מפסידים את שדה דב: אושרה להפקדה התכנית הראשונה לשכונה בשטח השדה

מאת: רותם נועם ● צילום: או-מד מדיקל ● 22/5/2019 17:12 ● ערב ערב 2916
בעוד המאבק על סגירתו הצפויה של שדה דב מדשדש ● לא ממתינים בגופי התכנון וכבר בשבוע שעבר הופקדה להתנגדויות התכנית הראשונה מבין שלוש שכונות שעתידות לקום במתחם ● המדובר בשכונה בגודל 341 דונם עליה עתידות לקום 4,844 יחידות דיור לצד שטחי מסחר ומלונאות ● בעיריית אילת עברו לתכנית חלופית שמטרתה השגת דחייה נוספת של כשנתיים ● ובינתיים בנתב"ג לא מחכים וכבר השקיעו 40 מיליון ₪ בהכשרת הטרמינל שיחליף את שדה דב
מפסידים את שדה דב: אושרה להפקדה התכנית הראשונה לשכונה בשטח השדה
הדמיית השכונה העתידה לקום על שטח שדה דב המתפנה

המאבק על סגירתו הקרבה של שדה דב ממשיך להתנמנם ועל אף הודעתה מהשבוע שעבר של עיריית אילת כי תשקול במידת הצורך הקמתם של 20 אוהלי מחאה מול השדה, בגופי התכנון ממש לא יושבים בחיבוק ידיים וממשיכים בכל העת בקידומן של תכניות הבנייה במקום. בשבוע שעבר אושרה להפקדה תוכנית הבנייה הראשונה בשטח המוכר בשמו כ"גוש הגדול", והיא הסנונית הראשונה, הכוללת 4,844 יחידות דיור, מתוך 16,000 מתוכננות. לצד יחידות הדיור מתוכננים שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות. לאחר הפקדת המסמכים יעמדו לציבור 60 יום להגשת התנגדויות.

 

חודשיים להגשת התנגדויות


הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (ותמ"ל) אישרה להפקדה את תכנית הבניה המפורטת הראשונה מבין שלוש תכניות המתוכננות לקום על שטח שדה דב המתפנה. התכנית שאושרה ביום ד' בשבוע שעבר הינה להקמתה של שכונה בגודל 341 דונם (מתוך 1,700 דונם שהם סך גודל השדה), במתחם המכונה אשכול. בשכונה עתידות לקום 4,844 יחידות דיור בצפיפות של 54 מ"ר יח"ד לדונם בממוצע. כן כוללת התכנית 45,000 מ"ר של שטחי מסחר, 145,000 מ"ר שטחי תעסוקה וכ-680 חדרי בתי מלון, כל אלה ישולבו זה בזה על פי הרעיון לפיו עירוב שימושים מביא לתוצאות אורבניות מיטביות.
את התכנית תכנן משרד האדריכלים מנעד והיא מקודמת על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). עם הפקדת התכנית יועמדו לרשות הציבור 60 יום להגשת התנגדויות ובתום הדיון בהתנגדויות הצפוי לארוך מספר חודשים, תקבל זו תוקף ותיסלל הדרך להוצאת היתרי בנייה ולהתחלת העבודות ברובע החדש.
הדיון בתכנית האמורה מתקיים כאשר במקביל מקודמת התכנית הכוללת לשטח השדה, עליו אמורות להבנות בסופו של יום 16,000 יח"ד בשלושה רבעים. סך שוויין הכולל של זכויות הבנייה במתחם הוערך בכ־6.5 מיליארד שקל, כאשר המדינה מקבלת זכות לבנייתן של 2,554 יח"ד או שווי זהה של שטחים מסחריים, כך ששוויו של חלקה עומד על 3.5 מיליארד שקל. בעלי הקרקעות בגוש הגדול יקבלו מצדם זכויות לבנייתן של  1,424 יח"ד, ששווין המוערך כ־2 מיליארד שקל. לעיריית תל אביב זכויות השוות ל־226 יח"ד, כך ששווי הנתח של העירייה הוא 316 מיליון שקל. בעלי קרקע פרטיים נוספים במתחם זכאים לנתח השווה ל־459 דירות, כלומר שוויו כ־643 מיליון שקל.

 

הפוסט שמזמין לרכוש רבע דונם ב-950 אלף ₪ 

 

רבע דונם ב-950,000 ₪ 


השבוע כבר פורסמו בפייסבוק הצעות רכש לשטח אדמה בגודל רבע דונם בשטח שדה דב. חברת K GROUP שפרסמה אותו כתבה כך: "הזדמנות חד פעמית לקחת חלק במיקום האקסקלוסיבי על קו החוף של תל אביב !
קרקע להשקעה בשדה דב היא פנינה אמיתית וללא ספק אחת מעתודות הקרקע הכי מבוקשות בישראל. חברת k group  משווקת בימים אלו מספר יחידות מצומם מאוד. על הקרקע מתוכננות תכניות בניה עתידיות עליהן עובדים שלושה גופים : עיריית תל אביב-יפו (צוות צפון של מנהל ההנדסה), רשות מקרקעי ישראל והמנהלים מטעם בית המשפט לניהול שטח הגוש הגדול". המודעה מזמינה את הגולשים להכניס פרטים נוספים ליצירת קשר.

 

קרב מאסף: מנסים לייצר דחייה נוספת


בעיריית אילת ערים לתכנית שהוגשה על ידי המינהל וכן לקושי שיהיה להפכה ולקדם תכנון מחדש לאזור לאחר ההשקעה הרבה שהושקעה בתכניות הקיימות, ולפיכך, בהעדר סיכוי של ממש באפשרות לעצור לגמרי את סגירת השדה, מנסים לייצר דחייה נוספת של כשנתיים, בהם יוכלו גופי התכנון השונים לחשוב על פתרון חלופי שיותיר שדה תעופה במרכז הארץ. על פי הפתרון המוצע כעת, תחל הבניה ברובע החדש שתכניתו הופקדה בשבוע שעבר, אך בנייתו תחל מכיוון מזרח למערב, כך שהשדה יזכה לארכת חסד של שנתיים נוסבפות בהן יוכל לפעול ללא הפרעה, זאת כמובן בהתחשב בהליכי הפקדת התוכניות, קבלת ההתנגדויות ככל שיוגשו, דיון בהן ובוועדות הערר במידת הצורך, ורק אז מעבר לעבודות תשתיות פיתוח קרקע ושיווקן של הקרקעות.

 

ברש"ת לא ממתינים ליצחק הלוי


רשות שדרות התעופה (רש"ת) מצדה לא ממתינה לפוליטיקאים, וממשיכה מצדה בהתארגנות לקראת יום המעבר המתוכנן כרגע ל-1.7. באולם טרמינל 1 המשמש כטרמינל הטיסות הפנים ארציות של נתב"ג, כבר נערכים שיפוצים נרחבים מזה מספר חודשים והרשות השקיעה עד כה 40 מיליון ₪ בהכנתו של אולם הנוסעים שגודלו 2,400 מ"ר – שטח ההמתנה באולם היוצאים לקראת העליה למטוס הורחב, הוספו בו מושבים והוקם בו מתחם מזון ואזור הפעלה לילדים. כן הושקעו 100 מיליון ₪ בהקמתם של עשרות דלפקי צ'ק אין חדשים וכן בהרחבתם של עמדות הבידוק באולם הנוסעים וכך גם לגבי מערכות המיון שמשרתות הן את הטיסות הפנים ארציות והן את אלה הבינ"ל. ברש"ת ממשיכים להתעקש כי טרמינל 1 יהיה ערוך ומוכן לקליטת כל נפח הטיסות הפנים ארציות, זאת בניגוד לארקיע ועיריית אילת הטוענים כי הוא ערוך לקלוט רק 5% מהטיסות האלה. השינוי המרכזי אותו צפויים הטסים דרך נתב"ג לחוש הוא בכך שאם עד היום המריאו הטיסות הפנים ארציות מטרמינל 1 ונחתו בטרמינל 3, מה שהצריך נטילת שאטל על מנת לאסוף רכבים שהושארו בחניון שבטרמינל 1, שהורחב במסגרת ההכנסות לקראת המעבר. שינוי זה אמור לחסוך זמן. הפעלתם של שני קווי אוטובוס מנתב"ג לתוך אזור המלונות של תל אביב אמורה לסייע אף היא בייעול מערך התחבורה הציבורית מהשדה לעיר הגדולה. 

 

בארקיע ממשיכים להתעלם


על אף האיום הממשי בסגירת השדה הקרבה ממשיכים בישראייר ובארקיע למכור כרטיסי טיסה לטיסות משדה דב גם למועדים המאוחרים ל-1.7. המכירה נעשית כאשר לצדה הערת אזהרה לפיה הנוסע ודע לכך כי ייתכן והטיסה לא תוכל לצאת משדה דב. אלא שבעוד שחברת ישראייר כבר הגישה לרש"ת את רשימת הסלוטים שלה 0מועדי המראה ונחיתה מבוקשים) לנתב"ג, בארקיע ממשיכים להתעלם מהנושא וטרם פנו בנושא לרש"ת. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש