לראשונה נבחרה אילתית כחברת נבחרת הנוער של ישראל בהחלקה על הקרח

מאת: מירב לוי דיאמנט ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/5/2019 17:36 ● ערב ערב 2916
שש שנים אחרי הקמת קניון ה'אייס מול' באילת ובמרכזו רחבת החלקה על הקרח - יש לאילת מחליקה ראשונה בנבחרת הנוער של ישראל ● איווטה ברקוביץ היא לא רק האילתית הראשונה בנבחרת אלא בצעד חסר תקדים הראשונה והיחידה שתמשיך להתאמן באילת ● "זה הישג ענק עבורנו", מבהירה בהתרגשות יוליה שייקו, מנהלת בית הספר להחלקה אמנותית
לראשונה נבחרה אילתית כחברת נבחרת  הנוער של ישראל בהחלקה על הקרח
מי אמר שמאילת לא יכולות לצאת ספורטאיות ברמה ארצית? ברקוביץ

יו"ר איגוד ההחלקה האמנותית על הקרח בוריס חייט הבטיח וגם קיים. בראיון בלעדי שקיימנו עמו לפני כשנה, סביב השאלה האם איווטה ברקוביץ, המחליקה המוכשרת מאילת, תוכל להשתייך לנבחרת ישראל אך במקביל גם תוכל להמשיך להתאמן אצל מאמניה בעיר שגידלו והביאו אותה להישגים, הבטיח חייט כי בניגוד למקובל עד היום, באם איווטה תגיע בגיל 13 להישגים הנדרשים ותעמוד בכל הדרישות, הוא יאשר בניגוד למה שהיה מקובל עד כה, כי איווטה תשתייך לנבחרת ישראל לנוער ותמשיך להתאמן באילת. השבוע, לאחר שנבחרת ההחלקה על הקרח של קניון ה'אייס מול' זכתה בגביע המדינה בפעם השלישית ברציפות (ראו הרחבה בעיתון 'מה נשמע' ובאתר 'ערב ערב') ולאחר שאיווטה הגיעה לגיל 13 הנדרש ועמדה לאורך השנה בכל יעדיה הארציים והבינלאומיים, זימן חייט את איווטה עם מאמניה יוליה וסרגיי שייקו, ובישר להם כי בצעד חסר תקדים איווטה תהייה הצעירה הישראלית הראשונה והיחידה שתשתייך לנבחרת ישראל לנוער בהחלקה על הקרח וגם תמשיך להתאמן באילת בניצוחם של מאמניה. 

יוליה שייקו התקשתה השבוע להסתיר את התרגשותה: "זה הישג ענק עבורנו במישור המקצועי אישי והישג ענק עבור העיר אילת", היא אמרה. "עבורנו זו הוכחה שהעבודה הקשה שלנו משתלמת ונכונה. זו זכות לכל מאמן להמשיך לאמן את הספורטאי שלו גם ברמה כזו של נבחרת המדינה. העובדה שהצלחנו לשנות את מה שהיה מקובל עד היום בארץ, מעידה על הצלחתנו ופותחת בפני ספורטאים אחרים בענף הזה בארץ והוריהם את התקווה שגם ילדיהם יוכלו להישאר בישראל ולהשתייך לנבחרת המדינה. עבור העיר אילת זה הישג ענק שכן לא זו בלבד שהשנה הנבחרת שלנו הצליחה להתמקם במקום ה – 5 מבין 122 מועדונים באירופה אלא שזו לגמרי מהווה פריצת דרך שמוכיחה שגם כאן במדבר אפשר לגדל ספורטאים מקצועיים בהחלקה על הקרח".

כבר בחודש אוגוסט הקרוב תייצג איווטה את אילת ואת ישראל במדי נבחרת הנוער באליפות העולם לנוער. במהלך השנה היא צפויה להשתתף במדי הנבחרת בתחרויות גראנד פרי יוקרתיות ועולמיות לנוער.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש