איך להקטין את אחוז הנטישה בדפי נחיתה?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 11/6/2019 10:35 ● ערב ערב 2918
BOUNCE RATE (אחוז נטישה) הוא אחד מהנתונים המרכזיים ביותר בעולמות הפרסום, השיווק והקידום ברשת האינטרנט.
איך להקטין את אחוז הנטישה בדפי נחיתה?

נתון זה מתייחס לאחוז הגולשים אשר ביקרו בדף אינטרנט מסוים ממקור חיצוני והחליטו "לנטוש" אותו תוך פרק זמן קצר.

נתון זה מעיד על רלוונטיות הדף עבור הגולשים ועל הערך המוסף אותו הוא יכול לספק להם, ולכן, נתון זה מהווה את אחד מהפרמטרים המרכזיים של הרובוטים של גוגל בכל הנוגע למיקום הדף במנוע החיפוש תחת מילות מפתח שונות הרלוונטיות לקידום הדף. חשוב לציין שנתון ה-BOUNCE RATE הינו נתון המסופק לבעלי אתרים ומקדמי אתרים באמצעות גוגל אנליטיקס.

באופן טבעי, כאשר שיעור הנטישה הינו נמוך יותר, כך גדל הסיכוי ליותר פעולות המרה בדף, ולכן, ביצוע פעולות להקטנת אחוז הנטישה מהווה חלק בלתי נפרד מכל מסגרת קידום של אתרים ודפי נחיתה במסגרת קמפיין פרסום בגוגל

 

כיצד תוכלו להקטין את אחוז הנטישה בדפי נחיתה?

 

דפי נחיתה המשמשים בעיקר לצרכי קידום ו/או מכירה של שירותים ומוצרים ספציפיים ברשת האינטרנט, מהווים חלק בלתי נפרד מקמפיין פרסום בגוגל, כאשר ההפניה ממודעות הקידום הממומנות נעשית לדפי הנחיתה בהם הגולשים נחשפים למסר המרכזי אותו מעוניינים להעביר המשווקים.

נתון ה-BOUNCE RATE מתייחס גם לדפי נחיתה, כאשר בין יתר הפעולות אותן מומלץ לבצע למטרות הקטנת אחוזי הנטישה מדף הנחיתה אותו אתם מעלים במסגרת קמפיין בגוגל תוכלו למצוא:

  • עיצוב ידידותי

 דף נחיתה כשמו כן הוא, הוא למעשה דף אינטרנט יחיד אליו מופנים הגולשים ממודעות הטקסט הממומנות שלכם.

לפיכך, חשוב לתת את הדעת על נושא נראות הדף ולהקדיש מחשבה יצירתית רבה לעיצוב הדף.

מומלץ לא להעמיס את הדף בתמונות ומידע לא רלוונטי ולמקד את הגולשים במסר המרכזי אליו אתם רוצים שהם ייחשפו ברגע הראשון שהם נחשפים לדף.

  • התאמה רספונסיבית  

העובדה שמחצית מפעולות הגלישה ברשת מתבצעות באמצעות הטלפונים החכמים, מחייבת אתכם להתייחס לנראות הדף ואופן הצגתו על גבי מכשירי הגלישה הניידים, לרבות, סמארטפונים, טאלבטים וגם טלוויזיות חכמות.

התאמה רספונסיבית של דף הנחיתה תאפשר לכלל הגולשים להיחשף בצורה המטיבה ביותר.

חשוב לזכור- ככל שיותר גולשים ייחשפו לדף הנחיתה שלכם, כך יגדלו הסיכויים לאחוזי המרה גבוהים יותר גם במקרים בהם הנתונים של גוגל אנליטיקס בכל הנוגע לאחוז הנטישה יהיו גבוהים אף הם.

  • זמני טעינה

אחת מטעיות הנפוצות ביותר בכל הנוגע לדפי אינטרנט בכלל ודפי נחיתה בפרט, היא טעינה ממושכת של הדף.

טעינה איטית של הדף עלולה לגרום לכך שהגולשים יסגרו את חלון הגלישה עוד בטרם העלאת דף התוכן במלואו, ולכן, חשוב לבדוק את זמני טעינת הדף ולבצע כל פעולה אפשרית על מנת לזרז את קצב זמן הטעינה גם במידה והדבר מחייב אתכם להסיר קבצים כבדי משקל מתוך הדף.

  • תכנים קצרים וממוקדי מטרה

כאשר אתם מנסחים טקסט לדפי נחיתה, חשוב שתקדישו מחשבה יתרה בכל הנוגע לאיכות הטקסט ורלוונטיות התוכן למוצר/שירות אותו אתם מעוניינים לקדם/לשווק באמצעות דפי הנחיתה.

טקסטים מסורבלים או ארוכים מדי, עלולים לגרום לגולשים לנטוש את הדף תוך מספר שניות.

כמו כן, חשוב להתמקד במסר מרכזי אחד אותו אתם מעוניינים להעביר לקהל הגולשים ולדאוג לכך שהמסר יהיה בולט ושכל תוכן הדף (כולל תמונות המופיעות בו) יתמוך במסר המרכזי.

  • מיקוד. מיקוד. מיקוד

דפי נחיתה מהווים את אמצעי הפרסום והשיווק האידיאלי ביותר למטרות שיווק וחשיפה של מוצרים ושירותים שונים, כאשר ההמלצה הטובה ביותר היא לשווק ולקדם מוצר/שירות אחד בכל פעם מחדש ולא להעמיס מספר פריטים ושירותים שונים בדף נחיתה אחד.

ככל שתישארו ממוקדים בשיווק מוצר/שירות אחד בדף הנתיחה, כך תוכלו לחדד את המסר המרכזי אותו אתם רוצים להעביר לקהל הגולשים הרלוונטי לכם ובכך לצמצם את אחוזי הנטישה הלא רצויים.

פעולות אלו ונוספות יסייעו גם לכם להקטין את אחוז הנטישה של הגולשים אשר הגיעו לדף הנחיתה שלכם.

על פי נתוני גוגל אנליטיקס, תוכלו לעקוב באופן דינמי ורציף אחר הצלחותיכם בכל הנוגע להקטנת אחוזי הנטישה, כאשר אחוז נטישה גבוה הינו מעל 50% או במילים אחרות –כל גולש שני הנחשף לדף הנחיתה שלכם יוצא ממנו תוך מספר שניות קצר.

הקטנת אחוז הנטישה מתחת לרף ה-40% מהווה הצלחה יחסית בנושא. למידע מקצועי מורחב בנושא, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם יועצי פרסום בגוגל העוסקים ומתמחים בליווי קמפיינים ממומנים בגוגל בהם נעשה שימוש נפוץ בדפי נחיתה למטרות פרסום, קידום ושיווק של מוצרים ושירותים שונים אותם תהיו מעוניינים לחשוף בפני קהל הגולשים הרלוונטי לכם.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש