אילת לא עוצרת במוגבלות

מאת: דוברות עיריית אילת ● צילום: דוברות עיריית אילת ● 27/2/2019 08:57 ● מה נשמע 589
לצד מענים חינוכיים לכל הגילאים, מסגרות תומכות, מרכז תעסוקה שיקומי ומרכז מיוחד למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים, תיישם עיריית אילת פיילוט ראשון בארץ - מודל עירוני לתעסוקת אנשים עם מוגבלות באילת ● בשבוע שעבר הושק הפרויקט במעמד שר העבודה והרווחה - חיים כץ וראש עיריית אילת ובהשתתפות נציגי הגורמים השותפים ותושבים בעלי מוגבלות ומשפחותיהם
אילת לא עוצרת במוגבלות

באילת ישנם כ- 3,900 אנשים עם מוגבלות. מעל 20% מהם בגיל העבודה. 40.4% מהם עובדים. נתון הגבוה מהממוצע הארצי. באמצעות התוכנית תפעל העירייה להגדיל את מספר האנשים עם מוגבלות המשולבים בשירותים לקידום בתעסוקה (הכשרה, השמה והשכלה  גבוהה), להגדיל את שילובם בתעסוקה איכותית ומקצועית, לפתח פעולות ושירותים לקידום תעסוקתי לאוכלוסיית היעד (תכניות טרום שיקום והכשרות) ולקדם שיתופי פעולה עם מעסיקים. התוכנית תפעל באילת באופן ניסיוני למשך 3 שנים ותלווה על ידי מחקר והערכה, במטרה להפוך אותה למודל ארצי. 
התוכנית, פרי עבודה מאומצת של אגף הצעירים והאגף לשירותים חברתיים בעיריית אילת, ביחד עם גורמי המקצוע המקומיים ועם הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו״ר ההסתדרות, קיבלה את ברכתו ותמיכתו של המוסד לביטוח לאומי (הקרן למפעלים מיוחדים), בזכות היותה פורצת דרך וייחודית. "באמצעות התוכנית עליה שקדנו משך שנתיים, לוקחת העיר אחריות ומובילה את השינוי המקומי, תוך שהיא רותמת ומחברת בין כלל הגורמים, ומתכללת את כלל הפעולות שמטרתן לסייע לאנשים עם מוגבלות בגיל העבודה, להשתלב בתעסוקה מותאמת ואיכותית, ובכך לממש את הפוטנציאל והיכולות שלהם, ולהיות חלק מהחברה באופן המלא ביותר", אמרה עו"ד שרון מיר – מנהלת אגף הצעירים בעירייה. 

 


במהלך טקס ההשקה אמר שר העבודה והרווחה חיים כץ: ״במיוחד בשביל פרויקטים כאלה התעקשתי לקבל רק את תיק העבודה והרווחה. בשיתוף פעולה עם העירייה והמעסיקים, נרחיב את היקף ההשתתפות של אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה המקומי. כל סיפור הצלחה של התוכנית, הוא הישג עצום לאדם שחי עם מוגבלות ולמשפחתו. נמשיך להקצות משאבים נרחבים לטובת המטרה החשובה הזו". גם ראש עיריית אילת,  מאיר יצחק הלוי, התייחס בדבריו למאמצים הרבים ולמשאבים שהעירייה משקיעה בפיתוח ושדרוג המענים שהיא מספקת לאנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים עם מוגבלות, וגם לבני משפחותיהם. "חוסנה של העיר מתעצם מהיכולת שלה להעצים את האוכלוסייה המוגבלת" אמר ראש העיריה והוסיף: "יותר ממה שאנו נותנים אנו מקבלים מפעולה מעצימה זו". 
את הטקס הנחה הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בהסתדרות - גיא שמחי, שהוא עצמו אדם עם לקות ראייה המסתייע בכלב נחייה. גיא הצליח לרתום למהלך החשוב והייחודי של התוכנית באילת שותפים רבים וחשובים מקרב המעסיקים, ביניהם בתי המלון באילת. 
שרגא ברוש - נשיא הארגונים העסקיים ואמיר חייק - נשיא התאחדות המלונות באילת, הדגישו באירוע את תמיכתם ומחויבותם לסייע להצלחת התוכנית, וציינו כי הארגונים שהם עומדים בראשם, יפעלו כל אחד בתחומו, על מנת שאנשים עם מוגבלות ישתלבו בתעסוקה איכותית. ״הפרויקט יהיה סמל לעולם העסקים כולו. יש לנו מחויבות אין סופית לעשות את כל השינויים המתחייבים במקומות העבודה, ולהתאים את מקומות העבודה לאנשים עם מוגבלות, ולקלוט אותם באהבה כחלק אינטגרלי מאתנו״, התחייב שרגא ברוש. 
האירוע החגיגי הסתיים בהרצאת אורח של סרן במיל׳ זיו שילון, שסיפור פציעתו, החלמתו ושיקומו המופלא מעוררים התפעלות בכל קנה מידה. זיו, שנפצע אנושות במבצע צבאי, סיפר על החיים כלוחם ומפקד, על הפציעה הקשה, ועל החיים החדשים שלו כאב לשני ילדים, כמשתתף בתחרויות איש הברזל, וכיזם חברתי ועסקי. סיפורו המרגש ומעורר ההשראה לא הותיר עין יבשה בקהל. 


חדשות אילת - ערב ערב באילת

תגובות

הוסף תגובה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי השימוש