הסטודנטים באילת זכו

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 3/5/2019 08:49 ● מה נשמע 598
כמידי שנה, גם השנה הוענקו מלגות לסטודנטים באירוע חגיגי במרכז צעירים ● השנה הוענקו מלגות בסך כולל של כ- 1.6 מיליון ₪ ● 160 סטודנטים זכו במלגת לימודים מלאה ● לאחר הטקס נהנו מאות צעירים אילתיים מהמופע של עילי בוטנר וילדי החוץ
הסטודנטים באילת זכו
יש מי שדואג לסטודנטים

לאחרונה זכו תלמידי תיכון 'רבין' לביקור מרתק במיוחד. 75 תלמידי כיתות י' וי"ב מהכיתות המוגברות והמדעיות, נפגשו עם האסטרונאוט ריקי ארנולד – שהוא גם צפר חובב, ביחד עם פרופ' יוסי לשם – אורניתולוג במחלקה לזואולוגיה באוניברסיטת תל אביב, מייסד ומנהל המרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון ושמעו מהם על החלל ועל ציפורים בכלל. בחלק הראשון של ההרצאה "העביר" האסטרונאוט את התלמידים מסע בחלל שנמשך 197 יום בהם שהה בתחנת החלל של נאס"א. ריקי סיפר על שגרת יומם של האסטרונאוטים, על המיונים, על המרחק מהמשפחה והתמודדויות אישיות שלו. המסר העיקרי שלו היה: "אם אתם רוצים את זה, אתם יכולים לעשות את זה". רק בגיל 40 הוכשר ריקי להיות אסטרונאוט. "ההרצאה הועברה כולה באנגלית, התלמידים ישבו מרותקים והביעו התעניינות בשאלות שנשאלו על ידם גם באנגלית רהוטה", סיפרו בסיפוק מורי התלמידים. בחלק השני של ההרצאה שיתף פרופ' יוסי לשם את התלמידים במחקרים שלו בעולם על עולם הצפרות. הקשר בין פרופ' יוסי לשם לאסטרונאוט – ריקי ארנולד הגיע מעולם הצפרות, כיוון שארנולד הוא גם חובב ציפורים. ביחד, הם נפגשים עם קהל של יהודים, מוסלמים ונוצרים ומעבירים הרצאות בעניין. השניים "עצרו" בתיכון 'רבין' בדרכם לירדן וחזרה לירושלים. האסטרונאוט ריקי ארנולד הגיע לאילת בעקבות אהבתו הגדולה לצפרות ובעקבות כנס שהתקיים בנושא "הנשר בשמים" במהלכו ביקר גם בפארק הצפרות באילת. יוזמה זו התאפשרה תודות לשיתוף פעולה עם משרד המדע והטכנולוגיה, סוכנות לחלל והמחלקת לחינוך ועיצוב סביבתי.  
השנה זכו 160 סטודנטים אילתים הלומדים במוסדות אקדמיים באילת או ברחבי הארץ במלגת לימודים מלאה בסך 10,000 ₪, פרי שיתוף הפעולה של עיריית אילת עם מפעל הפיס ופר"ח, במסגרת "מיזם פיס" למלגות סטודנטים. כחלק מפועלו של ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי לקידום וביסוס האקדמיה, במסגרתו מוענקת כבר מעל עשור מלגת לימודים מלאה ללומדים בקמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, שותפה העירייה זו השנה הרביעית למיזם פיס, במסגרתו מעניק מפעל הפיס 5,000 ₪ לכל סטודנט, והעירייה באמצעות קרן אילת או מינהלת פר"ח, מכפילות את הסכום בתמורה ל – 130 שעות התנדבות בקהילה או התנדבות בפר"ח (חונכות ילדים). 
בטקס נכח יו"ר מפעל הפיס החדש - אביגדור יצחקי, אוהב אילת אמיתי, שבירך את הסטודנטים ואת ידידו ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, על התמיכה הרבה בסטודנטים ובפיתוח ההון האנושי בעיר. יו"ר הפיס סיפר גם על יוזמות הפיס לקידום תושבי מדינת ישראל.
את הטקס הנחתה רכזת תחום השכלה גבוהה וסטודנטים במרכז צעירים - עדי גור אריה, שמלווה את הסטודנטים עוד לפני הכניסה לאקדמיה, משלב ההתלבטות, קבלת ההחלטה, הרשמה ללימודים אל תוך האקדמיה. המנהל האקדמי של אוניברסיטת בן גוריון באילת - פרופ' יניב פוריה, בחר להתמקד בדבריו על ההשלכות הקריטיות של סגירת שדה דב על איכות חיי התושבים, בדגש על תחום ההשכלה הגבוהה בעיר. פרופ' פוריה התריע כי הוא כבר נתקל בקשיים לגייס מרצים שירצו לבוא ללמד באילת בשנה הבאה, לאור תחזית הסגירה של השדה, וכי זו תהיה מכת מוות לאקדמיה אילת.
הסטודנטית - דוראל בן-חיון, הלומדת שנה ג' חינוך מיוחד במכללת לוינסקי לחינוך באילת, ברכה והודתה בשם הסטודנטים להנהגת העיר ולתורמים, שבזכותם הסטודנטים יכולים להקדיש את מרצם וזמנם ללימודים. 
ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי המשמש גם כיו"ר קרן אילת, ביחד עם מנהל וגזבר הקרן - סמו סמוראי, פועלים לאורך השנים לרתום ולגייס חברות עסקיות וקרנות פילנטרופיות לתרום לטובת מלגות לסטודנטים אילתים. תכנית המלגות העירונית מופעלת ע"י אגף צעירים והון אנושי במינהל שח"ק בעירייה, וכל חברי הוועדה הציבורית, בראשותו של מאיר אליהו, פועלים בהתנדבות מלאה. מרכז הצעירים באילת פועל מזה שבע שנים ומעניק שירות מקצועי בתחומי פיתוח קריירה, הכוונה ללימודים אקדמיים, הכשרות מקצועיות, זכויות, מלגות, תרבות פנאי איכותית, פיתוח מעורבות קהילתית ועוד.  
בתום הטקס, גדשו 550 צעירים את הפארק המרכזי ונהנו מהמופע האלקטרוני של המוזיקאי עילי בוטנר ביחד עם ילדי החוץ, וכן ממופע אקוסטי משובח של להקת  U-Live שאירחה את המתופף האילתי - גל ורבורג.
את הפרויקט שהחל לפעול ביוזמתו ועידודו של המשנה למנכ"ל וראש מינהל שח"ק בעירייה – ד"ר דרורי גניאל מובילים חמישה מתנדבים, תושבי אילת, קציני צבא בכירים במילואים, התורמים מהידע ומניסיון חייהם בהכנת התלמידים לקראת גיוסם לצה"ל. ראשון המתנדבים בעיר ומי שמרכז את ההתנדבות הזאת הוא מיכאל לב ואיתו פעלו ופועלים במרץ דוד בלום, דני הררי, רוני בן שושן, שמעון בלום, מור גולדשטיין, יוסי רובין, עובד יוסף ועוד. בכל בית ספר נקבע מורה מלווה לפעילות ומתאם אותה מול ביה"ס. "מדובר בנדבך חינוכי חשוב מאוד בכל הקשור למסלול ההכנה לצה"ל והשירות האיכותי והמלא בו" אמר ד"ר גניאל וקרא לבכירים בקהילה להירתם למיזם המבורך. 

פעולה זו מתקיימת לצד פעילות מגוונת המתקיימת באופן שוטף בבתי הספר כחלק מעידוד הגיוס לצה"ל, בדגש על גיוס משמעותי לצה"ל. עוד מתקיימת באופן שוטף, פעילות חינוכית (הכנה לצה"ל) בבתי הספר, כולל שילוב מד"ניות ומורות חיילות בבתי הספר, מפגשי הסברה לתלמידים והורים, שיעורי הכנה לצה"ל, סדנאות משרד הביטחון לתלמידים ולהורים, שילוב פרויקט צהלה בבתי הספר, פעילות עמותת אחריי ועוד. בזכות מערך הפעולות הנרחב להגברת המודעות וההכנה לשירות משמעותי, מדורגת העיר אילת במקום הראשון מבין ערי הדרום בגיוס לצה"ל. 


  חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש