יהדות - פרשת במדבר - חג שבועות

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 29/5/2019 14:39 ● מה נשמע 602
אביגדור ליברמן מצליח לתעתע במדינה שלמה עם משחקי האגו שלו. לטענתו יש לו עקרונות והוא לא מוכן לוותר עליהם כמו למשל העיקרון שלו לחסל את הנייה יש"ו תוך 48 שעות אם הוא יהיה שר הביטחון. מעניין שרק כשזה נוגע לחרדים הוא לא מסוגל לזוז מהעקרונות שלו.
יהדות - פרשת במדבר - חג שבועות

 

פרשת במדבר - חג שבועות


אביגדור ליברמן מצליח לתעתע במדינה שלמה עם משחקי האגו שלו. לטענתו יש לו עקרונות והוא לא מוכן לוותר עליהם כמו למשל העיקרון שלו לחסל את הנייה יש"ו תוך 48 שעות אם הוא יהיה שר הביטחון. מעניין שרק כשזה נוגע לחרדים הוא לא מסוגל לזוז מהעקרונות שלו. יש כאלה שמעריצים אותו על תכונתו זו ויש מי שמתעב אותו. על טעם ועל ריח אין מה להתווכח. כמעט התרגלנו להתנהלות הבזויה של הפוליטיקאים שמדרדרים את המדינה לבחירות בכל שנתיים וחצי בממוצע, אבל להישג המדהים של כנסת בת חודש וחצי ?! לאן עוד רוצים להגיע לבחירות כל יומיים? כל שעתיים? אם מטרתו של אביגדור ליברמן היא להיכנס להיסטוריה של מדינת ישראל וכך להיחקק לנצח בתולדות עמנו, אני מוכרח לומר שזאת דרך מאוד מטופשת להיחקק בדברי ימי עמנו בתור אדם חסר אחריות שדרדר את הפוליטיקה במדינה עד לכמעט הדיוטה האחרונה.
הרב נחמן מברסלב לימד אותנו "שהעבר אין העתיד עדיין וההווה כהרף עין". אם כן, האם אין מצב שנוכל להגיע אל הנצח? אולי אם נעשה פסל ענק או אנדרטה מיוחדת מעין מגדל בבל עצום ומרשים אולי כך נזכה להיזכר ולהיחקק לנצח? אך מה יקרה למגדל אם תהיה רעידת אדמה או התקפת אל קעידה, הרי גם הוא ימחה ויעלם "כי ההרים ימושו והגבעות תמוטנה". האמת היא שיש מספר דרכים לגעת בנצח: הדרך הראשונה במעלה היא כפי שכתוב אצלנו בפרשת במדבר- ללדת ילדים. עם ישראל נמנים למשפחותם לבית אבותם, כל אחד ואחת מעם ישראל יודעים מי אבותיהם ואבות אבותיהם בשושלת ובשרשרת הדורות עד לאברהם יצחק ויעקב, ומהם ומעלה והלאה עד לסוף כל הדורות כל אחד ואחת מאתנו משלים עוד חוליה בשרשרת זו ובשושלת המופלאה של עם ישראל – זהו הנצח. אנחנו היהודים, עם הנצח, וכאשר אנחנו מביאים ילדים לעולם אנחנו מתחברים אל הנצח וממשיכים אותו. להבדיל, כאשר  קין רצח את הבל, הקב"ה אומר לקין: "דמי אחיך זועקים אלי מן האדמה", לא דם אחיך אלא דמי אחיך, ורש"י מסביר שכוונת המילה דמי בלשון רבים משמעה – דמו ודם זרעיותיו עד סוף כל הדורות. ילדים הם הנצח. במוצאי שבת יחול חג מתן-תורה. מיליוני יהודים בכל העולם יישארו ערים כל הלילה ויעסקו בלימוד תורה כהכנה לקראת קבלת התורה ביום חג השבועות. חז"ל מלמדים אותנו שכאשר רצה הקב"ה לתת לנו את התורה הוא ביקש מאבותינו ערבים על-כך שבאמת נקיים את התורה (ערבים זה לא מושג שהמציאו הבנקים), אמרו עם ישראל לה' - האבות הקדושים יהיו ערבים, הקב"ה לא הסכים כי האבות כבר נפטרו לבית עולמם, אמרו עם ישראל- הצדיקים יהיו ערבים, הקב"ה לא הסכים גם צדיקים עלולים לחטוא חלילה. לאחר שניסו להביא עוד כמה ערבים והקב"ה דחה את כולם אמרו אבותינו - הילדים שלנו הם יהיו ערבים עבורנו לקבלת התורה. מיד הסכים ה' ונתן לנו את התורה. תורתנו היא נצחית והילדים שלנו הם אלה אשר מחברים אותנו אל הנצח ובזכותם אנחנו עם הנצח. ואם ישאל השואל, ומה יעשו מי שאין להם ילדים וכי אין להם תקווה, חלילה? הנביא ישעיה מספר לנו על הסריס שאומר במר ליבו - "הן אני עץ יבש" אין לי ילדים ואני חשוב כמת. וה' אומר לאותו הסריס, על-ידי הנביא: "הסריסים אשר ישמרו את השבת - ונתתי להם בביתי ובחומותיי יד ושם אשר הוא טוב מבנים ומבנות, שם עולם אתן להם אשר לא ייכרת". השבת היא חלק מהנצח, כל מצווה שיהודי עושה נחקקת לנצח, כל פרוטה לצדקה כל תפילה כל ברכה - הכל נחקק לנצח נצחים אצל בורא עולם. לא צריכים להפיל ממשלה בכדי לזכות לנצח . כדאי לשמור שבת לעשות חסד, להביא ילדים לעולם והרי אנחנו מונצחים לדורי דורות עד סוף כל הדורות.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש