הורים מודאגים: בלוני גז מוצבים סמוך לגן ילדים

מאת: אהובה מאמוס ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/5/2019 17:18 ● ערב ערב 2916
בעקבות שני פיצוצים שאירעו בחודשים האחרונים מבלוני גז ברחבי הארץ, אליהם התווסף פיצוץ גז קטלני שאירע בשבוע שעבר בדירה באילת ● הורים מבקשים לפנות בלוני גז הנמצאים בסמוך לגן הילדים 'חלומותי' בשחמון, ולחבר את הגן לצובר התת קרקעי ● מומחה בתחום הגז: ''הבלונים מוצבים על פי החוק הדורש הצבתם מחוץ למבנה ובכלוב נעול'' ● בכיבוי אש שוללים את טענת ההורים ומדגישים: ''דליפה מבלון מסוכנת פחות וקלה לטיפול יותר מדליפה מצובר''
הורים מודאגים: בלוני גז מוצבים סמוך לגן ילדים
בלוני הגז רק נראים מבהילים אך הטיפול בדליפה מהם קל מזה שמצובר. הבלונים ליד גן 'חלומותי' בשחמון

לפני כשבועיים הגיעה ל'ערב ערב' פניה מהורים מודאגים. ההורים הציגו תמונות בהם נראים בלוני גז כשהם נמצאים על פי התקן מאחורי סורג ובריח ובין קירות, אולם המיקום של בלוני הגז הגדולים סמוך לגן ילדים 'חלומותי' בו לומדים ילדיהם, מדיר שינה מעיניהם. פיצוץ הגז שאירע בדירה בשבוע שעבר, שגבה את חייהם של שני בני אדם, הביא את ההורים לחפש פתרונות מידיים. ההורים שלחו שוב את תמונות הבלונים וכתבו "עוד פיצוץ גז...ובגני הילדים של אילת מזלזלים בבקשותינו". ההורים מבקשים  כי העירייה תפעל להסיר את בלוני הגז ולחבר את הגן לצובר גז תת קרקעי. "פנינו לגננת האחראית שיסירו את בלוני הגז מהמקום והיא אמרה כי אי אפשר כיוון שהם מבשלים הרבה. פנינו למתנ"ס שהגן תחת חסותו וגם לעירייה אבל אף אחד לא נותן לנו פתרון. ביקשנו כי יטמיעו את הבלונים באדמה או לחילופין יחברו את הגן למערכת צובר תת קרקעית אך אף אחד לא נותן לנו תשובות", טוענים ההורים.   


מבדיקת 'ערב ערב' עולה כי למרות החשש של ההורים מדובר בהתקנה תקינה לחלוטין. מומחה בתחום הגז בדק את טענות ההורים ומצא כי: "הבלונים מוצבים על פי החוק הדורש הצבתם מחוץ למבנה ובכלוב נעול  וכן עברו בדיקת תקינות ואישורים".  גם בכיבוי אש אישרו כי הבלונים מוצבים על פי התקנים של חברת הגז: "אם יש תקן בטיחותי והבלונים עוברים ביקורת ונבדקו על ידי טכנאי מוסמך מבחינתנו זאת אסמכתה שהכל  תקין. כמובן אם ידווח על דליפה או ריח חזק של גז נגיע מיד". בכיבוי הדגישו כי: "גז שמשמש לבישול  מכיל ריח חזק ובמקרה של דליפת גז ניתן להריח ולטפל במידית". לשאלה, האם לא עדיף לחבר את הגן למערכת הגז התת קרקעית המכונה צובר?  אמרו בכיבוי: "הטיפול בדליפה שקורית מבלון קל  יותר. פשוט סוגרים את ברז  הגז, המערכת מנותקת והגז משתחרר באוויר הפתוח. במקרה של דליפה מצובר צריך לנתק שכונה שלמה והטיפול הוא מורכב יותר. צובר מורכב מכמות גדולה מאד של גז. הבעיה שאת הבלונים רואים בעיניים ולכן זה נראה מפחיד יותר".  בן מזרחי דובר מערך הכבאות באילת מבקש להרגיע את ההורים ומזמין את מי שמודאג או שיש לו שאלות לפנות לתחנה או אליו באופן אישי. כמו כן הוא מזמין את מי שחפץ בכך לתאם סיור בתחנת הכיבוי. 

עיריית אילת לא הגיבה לשאלות 'ערב ערב'.


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש