הולכים וזוכרים

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/2/2019 09:01 ● ערב ערב 2904
קק״ל ועמותת אב״י החלו השבוע את מסע ההנצחה מאילת ועד שאר יישוב – להנצחת חיילי צה״ל ● השבוע, יצא לדרך מסע ״נפגשים בשביל ישראל" שיארך כחודשיים, במהלכו יצעדו אלפי אנשים לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי הטרור
הולכים וזוכרים

“אלבום לכל חלל" מופק באילת זו הפעם החמישית במסגרת פרויקט הנצחה ארצי, הפועל בשיתוף האגף להכשרת עובדי 
מסע "נפגשים בשביל ישראל", לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יצא לדרך השבע מאילת. המסע נערך ביוזמה של עמותת אב"י ע"ש אבי אפנר ז"ל שנהרג באסון המסוקים, ובשיתוף קק"ל והמדרשה באורנים. זהו מסע ההנצחה הגדול ביותר בישראל ועתידים להשתתף בו מדי יום כ-150 איש וביניהם משפחות הנופלים, חברים, מכרים ואזרחי ישראל.המסע, שאורכו 47 ימים, יצא מאילת ביום שני האחרון ויגיע לשאר ישוב שבצפון ב- 16.4. הצועדים יעברו בדרך את אזור מצפה רמון, אזור דימונה, חבל לכיש, פארק עדולם של קק"ל, הרי ירושלים, דרך בורמה, עמק אילון, לוד, פארק הירקון בתל אביב, נחל אלכסנדר, זכרון יעקב, יערות קק"ל בכרמל, עמק יזרעאל, אזור הגליל וסיום כאמור בשאר ישוב שבאצבע הגליל.
כל בוקר במסע ההנצחה יתחיל במעגל זיכרון בו יציינו את שמות הנופלים לזכרם צועדים באותו היום, ולאורך היום ישמעו הצועדים תכנים ישראלים גם מפי מדריכי קק״ל שמלווים את המסע. זהו מסע חוויתי של זיכרון התחדשות ושיח בנופי הארץ ובשאלות העומק של החברה הישראלית, תוך הכרת השונה והדגשת המאחד. בנוסף המסע עוסק בערכי הכרת הארץ תוך היכרות עם מפעלי קק"ל. את המסע ילוו מדריכי קק"ל שילמדו את הצועדים על פעילות קק"ל באזורים השונים, בדגש על אתרי קק"ל אותם יעברו בדרך.רעיה אפנר, אמו של אבי ז"ל ויוזמת המסע, אמרה לפני היציאה לדרך: "זהו המסע ה-14 אליו אנו יוצאים לזכר הנופלים. המטרה המרכזית של המסע היא ליצור דיאלוג בין הקולות השונים המרכיבים את החברה הישראלית. משום שבטבע אפשר לדבר בגובה העיניים על שלל הנושאים המעסיקים את ישראל כיום. הנושא למסע שנבחר השנה הוא "שורשים". במהלך המסע נעסוק יחד ברב-תרבותיות של החברה הישראלית. שנוצרה בזכות אנשים שונים שהגיעו מכל הגלובוס לישראל. עם השנים נוצרו הרבה סטריאוטיפים ואנו רוצים השנה לעסוק בתרבויות מהם אנשים הגיעו ומה נשאר מאותן תרבויות כיום. לצורך מטרה זו ניפגש עם אנשים שונים, מנהיגים תרבותיים ודתיים ובעיקר נשוחח ונכיר יותר לעומק. נדבר על הדברים המחברים בינינו ולא על הדברים המפלגים אותנו.
דודו אשכנזי מנהל מחלקת הדרכה ומפעלים חינוכיים בקק"ל אמר: "מסע שורשים מתחבר לתפקיד החשוב שמילאה וממלאת קק"ל בקליטת העלייה לאורך כל שנות קיום המדינה ובעיקר בשנים הראשונות: הכשרת והקמת ישובי עולים, העסקת העולים בעבודות ייעור הארץ וכו'. גם היום משקיעה קק"ל רבות בתושבי הפריפריה והנהלת קק״ל שמה לה ליעד להוביל למעבר של מיליון תושבים חדשים לגליל ועוד חצי מיליון תושבים לנגב".


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש