אורתופדיה - החלפת מפרק הירך

מאת: שחר קדוש ● צילום: או-מד מדיקל ● 12/6/2019 12:10 ● מה נשמע 604
זוהי אחת מהשיטות הזעיר פולשניות להחלפת מפרק הירך הפגוע כתוצאה מתופעת האוסטאוארטריטיס (שחיקת סחוסים).
אורתופדיה - החלפת מפרק הירך

 

החלפת מפרק הירך


זוהי אחת מהשיטות הזעיר פולשניות להחלפת מפרק הירך הפגוע כתוצאה מתופעת האוסטאוארטריטיס (שחיקת סחוסים). 
החלפת מפרק הירך הינו הליך ניתוחי בו מוסר הסחוס הפגוע של עצמות הירך ומוחלף במפרק מלאכותי. מפרק ירך תקין נראה כעלי ומכתש, כאשר קצה עצם הירך הכדורית נכנסת לתוכו. ניתוח החלפת מפרק הירך הינו אחד מהניתוחים האורטופדיים הנפוצים והמוצלחים ביותר הקיימים כיום. לרוב המטופלים בעלי ההתוויה המתאימה הניתוח ישמר לפחות ל- 15 שנים.

מי מועמד לניתוח החלפת מפרק הירך?
הניתוח מבוצע בדרך כלל באנשים עם מחלה מתקדמת של מפרק הירך, הגורמת לנזק נרחב למשטחים הסחוסיים שלו. הסיבה המובילה למצב זה היא מחלה הנקראת אוסטיאוארטרוזיס (ידועה גם כאוסטיאוארטריטיס), המחלה נפוצה יותר עם העלייה בגיל, יכולה להתבטא במפרק לא תקין מלידה, בעקבות טראומה למפרק, שבר, מחלה ראומטואידית או נמק של ראש הירך.

 

מה יכולות להיות הסיבות לניתוח?

 

  •  החמרה בכאבים.
  •  כאבים בלתי נסבלים.
  •  קושי בהליכה וטיפוס מדרגות.
  •  קושי בפעילות יומיומית וירידה באיכות החיים.

 

לאחר ניתוח מסוג זה, לאחר תקופת החלמה ושיקום, עלולים להווצר מיני בעיות וסיבוכים לא פשוטים, אחת ה"בעיות" הקלות הן קיצור הגפה ושינויים במבנה השלדי, נוצרים פערי גובה בין רגל אחת לשנייה, הקיצור מגיע בדר"כ (אם לא מולד ולא מחלה) מאיזור האגן-ירך וזה משפיע על יציבה והליכה. במקרים שכיחים מסוג זה, נהוג לעשות אבחון ע"י מומחה לבדיקה של גובה הקיצור ולפי המלצתו לעשות הגבהה בנעל ברגל הקצרה כגובה הקיצור שנקבע.

מומלץ לחלק את ההגבהה לשני חלקים, האחת בעזרת ייצור מדרס בהתאמה אישית לרגל ובו להוסיף עד 0.5 ס"מ הגבהה, בעזרתו גם נוכל לפזר לחצים שווה לאורך כל כף הרגל ולשפר יציבה.
את ההגבהה הנוספת במידה וצריך יש להוסיף בסולית הנעל.
אל תתפשרו. התייעצו עם מומחים. 
בואו להיות בריאים.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש