מגשימים סייבר גם באילת

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/3/2019 08:36 ● מה נשמע 593
כחלק מקידום לימודים טכנולוגיים ולאחר הצלחת תכנית "סטארטק" באילת - תכנית טכנולוגית לתלמידי כיתות ז'-ט', תיפתח באילת גם תכנית "מגשימים" - תכנית הסייבר הלאומית לכיתות י'-י"ב המכשירה נוער מצטיין בתחום המחשבים והסייבר. התעניינות מרשימה נרשמה בכנס העירוני שהתקיים השבוע (א') בו הוצגה התכנית להורים ולתלמידי כיתות ט' בבתי הספר. ההרשמה לשנת הלימודים הבאה כבר התחילה.
מגשימים סייבר גם באילת
חניכי סטארטק

לפני שנתיים, החלה לפעול בעידודו של ראש מינהל שח"ק בעירייה – ד"ר דרורי גניאל, תכנית "סטארטק" המיועדת לתלמידי חטיבת הביניים וכיום משתתפים בה עשרות חניכים. "בכיתות של סטארטק בתיכון "רבין", תוכלו לראות גיטרה שמנגנת ללא מיתרים, רמזור שמזהה תנועה של כלי רכב והולכי רגל. ושלל פרויקטים שיכולים להראות כמו מדע בדיוני ועבודה של מישהו עם לפחות תואר במדעי המחשב ובעצם יצרו אותם תלמידי כיתה ח' באמצעות שילוב של חיישני ארדואינו" אמר יואב ברוור – מנהל השיח הרשותי במרכז לחינוך סייבר. 

תכנית "מגשימים", שתחל לפעול כאמור בשנת הלימודים הבאה, מיועדת לתלמידי כיתות י'-י"ב והינה תכנית תלת שנתית. שתי התכניות פועלות אחר הצהריים. החניכים משתתפים במגוון פעילויות העשרה טכנולוגיות בחופשות, השתתפות בכנסי סייבר ארציים, מחנה קיץ ייחודי, פרויקטים אישיים בליווי מנטורים מחברות היי טק ועוד. בוגרי התכנית מקבלים הזדמנות להתמיין ליחידות הטכנולוגיות המובילות בצה"ל, לשרת בתפקידים מלאי עניין ומשמעות ולצבור ניסיון מעשי המהווה כרטיס כניסה לקריירה מרתקת בהמשך. 

 

שתי התכניות נוסדו על ידי המרכז לחינוך סייבר של קרן רש"י ומשרד הביטחון ושותפים בה קרנות פילנתרופיות במטרה להגדיל את איכות וכמות בוגרי מערכת החינוך מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בתעשיות הטכנולוגיות בישראל. העיר אילת כלק מיעדי מינהל שח"ק בעירייה, רואה בפעילות של התכניות הללו, עמוד תווך עיקרי במיצוב העיר כמתקדמת טכנולוגית, וכלי חינוכי-חברתי המאפשר לבני הנוער הזדמנות להצטיין ולהיות בחוד החנית בתחום הטכנולוגיה הסייבר, מתוך הבנה כי זה העתיד של כולנו.

הדס לוי ביליג, מנהלת התכניות במרכז לחינוך סייבר: "משמח לראות את הדרום צומח ולראות כי הפעילות מתרחבת וגדלה לתחומים נוספים, את המוקד הראשון הקמנו בדרום מתוך הבנה כי כאן יש פוטנציאל שאנחנו רוצים לפתח אנחנו רואים אותו בא למימוש כל יום אצל החניכים שלנו וזו ההזדמנות שלכם לפתוח את הדלת לעבר העתיד". 

לצד שתי התכניות בתיכונים נלמד תחום הסייבר גם בבתי הספר היסודיים, גם שם קוצרים תלמידי אילת הצלחות גדולות. השנה עלו לשלב הגמר של אליפות הסייבר הארצית – 7 בתי ספר מאילת. זהו הישג חסר תקדים. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש