מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב משפחתי חדש?

מאת: מסחרי ● צילום: מסחרי ● 3/5/2019 10:05 ● ערב ערב 2912
עבור מרבית הישראלים, רכישת רכב חדש הינה ההוצאה השנייה בגובהה במהלך החיים. ככזאת, יש לערוך מספר בדיקות חשובות וזאת על מנת לצמצם את הסיכון לבחור ברכבאשר יתברר בסופו של דבר כרכב באיכות נמוכה. כדי לעשות סדר בבלגן, ערכנו עבורכם את רשימת הבדיקות החשובות ביותר.
מה חשוב לבדוק לפני שקונים רכב משפחתי חדש?

 

בטיחות

 

עם כל הכבוד לשאר הפרמטרים, בטיחות תמיד תהיה לפני הכול. מסיבה זו חשוב שלא תצאו מנקודת הנחה שכל רכב חדש בטוח במידה זהה. שכן, דווקא האמצעים הטכנולוגיים החדישים של השנים האחרונות (בראשם מערכות ההתרעה השונות) יצרו בידול בין הרכבים הבטוחים יותר לאלו שנותרו מאחור. הדברים אותם חשוב שתבדקו בכל הקשור אל תחום הבטיחות ברכב הם: מבחני ריסוק, מספר כריות אוויר, הימצאותם של מערכות למניעת החלקה, תיקון סטיות, התרעות שמירת מרחק ועוד.

 

אמינות

 

החשש של כל רוכש רכב הוא לעשות בחירת מוטעית ו - "ליפול" על רכב שיגרום לכם לראות את המוסכניק שלכם יותר מאשר את האישה. שוב נדגיש: העובדה שמדובר ברכב חדש לא נותנת לכם תעודת ביטוח מפני התממשות החשש. ישנם דגמים עם "חבלי לידה" שיגרמו לבעלים שלהם לחוות תקלות חוזרות ונשנות והרבה כאב ראש. לכן, טרם הרכישה חשוב לוודא שהדגם בו אתם מעוניינים אכן נהנה ממוניטין חיובי ואמינות גבוהה.

 

צריכת דלק

 

הנהג הממוצע מוציא כ-10,000 ₪ בשנה על דלק. אלא שביכולתכם להפוך את המספר הזה ל-7,000-8,000 (או ל-13-14 אלף). דבר אשר תלוי בעיקר על הבחירה הראשונית של בעל הרכב, (וגם באופן הנהיגה שלכם, שימוש במזגן וכו'). נסו לבחור רכב אשר ידוע כחסכוני בדלק, (לא על חשבון בטיחות או אמינות). בהנחה שתחזיקו את הרכב 5 שנים לפחות, זה יחסוך לכם סביב 15 אלף ₪.

 

נוחות ומרווח

 

בכדי לייצר נוחות נסיעה גבוהה גם כשאתם עם כל המשפחה ולא רק בנסיעות סולו לעבודה, חשוב לבחור רכב מרווח, הן מבחינת המושב האחורי (שלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות יחסית?) והן מבחינת תא המטען (400 ליטר לכל הפחות). רכב 7 מקומות מרווח יכול להיות בחירה נכונה ביותר באם אתם משפחה של 5 נפשות שאוהבת לטייל בטבע ושוקלת להוסיף עוד אח קטן למשפחה או מעוניינת מדי פעם להסיע גם את אחד החברים של הילד.

 

עיצוב ותוספות

 

למרות שעדיף אוטו מכוער, חסכני ובטוח על פני "חתיך" ולא אמין, בכל זאת מראה הרכב חשוב למרבית הנהגים, ובצדק. אין כאן המלצה גורפת, מדובר בטעם אישי בלבד. בדקו את החלק הפנימי והחיצוני, לרבות הצמיגים, תאורה ופנסים. בקרת שיוט, מגביל מהירות, גריל בפגוש הקדמי, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה, חישוקי מגנזיום, אפשרות להשטחת מושב אחורי והגדלת נפח תא המטען ועוד. כל אלו תוספות מעניינות וחשובות.

מה לגבי המחיר? כאן חשוב שתערכו בדיקות מקיפות, חפשו מבצעים וביחרו במחיר המתאים לתקציב עליו החלטתם מראש. קנייה נעימה!


  חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש