יהדות - פרשת אמור

מאת: הרב דוד שנה ● צילום: או-מד מדיקל ● 6/5/2019 09:58 ● מה נשמע 599
הערבים שוב משתוללים ויורים עלינו מאות טילים מעזה וראש ממשלתנו ממשיך במדיניות המטופשת של ירי על דיונות ופיצוץ מבנים ריקים של מחבלים שקיבלו התראה מצה"ל לפנות את הבתים לפני שיפציצו להם אותם, ובינתיים אנחנו משלמים בפצועים והרוגים על התנהגותו הפחדנית של ראש ממשלתנו. תמיד יש תירוץ מטומטם אחר מדוע ביבי מסרב לחסל את שילטון החמאס ומעדיף לשלם פרוטקשן על מנת להשיג שקט
יהדות - פרשת אמור

 

פרשת אמור


הערבים שוב משתוללים ויורים עלינו מאות טילים מעזה  וראש ממשלתנו ממשיך במדיניות המטופשת של ירי על דיונות ופיצוץ מבנים ריקים של מחבלים שקיבלו התראה מצה"ל לפנות את הבתים לפני שיפציצו להם אותם, ובינתיים אנחנו משלמים בפצועים והרוגים על התנהגותו הפחדנית של ראש ממשלתנו. תמיד יש תירוץ מטומטם אחר מדוע ביבי מסרב לחסל את שילטון החמאס ומעדיף לשלם פרוטקשן על מנת להשיג שקט. התירוץ הפעם הוא קיומו של האירוויזיון במוצאי שבת. לא יודע מה איתכם, אבל עבורי, עצם קיומו של האירוויזיון במדינת ישראל הוא ביזיון ורמיסת כבודנו הלאומי, בדיוק להפך מכל דברי ההבל על כך שלאירוע המטופש הזה יש איזה שהוא ערך. על מנת לקיים את האירוויזיון אלפי יהודים יחללו את השבת הקרובה וירמסו את כבוד השבת בפרהסיה בצורה הגסה ביותר, כאילו שערכו של פסטיבל שירים עולה בערכו על ערך השבת הלאומית שלנו. אוי לה לאותה הבושה. לצערי הרב  ישנם אנשים במדינה שעבורם השבת היא סתם יום חול שנחים בו    ( אם הם לא נאלצים לעבוד גם בשבת בגלל תאוות בצע ), מבחינתם אין לשבת ערך מוסף של קדושה של התחברות לאבותינו מדורי דורות ששמרו על קדושתה של השבת, של בריאת העולם          " זכר למעשה בראשית" וחבל. לו רק היו זוכים לטעום פעם אחת את טעמה המתוק של קדושת השבת, לחוש את הנשמה היתירה שאנו מקבלים בכל שבת, לשיר שירי שבת, להתפלל תפילות שבת, להשתתף בשיעור תורה ביום השבת, אני בטוח שאם היו עושים זאת או אז הלב היהודי שלהם היה נפתח בערגה ובאהבה להידבק אל בורא העולם. השבת היא ערך עבורנו היהודים  וכאשר יש לך ערכים אתה מוכן להקריב הרבה על מנת לשמור על הערכים שלך, ולפעמים צריכים גם להקריב קצת בשביל הערכים, למשל לבטל אירוע ציבורי טיפשי  או לכל הפחות לדחות אותו ליום ראשון. וכי מישהו בעולם היה נפגע אם היו עוברים על  "ההלכה" שחייבים לקיים אירוויזיון במוצאי שבת?


השבת נקרא בתורה בפרשת אמור את הציוויים לחגוג את החגים ואת המצוות של כל חג. בראש השנה אנחנו מצווים לתקוע בשופר ובחג הסוכות לקחת ביום הראשון של החג ארבעת המינים , אתרוג לולב הדס וערבה, ולשמוח איתם לפני ה'. לא מדובר במנהגים או במצוות דרבנן ( מצוות שחכמים תיקנו ) , תקיעת שופר בראש השנה וארבעת המינים בחג הסוכות הם מצוות דאורייתא , מהתורה, מצוות שהקב"ה ציווה אותנו בתורתו הקדושה. והנה למרבה הפלא באו חכמים בזמן המשנה ( לפני כ 2000 שנה ) וגזרו על כל עם ישראל בכל מקום שבו הם נמצאים שכאשר יוצא ראש השנה ביום שבת אסור לתקוע בשופר ביום הראשון של ראש השנה ויתקעו רק ביום השני, ואם יוצא היום הראשון של סוכות בשבת אז אסור ליטול את ארבעת המינים באותו היום. וכל כך למה , מפני שחששו חכמים שמא יטלטלו את השופר או הלולב בשבת ויוליכו אותו ברשות הרבים , ואז יהיה חילול שבת. עד כדי כך נזהרו חז"ל בשמירתה של השבת שהם העדיפו לבטל מצוות עשה מן התורה כמו תקיעת שופר ונטילת לולב , ובלבד שעם ישראל לא יחללו את השבת. בעיניים של אדם שאינו רגיל לשמור את השבת זה נראה כמו דבר של מה בכך, אך אין כן הדבר. שמירת שבת של האומה , שלנו כעם , צריכה להיות אחת מאבני היסוד של מדינת ישראל ובוודאי בארץ ישראל . אשר על כן נשתדל כולנו לכבד את השבת גם אם הדבר יחייב את מנהיגנו לעמוד על העיקרון של שמירת השבת הציבורית ויביא לביטולו של האירוביזיון. ואולי משהו טוב בכל זאת יצמח מרשעותם של יורי הטילים מעזה ו 2 הביזיונות הללו יימחו.


" הטור מוקדש לזיכרו של רוני יופה ז"ל , איש יקר" .


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש