת. בדיוק בגלל החום צריכים ללבוש ציצית. מכמה סיבות: ראשית ככל שהחום גדול יותר כך חוסר הצניעות ברחובות, לצערנו, גדול יותר עד שבקושי ניתן להסתובב ברחוב מבלי לראות אנשים הלבושים בחוסר צניעות, והרי לשם כך בדיוק נועדה הציצית להזכיר לנו שיש הקב"ה והוא מסתכל עלינו, רואה ויודע על מה אנחנו מסתכלים ומה בדיוק אנחנו חושבים באותם רגעים,
הופ ! עצור ! אל תמשיך לחטוא. שנית – מה החכמה ללבוש בגד צמר כאשר קר לנו, לא ניכר במעשה מעין זה שאנו עושים את רצון ה', לעומת זאת, כאשר חם ואפילו חם מאוד ואף על פי כן אנחנו שומעים בקול ה' ולובשים ציצית שמחממת אותנו, אנחנו כבר עומדים בניסיון גדול, ומראים לה' עד כמה חביבים עלינו המצוות שלו.
כנ"ל לגבי כיסוי הראש של הנשים הנשואות. מדין תורה אישה נשואה צריכה לכסות את שיער ראשה. זה צניעות. יופייה שמור לבעלה ולא לכל הגברים ברחוב. לכסות את השיער בכובע ברוסיה בחורף זאת לא צניעות – זאת חובה. אך אם למרות החום הגדול האישה עומדת בניסיון ומכסה את ראשה, היא מוכיחה במעשיה עד כמה חביבין עליה מצוותיו של הקב"ה והיא משתדלת לקיים את רצון ה' בכל ליבה ובכל נפשה, ועל ידי זה היא זוכה להשפיע על עצמה על משפחתה ועל כל הסובבים אותה שפע קדושה וטהרה. במקום לנסות לנגח כל הזמן את התורה, אולי כדאי שינסו דרך אחרת, דרך של סולידריות עם התורה שלנו ששייכת לכל אחת ואחד מאיתנו, וכך נרגיש את קירבת ה' אלינו. אנחנו נזכור אותו והוא ישפיע עלינו את כל הטוב שיש איתו יתברך.
 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש