זוכרים ולא שוכחים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 5/5/2019 15:21 ● מה נשמע 599
מאות מתושבי אילת, ביניהם ניצולי שואה, אזרחים ותיקים, אנשי כוחות הביטחון ובני נוער, השתתפו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, שנערך בשבוע שעבר באמפי 'בית פיליפ מוריי' ● קדמה לטקס "צעדת הגבורה", במסגרתה צעדו לאורך רחוב שדרות התמרים כ – 40 שורדי שואה, תושבי אילת, ביחד עם כ – 400 בני נוער ● הצעדה המתקיימת זו השנה השנייה, התקיימה בארבעה מוקדים בארץ ולראשונה באילת
זוכרים ולא שוכחים

השנה לראשונה, הצטרפה אילת למיזם הארצי של "צעדת גבורה" ביוזמה של תושב העיר - ליאון ואנונו ובעידודו של ראש מינהל שח"ק בעירייה, ד"ר דרורי גניאל. לפני תחילתו של הטקס העירוני, התכנסו כ – 400 בני נוער מכל מסגרות הנוער בבית ספר 'אלון' לשעבר, שם פועל שבט הצופים, וביחד ערכו טקס בהובלת מועצת נוער עירונית כולל כתובת אש מרשימה, כמיטב המסורת וכיאה למארחים – שבט צופי אילת. משם המשיכו במעגלי שיח בנושא גבורה, חדר זיכרון בו הוצגו סיפורי ילדים שנספו בשואה וכתבו מכתבים אישיים, וסיימו ב"צעדת הגבורה" עם כ – 40 ניצולי שואה ובני משפחותיהם, צעדו יחד לאורך רחוב שדרות התמרים עד ל'בית פיליפ מוריי', שם נערך הטקס העירוני. במסגרת הצעדה נשאו בני הנוער בגאווה את דגל הלאום ולפיד הזיכרון והעלו על נס את גבורת השורדים. "המעמד, ההליכה המשותפת יד ביד, כתף לצד כתף בני נוער וניצולי שואה יחד אל הטקס המרכזי היה עוצמתי, מרגש ולא הותיר עין יבשה. זו הדרך שלנו לזכור ולא לשכוח, לאפשר לבני הנוער הצצה לעולמם של הניצולים. עלינו חלה החובה לספר את ההיסטוריה", אמרה עופרה בוארון – מנהלת מחלקת נוער והדרכה. 

 

 

“קולכם הוא החולייה המחברת"


במהלך טקס יום הזיכרון הקריא קדיש אבנר כרם - תושב העיר, ניצול השואה ויו"ר מנש"ב – מועדון עירוני לניצולי השואה. 
את המשואה הדליקה תושבת העיר - נעמי ליף. ריגש בשירתו הזמר ששי קשת. ״נשבענו לזכור ולעולם לא לשכוח״, אמר ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי והביא בדבריו חוויות אישיות ממסעותיו לפולין עם בני הנוער, מסעות אליהם הוא יוצא מדי שנה. ״אתם הניצולים מהווים סמל לתעצומות הנפש ולכוח הרצון של העם היהודי, קולכם הוא החוליה המחברת בין ההיסטוריה הכואבת והמלמדת של עם ישראל בשואה לבין העתיד, התקווה וההתחדשות שהעם היהודי הצליח ומצליח לבנות כאן בארצנו במדינת ישראל״, אמר ראש העירייה לכ- 200 ניצולים המתגוררים באילת. 


עוד בטקס הביאו שלוש תושבות העיר דור שני ושלישי לשואה, את סיפור הגבורה של משפחתם. לאחר הטקס הוצגה ב'בית פיליפ מוריי', תערוכת ציורים של פרץ חורשתי ז״ל, תושב העיר ניצול שואה.


עוד במסגרת אירועי היום ולצד הטקסים הבית ספריים, יצאו תלמידי ותלמידות בית ספר תיכון 'בגין', חלקם חזרו מהמסע בפולין, לערוך את הטקס לכבוד ניצולי השואה במרכז מנש"ב - המרכז לניצולי השואה באילת. ההתרגשות הייתה עצומה. "הרגשנו שזכינו במצוות הזיכרון. דור נוסף שזוכר ולעולם אינו שוכח, הצדיע לניצולים על הגבורה שבחיים", אמרה בקי קמחי, רכזת חברתית בתיכון 'בגין'. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש